Toon posts:

monitor kan niet tegen 75hz, wel hoger & lager? :s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey
ik heb een philips brilliance 21B monitor.

Nu is er een raar dingetje aan:
hij doet het goed, maar als ik hem 1 dag lang op 75hz zet (ongeacht de resolutie) gaat ie op het einde van de dag strepen geven, verspringen,.....
ik zet hem dan terug op 85hz en hij blijft dan ongeveer nog 2 dagen flikkeren, en dan is het over.
dan doet ie het weer perfect, maar als ik terug naar 75hz overschakel, begint het probleem weer.

nu: 75hz is erg scherp, mooi beeld. 85hz is iets waziger (is bij andere monitor & videokaart ook zo trouwes...)

enig idee hoe dit kan / kan verholpen worden?
ik zou het liefst op 75hz draaien, maar blijkbaar gaat dat niet echt goed, want ik zit nu weer dus 2 dagen lang ofzo met grote strepen op mn scherm!

any ideas?

Verwijderd

Topicstarter
anyone??

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
En op 72hz?

tvw

Verwijderd

Maak eens een foto van de strepen en post die hier....

(captureprogramma's werken niet -> Digicam/Webcam...)

• mistaoutlaw
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 12:18
Screensaver gebruiken

I was born intelligent - education ruined me

Verwijderd

Kun je beter de monitor uitzetten of automatisch laten uitschakelen door PowerManagement.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 02:46:
Maak eens een foto van de strepen en post die hier....

(captureprogramma's werken niet -> Digicam/Webcam...)
heb wel digicam, maar gaat niet echt goed (omdat ie op digicam zo-ie-zo strepen geeft)

en ik ben nu ondertussen op dag 2 belandt, dus nu geeft ie nog maar soms strepen.

geeft wel veel schaduw nu...

maar het trekt op een kapotte beeldbuis:
dus:
- strepen die continu bewegen (van boven naar onder & omgekeerd)
- strepen die flikkeren
- beeld verkleind soms een beetje, en verspringt dan weer terug
- beeld trilt

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Lijkt me toch een vrij serieus probleem (als er IETS irritant is, is het wel een probleem met je monitor!), kun je er niet mee terug naar de winkel? Of heb je geen garantie meer?

Verwijderd

Zeker nog nooit een poging gedaan bij een Philips product aanspraak te maken op de garantie? Dan gaat het aparaat naar Eindhoven en mag je blij zijn als je hem nog hetzelfde jaar terug ziet. :-(

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 18:42:
Zeker nog nooit een poging gedaan bij een Philips product aanspraak te maken op de garantie? Dan gaat het aparaat naar Eindhoven en mag je blij zijn als je hem nog hetzelfde jaar terug ziet. :-(
Nope, heb een Iiyama :*)

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb ook geen garantie meer, dusja....
hopelijk is het morgen nu ongeveer over.... en dan zet ik em dus nooit meer op 75hz...

wat trouwens ook raar is, als ik geen pc activiteit heb, dus gewoon aanlaat staan, dan flikkert ie minder dan ik erop bezig ben, heb dus die monitor een tijd in de gaten gehouden toen ik er niet op bezig was, en had toen weinig strepen, als ik er dan op begon te werken, kgreeg ik weer meer strepen

raar hé

Verwijderd

keal.......volgens mij is je hoogspanning goed naar de kloten!
Pagina: 1