Uiteraard ben ik op de hoogte van jullie FAQ en heb ik de search veelvuldig gebruikt, voor ik besloot mijn probleem aan jullie voor te leggen. Ik heb helaas niets kunnen vinden over een vergelijkbare situatie, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Op een MSI K7T Pro 2-A (sorry...
) heb ik een tijd geleden een Maxtor DiamondMax 20GB 5200 RPM geïnstalleerd. Omdat ik de computer niet zelf gebruik, kan ik niet goed zeggen over een directe aanleiding is, maar opeens hield hij er mee op. Hij maakte geluiden die te omschrijven zijn met een 'harde kreun - redelijk hard HD-geratel - harde kreun', en dat in 'loop=infinity'. Tevens hoorde ik dat hij een 'DISK BOOT FAILURE' gaf, maar dat is niet zo verwonderlijk als het BIOS hem niet herkent.
De eerste keer dat ik hem hier aansloot, gaf hij het geluid niet en startte hij gewoon op. De tweede keer gaf hij het geluid wel (
) en heb ik hem snel in mijn eigen PC geïnstalleerd. Daar bleef hij de geluiden willekeurig geven, maar had ik wél af en toe de mogelijkheid om een complete back-up te maken. Met PowerMax geeft hij geen fouten, drie keer benchmarken met Sisoft Sandra levert ook geen problemen op en hij slaagt voor IBM's stress test.
Nadat ik de schijf gedrefragmenteerd heb en een paar keer opnieuw heb opgestart, geeft hij het geluid nooit meer - ook niet in de oorspronkelijke pc.
Heeft iemand dit probleem ooit gehad? Moet ik hem terugsturen naar de winkel - die 30 euro durft te rekenen voor een niet-reproduceerbaar probleem?
Op een MSI K7T Pro 2-A (sorry...
De eerste keer dat ik hem hier aansloot, gaf hij het geluid niet en startte hij gewoon op. De tweede keer gaf hij het geluid wel (
Nadat ik de schijf gedrefragmenteerd heb en een paar keer opnieuw heb opgestart, geeft hij het geluid nooit meer - ook niet in de oorspronkelijke pc.
Heeft iemand dit probleem ooit gehad? Moet ik hem terugsturen naar de winkel - die 30 euro durft te rekenen voor een niet-reproduceerbaar probleem?