Toon posts:

heb ik mijn Athlon XP 2400+ soms opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik 2400+ unlocked had en ik in bios de volgende instellingen deed:

current host clock 166mhz
sdram timing by SPD
sdram freq. HLCK
2,5
3T
6T
3T

CPU fsb clock 166mhz
CPU ratio 12x
CPU vcore 1.7
DDR voltage 2.7
AGP voltage 1.7

Starte pc zonder pronlemen op naar windows. Sisoft gaf vervolgens aan dat de proc een multiplier van 11 had (1826 mhz) Vreemd want in de bios stond wat anders. Om dit te checken vervolgens pc opnieuw opgestart en in bios gecheckd. Alles stond zoals hierboven.
Echter de pc wil niet meer opstarten. Monitor slaat zwart en led systeem msi geeft code die niet in manual staat. Batterij eruit en jumper omzetten helpt niet. Zelfs processor van mobo, geheugen en vid-kaart van mobo afhalen helpt niet. Ik heb de unlock ongedaan gemaakt maar ook dit biedt geen soelaas. Kortom is proc nu dood? Zo extreem heb ik toch niet gedaan?

Wat nu te doen?

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Proc dood op MSI is alles rood, dus ik denk niet dat je 2400+ dood is.
Geef de kleurcode eens aan dan weten we ongeveer tussen welke stappen van het boot proces je pc een fout krijgt.

[disclaimer]
MSI foutmeldingen hebben heel af en toe de neiging niet te kloppen,
[/disclaimer]

edit:

Het zou makkelijker zijn als je ff de kleurcodes van de stappen opschrijft die hij wel kan doorlopen, ik weet namelijk niet of er een logische volgorde in die kleurcodes zit of ff de laatste opschrijven die hij goed kan afsluiten.

[ Voor 32% gewijzigd door ExcaliburDexter op 18-12-2002 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
D-led geeft volgende aan:
* *
* *

1 2
3 4

eerste led = rood
tweede led = groen
derde led = rood
vierde led = rood

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat de melding wel voorkomt in manual. Het is de memory detection test. Ik draai trouwens nu met hetzelfde systeem maar dan met een Athlon xp 1600+ Aangezien het geheugen goed draait, begrijp ik n iet wat het probleem was. Ik had bios goed gereset.

• ExcaliburDexter
-blaat-

[ Voor 98% gewijzigd door ExcaliburDexter op 18-12-2002 23:50 ]

• ExcaliburDexter
kan je geheugen 166 draaien (stabiel dat is)?
je 1600 draaide natuurlijk op 133

oude situatie 133 --> 166 | of | 133 --> 133?
nieuwe situatie 166 --> 166

lijkt mij alsof dat net iets meer je geheugen belast waardoor het net niet stabiel genoeg is.

Hoe zwaar is je voeding?

[ Voor 151% gewijzigd door ExcaliburDexter op 18-12-2002 23:52 . Reden: blijf maar editen, bier :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is 350 watt enermax.

Ik heb trouwens net het volgende ondekt. De proc is niet dood. Ik dee net de 2400+ weer op het mobo en de pc starte op en ik kon in de bios. Vervolgens juiste instellingen gedaan (default) en geheugen op op SPD gezet en proc op 133 x15. Vervolgens de bios gesaved en de pc wilde niet meer opstarten. Weer dezelfde d-led code zoals hierboven genoemd. Ik snap er niks meer van omdat nu dezelde config draait met xp 1600+. Het lijkt wel of 2400+ niet meer met mijn geheugen wil draaien ?

Iemand suggesties?

• ExcaliburDexter
Heb je de nieuwste bios versie voor je MoBo?
Wat heb je voor een MoBo (type) trouwens? :p

[ Voor 5% gewijzigd door ExcaliburDexter op 19-12-2002 00:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai met een MSI kt3 ultra 2 Raid

*knip*

GoT is géén V&A forum! Dat doe je maar via t.net/aanbod oid

[ Voor 50% gewijzigd door BalusC op 19-12-2002 07:26 ]

Pagina: 1