Toon posts:

koeling aan 2 kanten van de cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me het volgende af ik heb m'n pc ingebouwd in de meterkast en hij wordt redelijk warm (60 graden cpu 37 graden case) of het mogelijk om de cpu aan 2 kanten tegelijk te koelen.

Nu zit er dus gewoon een koeler op het mobo maar aan de zijkant van de kast zit een soort gat waarnaar je naar het moederbord kan kijken.( ik heb de zijkanten van de kast erafgehaald ivm de hitte) (ongeveer een gat van 2 bij 3 cm precies waar aan de andere kant de cpu zit) Hierop zou ik eventueel nog een cooler kunnen monteren (koeler steekt dan wel wat uit tenopzichte van de zijkant van de kast maar aangezien hij in de meterkast staat maakt dat niet uit.

Heeft iemand hier ervaringen mee? scheelt het in temperatuur?

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

je ziet het weleens bij video kaarten maar daar zit de GPU direct op het pcb hier hangt je CPU in een socket en maakt dus geen contact met je bord.

daarom denk ik dat het weinig zin zal hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjaps op 18-12-2002 21:30 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

plus, als je daar fannetje op laat blazen koel je je temperatuurmeter meer dan je cpu en krijg je lagere waardes dan de echte. Beetje jezelf bedriegen dus :)

Verwijderd

ik zou twee fans niet tegenelkaar in laten blazen, dat werkt averechts.

Verwijderd

en jij denkt dat die fans dwars door je mobo blazen ;)

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:54

ErA

Als je gebruikt maakt van 1200 bar luchtdruk wel jah

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

ErAdiCToR schreef op 18 December 2002 @ 23:02:
Als je gebruikt maakt van 1200 bar luchtdruk wel jah
Yeah ... ok _/-\o_ ... ;)

Maar ja .. denk simpelweg dat een paar van strategisch geplaatst in-/outtake fans geplaatst moeten worden, naast de bestaande cpu-koeler.
De cpu-koeler koelt die unit, maar er komt waarschijnlijk geen verse lucht binnen en ook de warme lucht zal er lekker blijven hangen (broeien).

[ Voor 3% gewijzigd door VisionMaster op 18-12-2002 23:07 . Reden: spellvaudten ... groot dictee zou een ramp zijn voor mij ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• mistaoutlaw
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
^^^^^^
dus schiet het niet op...

I was born intelligent - education ruined me

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
dan kan je beter zorgen dat er ook verse lucht in de meterkast komt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20
Meer iets voor DOC lijkt me, derhalve move vanuit PMG :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10

timovd

Voorsprong door techniek

Is er niet veel stof in je meterkast. Denk ook aan luchtfilters!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Vergis je niet in het verwijderen van je systeemkastkappen als het je gaat om extra koeling. Met een paar tactisch geplaatste casefans, en de kappen er op, bereik je vaak meer koeling dan wanneer je de kappene r af laat. Je haalt hiermee namelijk het effect van de airflow weg.

Verwijderd

Demonteer en monteer je CPU- koeler eens opnieuw of pak een andere.... of plaats wat casefans (evt filters).
23 graden boven ambient temp lijkt me niet goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 22:48:
ik zou twee fans niet tegenelkaar in laten blazen, dat werkt averechts.
Als je die twee nou eens in V- vorm naar elkaar toe laat blazaen... vorm je een luchtstroom naar bijv. cpu... (die een stuk koeler is!) :+

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
37 graden is wel erg veel

ik denk dat je dan beter eens naar de in en outtake van de kast zelf kan gaan kijken, want met 37 graden mobo temp heb je volgens mij best wel een beroerde airflow

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1