3Dmark 2001 wil ni meer

Pagina: 1
Acties:

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
spideramn in "Athlon 897 Mhz IPV 1200 Mhz"
ik heb hem dus op 133/133 staan, maar nu wil hij ni meer 3dmark 2001 doen!
hij donderd hem er uit als hij op het punt staat om die carchase te doen.

specs:
AMD Athlon 1,2 GHZ
PC133 256MB SDRAM
Evil KYRO Powervr 64 MB (ben aan un nieuwe toe denk ik.... :? )
ECS K7S5A mobo
Win XP Home

Ligt dit aan mijn videokaart, kan die de verhoging niet aan???
weet ni of het belangrijk is maar heb agp 4x

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat zijn je temps van je cpu en mobo? Heb je je videokaart overgeklokt?

• spideramn
  • Niet online
temp op dit moment...

systeem = 25
CPU = 44
ben ik dus ni an het belasten

videokaart is nix mee gebeurt

Verwijderd

je agp-bus heb je nu vrij ver overklokt. De ecs is zonder speciale bios eigenlijk al geen echt tweakers-bord. Meer een budget-solution. Trouwens wel een goede chipset in vergelijking met anderen uit die tijd zoals de Via kt133.

Helaas gaan je pci en agp mee i.c.m. je fsb. Probeer het voltage van je agp te verhogen, en anders dikke pecht.. suc6!!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 22:56:
je agp-bus heb je nu vrij ver overklokt. De ecs is zonder speciale bios eigenlijk al geen echt tweakers-bord. Meer een budget-solution. Trouwens wel een goede chipset in vergelijking met anderen uit die tijd zoals de Via kt133.

Helaas gaan je pci en agp mee i.c.m. je fsb. Probeer het voltage van je agp te verhogen, en anders dikke pecht.. suc6!!
Dit klopt imo niet echt hoor, dit moederbord kan zeker wel 133 MHz fsb aan, en dan loopt de AGP bus ook nog steeds op normale snelheid (66 MHz). En als je het over de VIA tegenhanger gaat hebben moet je eerder naar de KT266(a) kijken dan naar de KT133 :)

Heb je trouwens alleen bij 3D Mark last van dit probleem? Of ook bij andere (zware) spellen die je probeert op te starten?)

Verwijderd

Schiet me net te binnen. Het bovenste heb je gelijk in, wat betreft fsb. Alleen die kt266(a) kwam een stukkie later. Kt266 bakte er trouwens nog weinig van, maar de kt133(a) was in eerste instantie via's tegenhanger. Omdat ze zagen dat het niet hielp kwam de kt266 (te vroeg) uit, waardoor bijv. de geheugencontroller vreselijk tegenviel (slechter dan kt133a in meeste gevallen). Overall perf. was dus niet best. Kt266a beats sis735 hands down... maar dat was al weer een tijd later!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Kt266 bakte er trouwens nog weinig van, maar de kt133(a) was in eerste instantie via's tegenhanger.
Hoe kunnen 2 chipsets van 1 bedrijf, de tegenhanger van hetzelfde bedrijf zijn?

Verwijderd

maar de kt133(a) was in eerste instantie via's tegenhanger....VOOR DE SIS735

het kan ook in twee bladzijden, wat jij wilt :o)

Verwijderd

Ik had hier een XP1800 @ ECS K7S5A > FSB @ 147 alles draaide toppie en stabiel
nu zit er een geforce 4 ti4600 in en krijg ik de FSB niet meer hoger als 143 stabiel..

Verwijderd

Genoeg gelul over tegenhanger dit, tegenhanger dat.. die dude wil antwoorden op zijn vragen, niet stom gezwets over mainboards wat geen antwoord geeft op zijn vraag.

Andere VGA drivers? Andere mainboard drivers? moet btw ook vermelden dat ik ook een keer zoiets had.. bij mij was het mn hd :D erg vaag... maar goed, probeer eerst even die dingen :) Wie weet is het gewoon een driver probleempje :)

Verwijderd

zijn dat twee strips geheugen of eentje?
de k7s5a is geen held als het gebruikt wordt met 2 strips sdram tegelijker tijd.
met ddr is er geen enkel probleem (bij mij dan)
Ik had hier een XP1800 @ ECS K7S5A > FSB @ 147 alles draaide toppie en stabiel
nu zit er een geforce 4 ti4600 in en krijg ik de FSB niet meer hoger als 143 stabiel..
De mijne wou met een radeon 8500 niet hoger dan fsb 147, nu heb ik een ti4200 en krijg ik hem zelfs op fsb166

• spideramn
  • Niet online
Heb maar 1 geheugen erin (eentje van 256mb SDRAM), een andere 3dkaart. die ik waarschijnlijk deze maand ga kopen. zou het probleem oplossen?
Of een beter MOBO??? van 64 mb is toch nog voldoende?

En andere drivers weet ik ni, van mijn 3d ding kanm ik er maar eentje vinden.
zal eens ffies proberen om win98SE eropte zetten, misschien doet hij het dan wel. (andere drivers dan winXP)

p.s. welke drivers moet ik dan hebben voor mijn mobo?
http://www.ecsusa.com/downloads/drivers.html

[ Voor 20% gewijzigd door spideramn op 19-12-2002 11:09 ]

• spideramn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 22:56:

Maar ik heb een AMD Athlon processor van 1200 MHZ, zou het dan ebteken dat mijn mobo die simpel weg ni aan kan? wat hij kan niet op 133 voor cpu en 100 voor geheugen, wel andersom 100/133 (totaal 3 keuzes 100/100 100/133 133/133)

En het voltage omhoog doen? Hoe, hoeveel, waar???

Maar ben nu win ME an het installeren en de orrigignele drivers (van de cd) aan het installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door spideramn op 19-12-2002 13:25 ]

• spideramn
  • Niet online
En dat wil ook niet......
Pagina: 1