Toon posts:

[HDD] Dipjes in HDTach-grafiek (D740x)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zojuist heb ik met HD Tach eens gekeken naar de snelheid van mijn Maxtor D740x. De snelheden die ik hier meet komen in grote lijnen overeen met datgene wat in het Decembernummer van Computer!Totaal wordt gemeten. Echter, er zitten heel rare dipjes in de lees-grafiek. Kijk zelf maar: www.rachid.nl/hdtach.gif .

Ik vind het maar een beetje raar. Iemand hier een verklaring voor? Of is dit normaal?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
is dit je boot-schijf? Op die momenten wil windows wat werk verichten, en zakt de score in.

[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 18-12-2002 21:48 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, het is inderdaad de Active Partition (C:). Mijn swapfile staat echter op een andere partitie.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anders zou je kunnen proberen de laatste IDE drivers overheen te gooien :)

Verwijderd

Topicstarter
2.0.2 van SiS --> heb ik al ;)
Overigens heb ik op dit moment twee Maxtor schijven van 40 GB. De D740x, ofwel de 6L040J2, en de DiamondMax 8 Plus, ook wel de 6E040L0.
Iemand enig idee welke sneller is? Volgens HD Tach is eerstgenoemde ruimschoots sneller, maar die schijf is al geformatteerd en de 8 Plus niet.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
al staat je pagefile ergens anders dan wil windows toch nog wat dingen doen. (windows paged ook trouwens naar andere files, daarom is het zo stom om je pagefile uit te zetten, omdat windows dan gewoon oa meer gaat pagen naar andere files.)

specs

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Hoe warm is je schijf/voelt ie warm aan? Warme schijven hercalibreren zich...
Verder ken ik die test niet, maar zou kunnen dat ze die schijven in een systeem erbij hebben gehangen als extra schijf, en dus een hele lege ongepartitioneerde schijf gebenched hebben.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb even bij de plaatjes van google gekeken, maar veel plaatjes vertonen die 'dipjes'
(zoeken naar afbeeldingen van 'hdtach')

Ik heb niet op de sites waar die plaatjes staan gekeken waar ze van komen, maar ze lijken mij heel normaal.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1