Toon posts:

Toegang vanaf internet sloom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn server, namelijk het volgende:

Als ik vanaf het interne netwerk iets vanaf mijn server trek gaat dat met ongeveer 800kb/s
Als ik op mijn eigen computer een server draai kan er vanaf internet met 16kb/s vanaf gedownload worden (is maximum van chello)
Maar nu komt het, als iemand vanaf internet iets vanaf mijn server trekt gaat dat met 67b/s(!!!) en de pingtijd is ook om van achterover te vallen.

Mijn netwerkje zit zo in elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/netwerk.gif

Mijn vorige server, een P75 (met andere NIC, maar die was ook 10mbit) deed het wél goed, dat is het rare.
De NIC die ik nu gebruik is een onboard NIC van een HP Vectra XM.

Heeft iemand enig id waarom dit zo is? Ik snap er echt helemaal niks van.

Die 5 poorts hub staat op mijn kamer en is ervoor dat als er in de vakantie iemand ff langs komt om te LANnen hij alleen zn kabeltje erin hoeft te rammen en we dan kunnen gamen 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 22:13 ]

Verwijderd

Je moet het verschil zien tussen upload en download snelheid.
Als iemand wat vanaf jouw server gaat downloaden (vanaf het internet) dan is de maximale snelheid afhankelijk van jouw upload.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 09:45 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 15:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

je kan trouwens de upload verhogen bij chello. Zoek bij Kazaa o.i.d naar fuck upc. Je moet wel ervaring hebben met ports enz. Hierdoor word de upload van 15kb/s naar iets van 256 kb verhoogt. Download weet ik niet precies, maar die wordt ook dik verhoogd dan de standaard 2 Mbit :) })

Modbreak
en dat is natuurlijk verboden door je provider dus willen we dat hier ook niet zien :)

[ Voor 31% gewijzigd door Predator op 20-12-2002 10:01 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Hmm... vanaf jouw PC gaat het dus gewoon goed met 16 kb/s en vanaf de server niet? Maar als je via het interne netwerk iets van de server trekt gaat het wel goed? Dat betekent dat er in principe niets mis is met de netwerkkaart zou ik denken.

Verwijderd

Topicstarter
@Majin Vegeta:
Als je het verhaaltje goed had gelezen had je gezien dat als ik die server op mn eigen pc draai de upload wél goed is, alleen de upload van de server is bagguh naar internet toe

@Notna:
Ik heb een non-DHCP com21 dus dat gaat nie werken...
Bovendoen is de uploadlimiet van chello echt wel hoger dan 67bytes/sec

@basch:
Jij snapt um ;)
Mja wat doen we eraan? :/

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Foei, dat is verboden B)
Kijk maar uit voor modjes (HINT)

[ Voor 48% gewijzigd door Weezer-DC op 19-12-2002 17:57 ]

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 19 december 2002 @ 17:57:
[...]

Foei, dat is verboden B)
Kijk maar uit voor modjes (HINT)
ach upc :P die naaien ons hier toch al ;) tijd om het terug te doen ;) :D

/me is joking :)

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen we weer on-topic gaan plz? Dank u :7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 18:45:
Kunnen we weer on-topic gaan plz? Dank u :7
/me spotted in ieder geval 1 dingetje

dubbele hub werkt nooit echt lekker....vaak veel packetloss... kan je die bak niet es verbinden met de server met een crossover ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 18:53 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke bak precies?

Verwijderd

degene waarmee je van buiten naar toe wil connecten

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt echt niet aan die hubs, want als ik vanaf mijn computer iets van de server down gaat dat met 800kb/s en dan moet het nog door 1 hub meer dan als je vanaf internet iets downt...
Nog iets ontdekt:
Als je vanaf de server in IE het externe adres intypt gaat het ook supersloom, maar als je het gewoon via localhost doet of het interne ipadres gaat het supersnel.

Verwijderd

kijk even of de router geen limiet heeft ok wel eens last van gehad

Verwijderd

Topicstarter
Een limiet van 67bytes/sec? Lijkt me niet :o

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ehm.. Dat werkt volgens mij al jaaaaren niet meer..

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou echt helemaal niemand met nuttige tips? ;(

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de overige pc's ervan af te halen? Als je nu eens die server aan de hub sluit waar je je eigen pc aan hebt hangen? Staat je bandbreedte wel overal gelijk? 10mit?....
suc6

Verwijderd

Je hubs al eens gereset? (power aan/uit)

Verwijderd

Volgens mij moet het in je router zitten... Kun je hem flashen? Of resetten?

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
heb je toevallig een firewall draaien?
zoja, kijk die eens na ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar gewoon format C: gedaan en nu ga ik er Redmond Linux op pleuren. Hoop dat dat helpt.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 12:00
hardware:
Als je intern wel een redelijke snelheid kan halen, en extern niet dan ligt het dus inderdaad niet aan de kabel/hub/NIC. Als ik naar je plaatje kijk zie ik dat het enigste verschil je router is. Intern zal hij niet door je router gaan en extern wel. Als ik jou was zou ik daar maar eens naar gaan kijken.

software
Het zou ook nog kunnen dat je TCP/IP niet goed geconfigureerd is. Misschien een verkeerde DNS server of een oude gateway? Ik weet niet welk besturingsysteem je draaide maar daar had je ook nog naar kunnen kijken.

Jammer dat je het met een format opgelost heb. Formatteren is echt geen goede oplossing, misschien voor nu maar misschien heb je over 6 maanden weer hetzelfde probleem en dan weet je nogsteeds niet hoe je het op kan lossen.

In ieder geval succes er mee..

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 23:44
mjah idd dat met die 2 hubs maakt nie uit... k heb t thuis ook met 2 hubs, gaat nog vrij snel :P

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
is er geen nieuwe firmware voor je router, of heb je al de nieuwste versie?

edit: ik snap sowieso niet helemaal... je hebt een 4p 10/100Mbit switch in die router zitten, en je gebruikt die poorten niet? (naja, eentje dan)

[ Voor 50% gewijzigd door axis op 24-12-2002 17:05 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router met maar 1 LAN en 1 WAN poortje...
En Redmond Linux loopt vast bij het booten, ben dus nu een andere distro aant downen :/

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32

lordsnow

I know nothing

Geen idee of 't je probleem oplost, maar je kan proberen beide NIC's in half- of full-duplex mode te zetten. Dat was het euvel hier bij mijn eigen freesco server/router - max download was maar iets van 30kB/s of zo :r
Pagina: 1