Toon posts:

Hoge ping na instalatie van Notron AntiVirus 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest laatst alles opnieuw installeren. Reden... een virus. Nooit een virus scanner gehad. Vond ik ook niet nodig. Maar ooit word je hiervoor gestraft. Laatst dus... :(

Nu alles weer geinstalleerd. En ook gelijk maar een virus scanner: Norton AntiVirus 2003. Maar nu heb ik gister MOHAA weer geinstaleerd. En ik stap een server in van max 26 man. En alles traag. Ping van 190 soms :(
Dus anderen server gepakt. Met max 12 man. Nee hoor. Gewoon weer een ping van soms wel 250 :(

En eerst had ik altijd een ping van rond de 30 á 40 :)

Is dit een driver kwestie. Of is het norton ?! Ik schakel norton antivisus wel uit |:(

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 16:17
Is het alleen de antivirus, of ook de firewall? Met de firewall heb ik namelijk een soortgelijk probleem ook eens gehad :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
die ping komt door norton, enige optie is een andere firewall of een hardwarematige (beste optie)

Digital Media Junkie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hardware matige firewall. Duzz, dat is ook niet verandert. Meyby drivers ?! Maar welke dan. Want, heb zo'n beetje dezelfde als eerst :(

En ik zet virusscan uit. Maar hij blijft wel rechtonderin bij taken staan. Maar met een rood kruis erdoor. Als ik kijk wat deze van me processor gebruikt is het niets. Maarja, je weet natuurlijk nooit hoe iets je game(connectie) kan beinvloeden:(

Verwijderd

heb je toevallig die personal firewall niet geïnstalleerd ?
dan moet je namelijk alleen ff het desbetreffende programma toevoegen aan de allow list.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heb ik ook al even gechecked. Heb nog even naar wat software gekeken op me PC. Maarja, heb net Windows XP opnieuw geinstalleerd. Duzz, er staat eigelijk nog niets op :)

Maar ik vind het zo raar. Want, eerst had ik een leuke ping. Alles liep vlot. Maar na de laatste installatie van windows xp. Gaat het een beetje K*T. En je verwacht juist dat je (bijna) kale windows juist beter loopt. Op me ping na loopt ook alles als een trein.

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01-2025
Het zou ook kunnen zijn dat een instelling zoals het scannen van binnenkomende data eerst gecontroleerd wordt en dus vertraging opleverd en dus een hogere ping geeft. Probeer eens te spelen zonder virusscannen en firewall (lees: zet virusccanner/firewall uit, maar niet unistallen) en kijk dan eens wat voor ping je hebt.

Heb ik ook weleens gehad en ik had mcfee erop staan, heb toen systemscan uitgezet en dat bleek het probleem te zijn.

Verwijderd

loop eens na welke processen er lopen in taakbeheer. Ik heb precies hetzelfde probleem met de ping (ik speel ook MOHAA spearhead!). Na het sluiten van bijv. messenger, norton anti-virus (disable auto-protect) en evt. de firewall uitschakelen voordat je de gamespy opstart. Ook altijd aan te raden is ff het draaien van ad-aware om spyware te verwijderen (wil ook nog weleens de ping aantasten).

Succes ermee !

Melf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles uit staan. Niets meer wat mee draait. Heb alles gekontroleerd.

En virusscan het ik op Disabled staan. Dus ik weet het nu ook echt niet meer. Meschien gamespy update. Maar die doet niets anders dan je in een server proppen.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Heb je dit allang, ik bedoel het kan :? ook de server zijn die nu net even traag is.

btw: ik heb ook norton 2003 zowel antivirus en personal firewall en heb nergens last van :)

[ Voor 38% gewijzigd door KSR op 20-12-2002 04:26 ]

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit nu 3 dagen. En ik weet dus niet of dit aan Planet zelf ligt. Komt dit ook voor dat het 3 dagen lang is.
Pagina: 1