Toon posts:

[ASP] download met binarywrite, netscape probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende?
Ik heb een site waar mensen muziek kunnen uploaden en downloaden. De geuploade bestanden sla ik buiten de inetpub/wwwroot op, zodat ze niet direct te benaderen zijn. Daarom lees ik het bestand eerst in, om het vervolgens met addheader en content type weer beschikbaar te stellen voor download.

Nou werkt dat allemaal prima, maar niet voor mozilla en netscape. Op het moment dat ik een bestand wil downloaden, dan komt netscape met het download scherm, en zegt bij "opslaan als" het volgende: "bestand.exe, attachment.exe"

Dat attachment gedeelte hoort er dus ook bij, en vervolgens slaat netscape het bestand "bestand.exe" op als "bestand.exe,attachement.exe"

Ik heb hier al aardig wat mee zitten experimenteren, maar vooralsnog zonder succes, met dingen als:

Response.ContentType = "application/octet-stream
Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment;filename=bestand.exe"
Response.AddHeader "Content-Length", 1202021

Dat inline gebeuren heb ik ook gechecked. Dit is ongeveer mijn laatste versie van het script, wat ook niet werkt voor mozilla:

------------------------------------------------

Response.Buffer = TRUE
Response.Clear
Response.Expires = 0
Response.ContentType = "application/x-msdownload"

strMyPath = "C:\exploitation\tracks\86"

Response.AddHeader "Content-Disposition","attachment;filename=86.xm"
Set objFileSys = Server.CreateObject("Scripting.Filesystemobject")

Set objFile = objFileSys.GetFile(strMyPath)
FileSize = objFile.Size
Set objFile = Nothing

Set objFile = objFileSys.OpenTextFile(strMyPath, 1, false, -1)

Response.BinaryWrite(objFile.Read(FileSize))

Set objFile = Nothing
Set objFileSys = Nothing

Response.Flush

Heeft er iemand een idee hoe ik dit wel kan laten werken? De bestanden hebben op de server overigens geen extentie, maar ik heb ook bestanden met extentie zitten testen

Verwijderd

Topicstarter
Een voorbeeld: http://www.exploitation.nl/download.asp?tracknr=86

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 01:11 ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 11:55

Crazy D

I think we should take a look.

Als je als content-type application/octet-stream opgeeft, gaat het dan beter?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat geef ik momenteel mee. Als ik nu met de mozilla browser op de link hierboven klik, dan wil mozilla het bestand opslaan als "X-BG-Core.it.asp" wat natuurlijk X-BG-Core.it" zou moeten zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft ff tijd gekost, maar eindelijk heb ik zelf het antwoord gevonden: http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=186821

Het is dus een bug in Mozilla / Netscape dat nog opgelost moet worden op het moment van schrijven...