Toon posts:

[AutoCAD 2002] start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maand geleden AutoCAD 2002 bij mijn oom op zijn (win98)pc gezet. Alles werkte toeb prima. Toen bleek er een probleem met Office 2000. Enkele seconden na het opstarten van bv Word floepte het weer uit. Ik heb toen Office XP erop gezet. Verder had ik nog nieuwe drivers voor zijn hp640c en scanjet3200c erop gezet. Ook heb ik Norton Systemworks 2003 Pro geinstalleerd.

Nu kreeg ik een telefoontje van hem dat hij AutoCAD niet meer kon opstarten. Na het dubbelklikken op het icoon krijgt hij een foutmelding over een *dll bestand.

Hij had al enkele malen en nieuwe installatie gedaan van verschillende proggies, niks hielp.

Wie weet hier een oplosing voor?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Office had waarschijnlijk best opgelost kunnen worden: zie de SA FAQ :Y)

Maar goed, voordat we je vraag over autocad kunnen bekijken moeten we toch eerst de dll weten, sterker nog: geef de complete foutmelding even. Hier kunnen we weinig meer mee dan zeggen dat format c wel eens zou kunnen helpen, en dat is wat overkill :+
offtopic:
ik haal die rare spelfout uit de topictitel :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Gebruikt jou oom misschien Outlook xx ? Bij het bedrijf waar ik werk zijn er een aantal pc's waarop ook autocad 2002 draait. Als men daar Outlook opstart en daarna autocad 2002 dan start autocad niet op. Probeer eens of het zonder office wel werkt. Ik heb nog geen oplossing gevonden....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 23:14:
Gebruikt jou oom misschien Outlook xx ? Bij het bedrijf waar ik werk zijn er een aantal pc's waarop ook autocad 2002 draait. Als men daar Outlook opstart en daarna autocad 2002 dan start autocad niet op. Probeer eens of het zonder office wel werkt. Ik heb nog geen oplossing gevonden....
Nee, ik heb alleen van Office XP Word en Excel geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik ff niet heb gereageerd hierop, maar ik ben 2 weken op vakantie geweest. Hieronder staat de exacte foutmelding die mijn oom telkens krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blanex/cad.jpg

• Mooch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Komt door Norton AntiVirus. Probleem kan opgelost worden door ac1st15.dll te updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Mooch schreef op 04 januari 2003 @ 18:01:
Komt door Norton AntiVirus. Probleem kan opgelost worden door ac1st15.dll te updaten.
bedankt.... Euh Mooch, waar kan ik die update precies downloaden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 19:43 ]

• Mooch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Bij Autodesk natuurlijk :).

[ Voor 57% gewijzigd door Mooch op 05-01-2003 00:26 ]

Verwijderd

Is dit probleem nu opgelost, want ik zit met hetzelfde probleem. Ik probeer sowieso even de manier die uitgelegd is en ik laat het wel weten.
Pagina: 1