Watercooling? Waar, hoeveel, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kan iemand me een beetje advies geven over waterkoeling? welke er zijn, hoeveel een hele installatie kost, blablabla

ik zag net die leufken water cooling kit, op die radiator zaten 2 8cm fans, ik d8 dat watercooling juist stiller zou moeten zijn, maar 2 xtra 8cm fans ipv 1 6cm fan op mijn proc maakt toch juist meer herrie?

nou ja help me.
thxs

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Hoi Randy,

kijk eens op www.waterkoeling.nl. Hier staat veel uitgelegd over waterkoeling.

Het stilste is geen radiator te nemen, maar met radiator blijft het water kouder. Wat een stille optie is, is een radiator waar 2 12 cm fans op kunnen. (ik heb er een paar liggen, skiff@xs4all.nl) en deze langzaam te laten lopen. De fans kan je dan ook nog zodanig combineren dat deze ook de luchtstroom uit de kast trekken.

Herman

• randje
  • Niet online
Thxs ;)

• randje
  • Niet online
oh, dan heb ik nog een vraag, die aquacool kits zijn die compleet of heb je nog meer spul erbij nodig?
zoals peltier en resevoir.

(ja sorry voor misschien domme vraag, maar het is nu kwart voor 8 's ochtends, en ik heb weinig geslapen, doordat ik toetsweek heb :( )

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Een reservoir is nodig (bij de Marskramer), een peltier is een optie. Niet noodzakelijk. Probeer het eerst zonder peltier aan de praat te krijgen, aangezien peltiers weer aparte problemen oproepen: condensatie en voeding, voornamelijk. De waterkoeling set op zich is probleemloos en zonder gevaar of problemen te installeren.

Herman