Toon posts:

Linux from Scratch ISO of alleen CVS?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om een geheel eigen linux distro in elkaar te flansen. Dit om in mijn eigen wensen te voorzien txt based, als server te gebruiken en het moet klein blijven. Nu viel mij oog op Linux From Scratch. Nu heb ik al een heeeel erg groot aantal pagina's door gezocht maar ik kan nergens een ISO downloaden.

Is het alleen mogelijk om deze lichte distro te installeren via CVS of moet er toch ergens op internet een ISO rond zwerfen. Zoja installeerd deze alleen de benodigde dingen om te draaien zonder extra poes pas erom heen.

Ik wil namelijk een op maat gemaakt pakket voor me server bouwen zodat ik geen overbodige programma's draai die ik toch niet zou gebruiken.

Bijvoorbaad Dank,
Marvin

*De Search heb ik ook al gebruikt maar daar kwam ik ook niet veel wijzer uit omdat hij me nogal een error terug stuurt.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je wel eens nagedacht wat dat betekent: "from scratch" :?
(Google anders eens naar een woordenboek EN->NL).

Daarom is er dus geen iso: je bouwt je systeem vanaf de grond op, precies zoals je dat zelf wil. Je gebruikt een bestaande linux-versie als "startpunt".

[ Voor 6% gewijzigd door AlterEgo op 18-12-2002 22:31 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok maar het begin is van elke distro lijkt mij toch wel het zelfde de kernel + stuur programma's om te draaien. Ik wist wel wat from scratch betekende daar niet van maar ik las ergens dat je een pakket ervan kon kopen dus toen dacht ik dat er vast wel ergens iso te krijgen was.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Wat je wil kan ook met veel andere distro's, bijvoorbeeld Slackware of Debian zijn hele goede keuzes, of misschien Gentoo zelfs.

Zo te zien aan je vraag snap je het idee van LFS niet echt (dat werkt niet met ISO's), en lijkt het me ook geen goed idee dat je het gaat proberen tenzij je nog een hoop gaat lezen over hoe het werkt :)

P.S. Lees ook even de forumregels met betrekking tot de groeten doen.

Dit topic gaat dicht, dit is echt zelf uit te vinden via de LFS-pagina's.

Dit topic is gesloten.