listerror wu-ftpd

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 21:08
Beste mensen,

Aangezien ik er nergens de juiste informatie over kan vinden stel ik jullie de vraag,
Onlangs heb ik wu-ftp opnieuw geinstalleerd (waarom vraag ik me nu ook af) op mijn server (debian 2.2) voorheen geen bijzondere problemen maar nu krijg ik met bijna alle ftp clients problemen. Alleen als ik met flashfxp inlog op mijn ftp server krijg ik de juiste inhoud te zien. Als ik met cuteftp pro of leechftp inlog hebben deze zwaar moeite met de inhoud, na het list commando komt er bij cuteftp niets te staan, alles lijkt leeg maar dit is zeker niet zo. Bij leech ftp krijg ik een list error, could nog retrieve directory listing for /home/berties. Het kan niet aan de directory liggen want die is via ssh prima te bekijken. Ook voorheen werkt alles goed.
ipv de files zie ik nu alleen de attributes (-rw-r-r-- enz) verder niets.

Uit frustratie maar proftpd geinstalleerd. Maar nu ook hier zelfde ellende.
Denk dus niet dat het aan mijn ftp server ligt maar ergens anders. Maar waar?????
Mijn firewall kan ik me niet voorstellen, daar is niets aan verandert. En aan de client kant lijkt me ook niet. Ook daar doe ik precies hetzelfde als toen het wel werkte, en het instellen van de (op de client kant) server (unix, windows enz) heeft ook geen zin. Ook port of pasv mode geeft geen resultaat, ook ascii/bin geen effect,

ME SO RADELOOS, aaaahhh
pleezze help,

bvd,

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 07:45
Je firewall ligt het wel aan ;) Cute FTP Pro & Leech FTP moet je zo instellen dat ze via passive mode connecten...

En waarom Leech FTP gebruiken? FlashFxP heeft veel meer mogelijkheden...

[ Voor 32% gewijzigd door et36s op 18-12-2002 22:36 ]

• berties
maar waarom werkt het dan nu in eens niet meer en ik heb niets aan de fw veranderd. Verder heeft cuteftp pro veel meer mogelijkheden (maar ja dat doet er verder niet toe) maar uh..als ik cuteftp pro instel dat hij moet verbinden via passive (pasv) dan werkt het nog niet. Dus ik denk dat het probleem toch ergens anders ligt

• berties
Ook als ik mijn firewall uitschakel levert dit geen veranderingen op... hmmmm

aahhh.. what could it be????

• berties
problem solved, (reboot) het wil soms nog wel eens helpen (maar wat nu de echte reden was???? who knows...)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Euh...ja, typisch geval van 'eerst proberen, dan vragen' dus? Ik gok dat het toch echt iets met de firewall moet zijn geweest.

Lees trouwens ook de huisregels m.b.t. groeten e.d. eens door!

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.