[VirtualDub] Geschikte filter gezocht

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb afgelopen zaterdag Dit was het nieuws opgenomen in Huffyuv en ben daarna mbv virtualdub gaan converteren met DivX 5.0.2 Pro. Gaat allemaal heel netjes, alleen hangt er nu een beetje een waas overheen, maakt niet uit of ik nou op 500kbit of 2000kbit werk. En de waas zit niet in de originele avi (wel een beetje flikkerend beeld, wat wel weggaat na converteren). Dus zoek ik een filter voor VirtualDub die die waas kan weghalen of verminderen.
Iemand een idee hoe da zou heten en waar ik die kan vinden?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Verwijderd

Dunno... misschien een andere codec gebruiken? Misschien ligt 't daar aan. XviD bijv?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
"sharpen" al geprobeert?

They made me do it.

• MightyMauz
Ik heb sharpen afgelopen nacht geprobeerd, maar die is het niet.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:06

Steffie

Opaque

Geen idee hoe het met DivX 5 zit, maar in 3.11a kan je het voorkomen door niet zo'n hoog percentage te kiezen bij crispness modulation. Percentages hoger dan de standaard 30% hebben alleen maar zin bij veel ruis of relatief weinig licht.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:58
3.11a lijkt vaak scherper dan een codering met DivX5, dit hoor je wel vaker.

't Kan liggen aan de Divx5 codec zelf. Ik weet dat de voorloper van deze codec, DivX4, altijd een soort van smooth gebruikte die je niet kon uitzetten. Dit zorgt er wel voor dat de videostream beter gecomprimeerd wordt, maar dat effect wil je niet altijd hebben. Als je de Pro versie gebruikt van 5 kun je de scherpte beinvloeden met Pre-Processing. Hier hangt een spatial en een temporal filter onder. Standaard staat ie uit, maar of dat alles zegt?

Maar misschien is 't simpeler. Zet bij 't afspelen van je divx bij Post-processing je Quality Level op Min. Bij de Windows Mediaplayer vind je die bij File -> Properties -> Advanced -> DivX Decoder filter -> properties. Bij Post-processing worden er nl. ook een hoop filters gebruikt die 't zaakje vager kunnen maken. Zie ook: http://www.divx-digest.com/articles/DivX5Pro_dut.html

[ Voor 5% gewijzigd door JAVA-Doctor op 20-12-2002 02:08 ]

• MightyMauz
Pre-processing staat uit en de crispness kan ik nergens instellen...
Ik heb Quarter pixel, GMC en Bidirectional encoding aanstaan, ik heb wel eens gehoord da 1 van die 3 ni zo goed was, maar ik weet ni meer welke...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

www.virtualdub.org staan genoeg filters

ik gebruik een ruisfilter van een van de 'third party' websites en die werkt erg goed
ik sla altijd op naar divx 3.11
misschien oudbollig, maar het ziet er goed uit en vrijwel iedereen kan het afspelen zonder gezeik

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1