oudere hardeschijf...lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 10:09
Mijn compu is kaduuk:( heb inmiddels een nieuwe gekocht :) In mijn oude zat een Hd van 3.2 GB er stonden helaas behoorlijk wat belangrijke dingen op (geen backup :( )
Ik heb geprobeerd de oude pc aan de gang te krijgen. de voeding was doorgebrand..nieuwe voeding erin gezet, maar nu krijg ik nog steeds geen beeld. heb alles eruit gehaald op de videokaart na. en nog steeds niets. vennetje van de processor draait wel en ledjes branden, dus mobo krijgt voeding.
Ik heb ook geprobeerd om die oude harde schijf bij nieuwe systeem te zetten.. zowel op slave als op master en als standalone geprobeerd..maar dan vind ie helemaal geen harde schijf...ook de nieuwe niet???? iemand suggesties???

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Nou merkwaardig hoor. Ik heb de eerste tests met mn KT7 gedaan met een oude WD 850Mb schijf. En gisteren nog de RAID controller getest met een IBM 2Gb... kon gewoon alles lezen.

Was die voeding misschien doorgebrand met die schijf eraan, zodat de een de ander heeft gemold ? :(

• sanderb
Zou kunnen ja..daar was ik al bang voor..
Aangezien ik ook al geen beeld meer krijg als ik alles eraf gehaald heb...
Kan een doorgebrande voeding dan zo makkelijk je hele systeem naar de klote helpen?
Die voeding gaf na " de knal" trouwens een voeding van 10 V af...ook een beetje vreemd?
Maar is het niet vreemd dat wanneer ik allebei de HD's: nieuwe 19G (op master)en oude 3.2G (op slave) in mijn nieuwe systeem heb dat dan beide HD's niet gedetecteerd worden?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dat is niet zo vreemd als je oude harde schijf de IDE-bus kortsluit. Dan heb je nog geluk dat je ondertussen niet ook je nieuwe moederbord en/of harde schijf hebt laten sneuvelen. Pik eerst even een oude 386 of 486 op en ga daar mee hobbyen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Check ff of je pin 1 goed hebt ingesteld!
Ik heb het ook een keer in de begin jaren van mijn tweaker kapriolen verkeerd gedaan .... :)
Had de pin 1 op mijn mobo verkeer ingesteld en bij toeval hem ook op mijn hdd verkeerd gedaan en toen werkte alles netjes.
Ik hdd er een keertje uitgesloopt en terug gehangen met de pin 1 aan de goede kant op mijn hdd en zwart/geen beeld en wel power.
Ik naar een compuzaak met mijn hdd en daar werkte ie wel??!! dus ik pissed zoeken zoeken ende zoeken en ja hoor.... :(
(dus rode ader op pin 1 :) )

• sanderb
die pin hangt 1 hangt wel goed...daar ligt het dus niet aan. wat ik zowiezo niet snap is dat wanneer ik die oude harde schijf erbij hang in mijn nieuwe systeem, dat dan zelfs de nieuwe hd niet gedetecteerd wordt??

Verwijderd

Omdat dat oude ding sluiting maakt.
|:(

Ik denk dat de schijf de voeding heeft opgeblazen dus, niet andersom.....

Verwijderd

Geen beeld wijst vaak op een kapotte CPU.

Ik kan het weten, ik heb al 3 mooie sleutelhangers, van antiek naar hi-tech

• sanderb
hooi: de fan van de voeding was vastgeslagen...waarschijnlijk is ie dus gewoon overhit geraakt...
maar hoe kom ik er dan achter of die hd kapot is?

Pagina: 1