Synchroniseren met T68i

Pagina: 1
Acties:

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 21:22

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn T68i te synchroniseren met mijn laptop of Pocket PC

Ik heb wel op alle apparaten de IR poort geactiveerd. De Pocket PC zegt dan ook nog iets van bezig verbinding te maken met T68, maar daar blijft het dan bij. Mijn laptop heeft hem toen net heel eventjes gezien met zijn IR Poort, maar te kort om iets te kunnen doen. Ik weet dan ook niet zeker of dat wel goed was. Ik heb op mijn laptop wel de megeleverde software geinstalleerd.

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik wordt namelijk helemaal niets wijzer op de sony-ericsson site, ik heb ze al wel een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat/wanneer terug krijg.

Trouwens, de Pocket PC is een Casio EM-500

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Verwijderd

Als je via IR moet gaan syncen, moet je er vooral op letten dat bij de apparaten de IR-poorten netjes uitgelijnd zijn, dat ze dus mooi naar elkaar toe 'kijken' zonder obstakels ertussen. Doe liever een bluetooth syncje zoals ik, is lekker speedy en laat m'n T68i gewoon in z'n standaard staan :)

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Tja, daar zit ik ook al over na te denken, USB bleutooth adapter is niet erg duur.
Maar ik wil eigenlijk tussendoor met mijn palmtopje kunnen syncen. Ik had ze trouwens vrijwel 100% zeker goed uitgelijnd staan, heb namelijk al ervaring met IR synchroniseren van mijn Palmtop. Maar dat doe ik nu meestal via de cradle en mijn vaste comp.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
ok, heb nu ook een bluetooth adapter aan mij computer hangen. Heb ik net gekocht, van MSI een transcieving key, in de winkel vertelden ze me dat dat wel moest lukken.
Het is als volgt, ze zien elkaar wel, maar je moet ook een PIN code intikken. Nu heb ik dus echt geen idee wat die pincode is. Het is in ieder geval niet de pincode die ik op de simkaart heb gezet. Trons, zou jij mij hier mee kunnen helpen? Iemand anders mag natuurlijk ook altijd! :-)

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 09:08

Rubman

Retarded or just overjoyed!

probeer 0000 is dat is meestal de standaard pincode (als er nog niks anders ingesteld is)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
helaas, zo simpel is het nu ook weer niet :P

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 09:08

Rubman

Retarded or just overjoyed!

t was te proberen he

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
OK, nu moet ik even vertellen hoe ik het voor elkaar heb gekregen, om ze dan te pairen
De pin code, die je in moet typen, moet je zelf verzinnen en bevestigen op het andere apparaat (dat wist ik niet) nu heb ik het vanuit mijn computer gedaan, dus moest ik besvestigen op de phone.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Maar dan ben ik er nog steeds niet uit hoe je dan synchroniseerd, heb je daar nog extra software voor nodig?

Verwijderd

Loopt je telfoon of PPC ook vast dat probleem had ik met mijn t68i en EM500

Verwijderd

Phoenixx2K schreef op 19 December 2002 @ 19:14:
Maar dan ben ik er nog steeds niet uit hoe je dan synchroniseerd, heb je daar nog extra software voor nodig?
Je kunt synchroniseren vanaf je computer in het msi bleutooth menu. Of in Outlook (niet expres) als je de software van je T68i gebruikt (zit in het doosje).

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
XTNDConnect herkent niet dat er een verbinding met de telefoon is. Terwijl ik in de MSI bluetooth omgeving kan ik de telefoon wel zien, met de MSI software is het me al wel gelukt, om de contactlist uit te wisselen, maar meer doet ie niet. Die ondersteund waarschijnlijk dat outlook formaar niet (of de conversie daarvan).

Het probleem is dus eigenlijk dat XTNDConnect mijn Bluetooth verbinding niet herkend als verbinding.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 12:29:
Loopt je telfoon of PPC ook vast dat probleem had ik met mijn t68i en EM500
Nee, mijn telefoon loopt niet vast. Die leg ik er ook alleen maar voor (nadat ik IR geactiveerd heb) moet je daar dan nog iets mee doen? Maar mijn EM-500 komt niet verder dan establishing connection with T68...

meer doet ie niet... :'(

Verwijderd

Phoenixx2K schreef op 20 december 2002 @ 12:47:
XTNDConnect herkent niet dat er een verbinding met de telefoon is. Terwijl ik in de MSI bluetooth omgeving kan ik de telefoon wel zien, met de MSI software is het me al wel gelukt, om de contactlist uit te wisselen, maar meer doet ie niet. Die ondersteund waarschijnlijk dat outlook formaar niet (of de conversie daarvan).

Het probleem is dus eigenlijk dat XTNDConnect mijn Bluetooth verbinding niet herkend als verbinding.
:? Bij mij doet ie het wel gewoon, misschien omdat je een andere windows dan mij gebruikt. Ik heb W2K server draaien op die pc. "helaas" heb ik geen key maar onboard bleutooth, ik zou het dus niet onder xp op '98 voor je kunnen testen.

En ik kan met XTNDConnect misschien wel meer, maar ik Synchroniseer ook alleen maar mijn adressen en agenda via die software.

edit:

toevoeging

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 14:01 ]

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Ik wil vooral de agenda syncen en de adressen, de rest vind ik ook niet zo boeiend. Ik denk dat ik dan wat instellingen verkeerd heb staan voor bluetooth. Kan iemand mij misschien helpen met hoe de instellingen van de bluetooth software moeten staan en/of die van XTNDConnect (trouwens, bij XTNDConnect kan ik nergens vinden waar je aan kan geven met welke soort verbinding je moet syncen, of scant ie alle mogelijkheden?)

Pagina: 1