Ik ben op dit moment (beter gezegd, de halve dag al) bezig aan een script dat plaatjes en thumbnails zo bewerkt dat ze het jatten van een site niet meer waard zijn...
Dus er komt een tekst zichtbaar op het plaatje te staan, nu bij het grote plaatje was dit in een paar regels gebeurt, maar eerst thumbnailen en dan een tekst erop zetten wilt niet echt lukken...
Mijn code tot nu toe :
Wie kan mij helpen dit vervelende stukje script te laten werken ?
Op dit moment is de output een zwart vlak met de juiste grote (v.d. thumbnail) met de tekst erop, maar zonder het plaatje wat gethumbnailt moet worden...
De variabele $thumb wordt vanuit een ander script gegeven met een
De bedoeling is dat het plaatje eerst naar 40% van de originele grote wordt verkleint en dat daarna de tekst wordt toegevoegd (die in alle gevallen WEL zal passen (denk ik
))
De GD versie is 2.06 (ofzo) met PHP 4.x (op hosting provider)
Tot mijn spijt heeft het script zijn netheid een beetje verloren toen ik random wat ideeen ging proberen...
Dus er komt een tekst zichtbaar op het plaatje te staan, nu bij het grote plaatje was dit in een paar regels gebeurt, maar eerst thumbnailen en dan een tekst erop zetten wilt niet echt lukken...
Mijn code tot nu toe :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
| $image ="/usr/local/psa/home/*****/****/httpdocs/members/img/pic/$thumb"; if (file_exists($image)){ $orgbestandsgrootte = filesize($image); $bestandsgrootte = bestandsgrootte($orgbestandsgrootte); $extensiecontrole = explode (".", $image); $hoeveel = count($extensiecontrole); $hoeveel--; $extensie = $extensiecontrole[$hoeveel]; } $orgbestandsnaam = explode("/", $image); $hoeveelb = count($orgbestandsnaam); $hoeveelb--; $downloadarray = explode(".", $orgbestandsnaam[$hoeveelb]); $downloadcount = count($downloadarray); $downloadcount--; $downloadextensie = $downloadarray[$downloadcount]; $downloadcount--; $downloadnaam = $downloadarray[$downloadcount]; $download = $downloadnaam.$bestandsnaamtoevoegsel.".".$downloadextensie; header("Content-type: image/jpeg"); $plaatje = ImageCreateFromJPEG($image); $W=0; $H=0; $S=.4; $T=0; $uit=getimagesize($image); $WI=$uit[0]; $HI=$uit[1]; if ((isset($T)) and (!$T==0)){ if ($WI>$HI){ $W=$T; $H=0; } if ($HI>$WI){ $H=$T; $W=0; } $S=0; } if ((isset($S)) and (!$S==0)){ if ($S>4){ $S=4; } $W=$S*$WI; $H=$S*$HI; } if ((!isset($H)) or ($H==0)) { $H=round($W/$WI*$HI); } if ((!isset($W)) or ($W==0)) { $W=round($H/$HI*$WI); } if ($W>3001){ $W=200; } if ($H>3001){ $H=200; } $plaatje1 = ImageCreateTrueColor($W,$H); ImageCopyResized($plaatje,$plaatje1,0,0,0,0,$W,$H,$WI,$HI); $tekstkleur=ImageColorAllocate($plaatje1, 255, 255, 255); $tekst="Op deze thumbnail rust copyright"; imagestring ($plaatje1, 1, 5, 0, $tekst, $tekstkleur); ImageJPEG($plaatje1); ImageDestroy($plaatje1); ImageDestroy($plaatje); |
Wie kan mij helpen dit vervelende stukje script te laten werken ?
Op dit moment is de output een zwart vlak met de juiste grote (v.d. thumbnail) met de tekst erop, maar zonder het plaatje wat gethumbnailt moet worden...
De variabele $thumb wordt vanuit een ander script gegeven met een
code:
1
| [img]"<locatie>/image.php?thumb=<bestandsnaam.jpg>"[/img] |
De bedoeling is dat het plaatje eerst naar 40% van de originele grote wordt verkleint en dat daarna de tekst wordt toegevoegd (die in alle gevallen WEL zal passen (denk ik
De GD versie is 2.06 (ofzo) met PHP 4.x (op hosting provider)

Tot mijn spijt heeft het script zijn netheid een beetje verloren toen ik random wat ideeen ging proberen...

[ Voor 4% gewijzigd door Icheb op 18-12-2002 21:00 ]