Toon posts:

[WinXP] ntfs.sys foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik een soort brander programma van mijn pc verwijderd heb, krijg ik tijdens het opstarten de melding: ntfs.sys is beschadigt of verwijderd.

Ik heb al geprobeerd op sp1 van winxp erop te zetten maar dat had geen effect.
Ook het formatteren en opnieuw installeren van windows xp had geen nut.
Ik heb zelfs geprobeerd om de ntfs partitie van de C schijf te converteren naar fat32 en daarna terug naar NTFS, maar ook dat heeft geen zin.

Ik vraag me af of het iets met de Master Boot Record is.
Wat kan dan wel de oplossing zijn?

Wie kan me helpen????

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Twee opties:

1) Booten van XP CD en repair optie draaien
2) Booten in XP en dan SFC /SCANNOW (XP cd bij de hand houden)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Je kunt ook proberen om ntfs.sys van een andere machine te copieeren. :X

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 08:16
Hmm.. Deze gaat voorlopig even naar WOS..

Mocht het echt een hardware probleem blijken te zijn, dan mag dit naar OM toe :)

(BTW, even je harddisk controleren met chkdsk of een tool van een hdd-fabrikant zou sowieso geen kwaad kunnen).

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Mensen.

Bedankt voor jullie snelle reactie. De oplossingen die Microkid aanbood heb ik uitgevoerd, echter zonder resultaat. Ntfs.sys van een andere PC kopieren had ik ook al gedaan, ook dat hielp niet. Chkdsk levert ook niet het beoogde resultaat. Ik ga 's kijken of ik een tool kan bemachigen van een HDD fabrikant. Het is wel een moeilijk probleem begrijp ik wel!!!

Verwijderd

Mischien een dumbo reply, maar zou je niet eens kunnen proberen om het betreffende programma te re-installen. Wie weet dat dit prog je ntfs.sys file weer terugzet in de staat waarin het wel draaide, en kun je vandaaruit iig verder speuren..
(Nee heb je en ja kun je krijgen!)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ha, die Hooley
Dank voor je reactie, maar ik heb dat programma niet meer. Het was gedownload van een nieuwsgroep, de HD is al verschillende malen geformatteerd dus daar vind ik het ook niet meer. Ik dacht dat het een cursus spaans was maar het bleek een soort Nero te zijn. Bij het wissen vroeg het programma of bepaalde bestanden gewist mochten worden die mogelijk ook door andere programma's gebruikt worden. Ik stond dat niet toe maar later begonnen toch de problemen! Als ik een nieuwe HD koop zou het volgens mij opgelost moeten zijn maar dat zou eigenlijk te gek zijn om los te lopen. De HD (30 Gig) is nog geen jaar oud.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 22:01:
Ha, die Hooley
Dank voor je reactie, maar ik heb dat programma niet meer. Het was gedownload van een nieuwsgroep, de HD is al verschillende malen geformatteerd dus daar vind ik het ook niet meer. Ik dacht dat het een cursus spaans was maar het bleek een soort Nero te zijn. Bij het wissen vroeg het programma of bepaalde bestanden gewist mochten worden die mogelijk ook door andere programma's gebruikt worden. Ik stond dat niet toe maar later begonnen toch de problemen! Als ik een nieuwe HD koop zou het volgens mij opgelost moeten zijn maar dat zou eigenlijk te gek zijn om los te lopen. De HD (30 Gig) is nog geen jaar oud.
ntfs.sys is gewoon een onderdeel van Windows XP hoor. Staat gewoon op de CD. (wellicht moet je het eerst even extracten)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Reactie op Microkid
Het bestand staat gewoon uitgepakt in C:\windows\sytem32\drivers, nee dat is het probleem niet. Wat nu wel het probleem is weet blijkbaar niemand. Toch bedankt voor je reactie en voor straks prettige feestdagen.
Pagina: 1