Promedion 5600D of COMPAQ PRESARIO 1527EA-XP

Pagina: 1
Acties:

• MadNeo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 03:36
Ik zit met een probleem en er is vast wel iemand die mij een advies kan geven.

Ik ben een student en ik ben van plan om voor m'n studie een leuke laptop aan te schaffen.
De afgelopen 2 weken ben ik op zoek gegaan naar een laptop met een aantal specifieke eisen en die ook nog een beetje betaalbaar is. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de volgende 2 laptops.
De COMPAQ PRESARIO 1527EA-XP en de PROMEDION 5600D
alle bij de laptos hebben een P4 2,4 Gh 533mhz, 512 MB Ram, cd-rw/dvd combo, usb 2.0 en een 15" TFT Scherm.
De COMPAQ PRESARIO 1527EA-XP heeft een 30 GB HD.
De PROMEDION 5600D een 40 GB HD.
De PROMEDION 5600D heeft een max resolutie van 1400x1050 met een ATI M9 VGA.
De COMPAQ PRESARIO 1527EA-XP heeft een max resolutie van 1024x768 en een ATI M7500 VGA.
Alleen nu zit ik met het volgende. Het merk Compaq is bekend bij mij en een collega op m'n werk is er best aardig over te spreken maar het merk Promedion zegt mijn helemaal niks.
kan iemand mij misschien wat advies geven?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

sja, Compaq heeft wel goede service.
ProMedion zal wel gewoon Medion wezen (die dingen van Aldi/Lidl), die op zich ook niet slecht zijn, maar daar heb je waarschijnlijk een stuk minder service.
en de vidkaart van de laptop maakt toch niet zoveel uit, omdat je een laptop sowieso niet gebruikt voor de laatste games.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie dat je hem voor je studie wil gebruiken. Ik zelf doe dat ook met mijn notebook, en mijn ervaring is dat het niet altijd mogelijk is om je notebook aan de stroom te hange, niet zo;n probleem zou je zeggen, MAAR die P4 2.4 is niet mobile. dat houdt in dat je accu het een krap uur doet. neem je bijvoorbeeld een mobile P4 of celeron dan zul je zien dat je accu stukken goedkoper is en je er veel langer mee kan doen.

even ter vergelijking.
ik heb een celeron 1500 mobile, met een 4000mah li-ion accu en werk 3 uur op de accu
collega's van mij hebben een P4 2400, nonmobile met een 6000mah accu en trekken het iets meer dan een uurtje.

Ik zou zelf kiezen voor een mobile machine, die cel1500 die ik heb trekt vrijwel alles, en gaat lekker lang mee op de accu. Betreft hier een Packard Bell Igo 6551 trouwens.

misschien niet helemaal een antwoord, maar wel een tip.

• MadNeo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 03:36
ik ben ook niet van plan op de laatste games te spelen op de laptop. ik wil een goeie videokaart gebruiken voor aplicaties als AutoCad en eventueel videobewerking.
Zit er dan zo ontzettend veel verschil (qua energie verbruik) in een mobile P4 en een gewone P4?
ik heb ook op de site van dell gekeken en daar staat de Inspiron 8200.
Die gaat op accu 2-3 uur mee en is ook een P4.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MadNeo schreef op 19 December 2002 @ 11:22:
ik ben ook niet van plan op de laatste games te spelen op de laptop. ik wil een goeie videokaart gebruiken voor aplicaties als AutoCad en eventueel videobewerking.
Zit er dan zo ontzettend veel verschil (qua energie verbruik) in een mobile P4 en een gewone P4?
ik heb ook op de site van dell gekeken en daar staat de Inspiron 8200.
Die gaat op accu 2-3 uur mee en is ook een P4.
Er is een gigantisch verschil tussen mobile en desktop.
ik neem aan dat die dell een mobile is (Mobile Intel® Pentium® 4 Processor-M up to 2.2GHz with 512Kb cache and 400 FSB) dus die doet er wel lang mee.

Het is natuurlijk wat je zelf belangrijker vind. Persoonlijk vind ik een accu die lang mee gaat belangrijker dan een cpu die ietwat sneller is, maar dat moet je zelf bepalen wat het beste voor je is.

Dell is op zich ook geen slecht merk (heb hier een cellie 1066 van ze staan, en die draait best goed). geen idee hoe lang hij op de accu meegaat, is niet van mij maar van mijn ma die de accu zwaar mishandeld :X

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:16

Meneer aard

Porsche rulez!

FireWurX schreef op 19 December 2002 @ 00:27:
sja, Compaq heeft wel goede service.
ProMedion zal wel gewoon Medion wezen (die dingen van Aldi/Lidl), die op zich ook niet slecht zijn, maar daar heb je waarschijnlijk een stuk minder service.
en de vidkaart van de laptop maakt toch niet zoveel uit, omdat je een laptop sowieso niet gebruikt voor de laatste games.
promedion is de grote broer van medion.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1