printer 710c stoort IR ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
let op.

Als ik mn HP 710c in het stopkontakt doe, dan ontvangt mijn Pinnacle remote oogje zoveel signalen, dat die van de remote zelf er niet meer doorkomen.
Ik gebruik IRassistant onder WinXP. (dat IRassistant dingetje knippert dus de heletijd in de tray)
Printer staat ongeveer 1 meter er vanaf. als ik de stekker eruit trek (adapter zit nog wel in stopkontakt) dan is het euvel 'verholpen'.
Is dit raar of niet?

WTF? :/ 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door bratos op 18-12-2002 22:13 ]

eerst kijken dan zeiken

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stop de ontvanger in een doosje .. if probleem weg .. then weird
else driver probleemje of zo

ik heb ook een 930 en daar gaat wel eens een geil baluw lampje breanden op de printkop tijden het calibreren ... michien dat de 710 daar iets mee doet ?

die printers lezen ook wel hun positie op een gesteepte stip de sensoren zijn vaak infra rood

roch de eerste keer dat ik zoiets lees

Iperf

Verwijderd

'T kan, vermoed ik, 2 oorzaken hebben.

1. zoals fish zei: Printers lezen (vaak, niet alle merken) idd de positie van de printkop mbv een sensor(met IR-ledje) op een strip achter de kop af. 'T kan dat er misschien nogal wat strooilicht van die printkop-sensor afkomt.(Dat blauwe lampje is overigens om de positie van 't papier tov kop te bepalen)

2. Electromagnetische interferentie afkomstig van de printer, of kabels van de printer, die vervolgens wordt opgevangen door de (kabel) van je IR-ontvanger)

Als mogelijkheid 1 de veroorzaker is, zou bedekken van de IR-sensor van je ontvanger, de ontvangst van de stoorsignalen moeten stoppen.

Als je een webcam hebt moet je eens in 't donker met je webcam de kamer 'scannen' webcams zijn namelijk gevoelig voor IR-licht - kijk maar eens in je afstandsbediening -> witte flitsen.

Als 't mogelijkheid 2 is, is waarschijnlijk de kabel van je IR-ontvanger slecht afgeschermd. Kijk eens of verplaatsen van de kabel 't probleem vermindert. Verplaats daarna ook de ontvanger zélf, om te kijken of die misschien interferentie oppikt.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
al sik zo es nadenk dan kan het heel goed de kabel zijn. das maar n dunne. t maffe is, dat het voorheen perfect werkte.
ik check die kabels. tnx _/-\o_

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

tnx again ik had namelijk hetzelfde probleem! :)