Toon posts:

Asus P4T533 doa?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eergisteren spulletjes besteld bij Yorcom via Internet, vandaag in elkaar gezet te weten het volgende:

P4 2,4ghz B versie CPU
Asus P4T533 met 256mb pc4200 rimm (bleek pc3200 te zijn trouwens :( )
Aopen 600B black midi tower
XFX Pine GF4 MX440

Lekker wezen knutselen vandaag, zonder problemen in elkaar gezet, dus ik zet hem aan met alleen bovenstaande setup om iig even te zien of die post of niet voordat ik spullen uit mijn oude PC wou gaan overzetten.

En er gebeurt dus gewoon helemaal niks. Alle fannetjes gaan draaien, een groen lampje onboard LED gaat branden maar verder niks nada noppes. Ik krijg geen output van de Pine GF4. Monitor blijft zwart. Fannetje op de videokaart draait wel gewoon dus hij krijgt wel stroom.

PCI S3 Virge 2Mb videokaartje in PCI slot gezet, ook niks.

Verder geen piep signalen uit de PC speaker, geen geluiden van de Vocal assist die op die Asus borden zitten schijnbaar..., alleen maar gezoem vd fannetjes. Is dit wat ze bedoelen met dead on arrival?

Yorcom was helaas al dicht toen ik dit constateerde, ik ga ze morgen even bellen. Maar wat is over het algemeen de policy hiervan? Ik heb hier namelijk geen ervaring mee, ik heb al vaker zelf PC's gebouwd en die werkten altijd gewoon, ik kreeg er iig wel altijd beeld uit.

Ruilen ze hem gewoon om of moet ik zelf contact met Asus gaan zoeken? Gaan winkels erg zeuren/moeilijk doen als je terugkomt met producten die je zelf in elkaar hebt gezet?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Het lijkt me dat ze het bord gewoon ruilen als het pas 3 dagen oud is.

B.t.w Heb je wel alle 2 de voedings aansluitingen aangesloten ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die grote voor het moederbord en eentje naast de CPU van 4 plugjes.

Verwijderd

Zowiezo terug brengen natuurlijk. Ik heb bij Yorcom ook m'n P4t533 + 1 x extra 256mb rimm4200 besteld en gekregen. Dus 512 in totaal. Geen probleem. DOA kan gebeuren, Maar dat er rimm3200 geheugen bij zit is een grote fout.

• mistaoutlaw
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 12:18
Gewoon teruggaan, als je kunt aantonen dat het niet is wat je besteld hebt, kunnen ze nix anders dan omruilen.

I was born intelligent - education ruined me

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem vandaag erheen gebracht, viel niet mee om die winkel te vinden maar goed :)

Aardige mensen wel, ik heb gewoon even het hele systeem erheen gebracht zoals ik hem in elkaar heb gezet en ze gaan hem nalopen. Als dat bord kapot is, en niet door mijn toedoen, vervangen ze hem idd gewoon. Ik weet zeker dat ik niks fout heb gedaan met dat bord dus ik vind het prima.

Ik heb het alleen nog niet gevraagd van die RIMM, ik wou niet gelijk dingen gaan eisen en klagen terwijl ze hem nog moeten fixen.

Afwachten nu dus maar :'(

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

twee dingen voor als je het spul weer gaat ophalen:
bord kan alleen agp videokaarten aan van 1,5 volt (anders doet ie niks, beveiliging)
en er moet altijd een fan zijn aangesloten op de cpu fan aansluiting.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Je moet idd wel opletten dat het rode lampje rechts bovenin wel/niet gaat branden (AGP warning) zowel dan zal de pc nieteens aangaan, maar bij jouw gaat ie wel aan en dus is er iets anders aan de hand, ik heb dit zelf ook gehad en ben toen overgegaan op P4T533-C omdat ik 512 MB ram ook niet genoeg vond (heb 1024 MB) en is goede zet geweest vind ik zelf :)

Maar ik hoop dat het goed komt van jouw probleem, succes ;)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het lijkt mij eigenlijk helemaal niet zo vreemd als je board met die RIMM3200 module gewoon op RIMM4200 snelheid wil lopen bij het plaatsen van een 533MHz FSB processor. Hierdoor heb je dus zeker veel kans dat er niet eens beeld verschijnt.
Je zou dan een 400MHz processor moeten plaatsen, je bios op 3x moeten zetten en daarna je 533MHz processor plaatsen.
Maar dat ze je een RIMM3200 module erbij geleverd hebben is zowieso al niet goed.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is gelukkig toch nog allemaal goedgekomen! Ik kreeg gisteren een belletje terug van Yorcom, bleek dat ik bij het bouwen toch een foutje heb gemaakt..., er was namelijk 1 pinnetje van de P4 kennelijk niet helemaal goed in de socket gegaan. Later werd dat pinnetje daardoor geplet toen ik de cooler erin had gezet. :| :/

Dus ik had helemaal zoiets van kuuuuut, daar gaat 240 euro..., want de garantie vervalt bij assemblagefouten :(

Maar toen belde ze vandaag weer met het bericht dat ze weten hadden terug te buigen en dat de processor gewoon nog werkte zonder fouten! Ik ben hem toen gelijk weer gaan ophalen, ze hadden er geeneens kosten voor in rekening gebracht! Heel aardig van ze :)

Toen ik over dat pc3200 rimmetje begon hebben ze hem wel gewoon omgeruild naderhand, toen ik er gelijk een extra pc4200 rimmetje van 256mb erbij bestelde, nogmaals heel aardig van ze :)

Zojuist even Win98 geinstalleerd, dat loopt al vrij hard en zonder problemen, morgen Win2K erbij en dan... , ZOEMPFF, Happy Days ;)

Heel erg bedankt alsnog voor jullie reacties :)

Verwijderd

ik heb nu dus ook een P4T533 en die doet ook niks.
ik heb er nu nog geen RIMMS insteken omdat die nog inet binnen zijn maar zonder zou ie tog ook beeld moeten geven of ligt het gewoon hieraan?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 12:09:
ik heb er nu nog geen RIMMS insteken omdat die nog inet binnen zijn maar zonder zou ie tog ook beeld moeten geven of ligt het gewoon hieraan?
LOL......

Nee, er is geen enkel board dat je beeld geeft zonder geheugen module(s) netzomin als dat er geen processor in het board zou zitten.
Het kan dus niet. Je bent VERPLICHT om er geheugen in te hebben om beeld te krijgen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 12:09:
Kijk ook eens naar je AGP warning want die kan ook wel eens het probleem zijn, en nee, je pc zal idd nooit beeld geven zonder geheugen erin ;) , en zorg dat beide banken bezet zijn ;)
Pagina: 1