Toon posts:

serieële verbinding met laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen toegang krijgen tot de bestanden op mijn laptop via een serieële verbinding met mijn gewone pc
Ik heb wel verbinding maar ik denk dat er ik misschien de namen fout heb ingevuld of zo
Ik heb de c schijf op de laptop gedeeld onder de naam c en ik moet ook een naam invullen bij het maken van de verbinding. Ook bij het aanmaken van de verbinding werd er om een naam gevraagd.
De desktop pc heeft gewoon de naam desktop en de laptop heet default.
op de desktop draai ik xp en op de laptp w95
wie weet wat ik fout doe 8)7

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
welk programma gebruik je voor je serieel verbinding?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

eehm, je moet met je laptop onder een NT naam inloggen, die je dus hebt ingesteld onder windows XP. Je zou hiervoor bijvoorbeeld je eigen account of de Administrator account + wachtwoord kunnen gebruiken.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
op de laptop met w95 gebruik ik directe kabelverbinding en op de desktop met xp heb ik verbinding gemaakt via netwerkverbindingen |:(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dawuss schreef op 18 December 2002 @ 20:30:
eehm, je moet met je laptop onder een NT naam inloggen, die je dus hebt ingesteld onder windows XP. Je zou hiervoor bijvoorbeeld je eigen account of de Administrator account + wachtwoord kunnen gebruiken.
of maak op je XP bak een account aan met zelfde naam/password die je gebruikt om je w95 bak in te loggen

zelfde ..........

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
inloggen is niet het probleem geloof ik want ik heb het verbindingsicoon in de systeembalk van xp en w95 zegt ook verbonden via serielekabel maar ik kan geen bestanden vinden

• dawuss

dawuss

gadgeteer

je moet wel iets van 'inkomende verbindingen' hebben in XP dan hoor.

micheljansen.org

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb de inkomende ver binding in w95 en de verbinding gemaakt vanuit xp

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
eeehmm

ik heb de oplossingen (had hetzelfde probleem).

ff zoeken :) moment

• dawuss

dawuss

gadgeteer

kun je beter andersom doen, want de 'incoming connections' van XP is wel backwards compatible, maar ik weet niet in hoeverre de client van XP compatible is met de host van 95

micheljansen.org

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
rechtermuisknop - eigenschappen op de verbinding (op server dus, inkomende verbinding ofzo). dan ga je naar tabblad GEBRUIKERS en zet daar een vinkje 'rechtstraaks aangesloten apparaten zoals palm-tops altijd toestaam zonder wachtwoord verbinding te maken...'

werkte perfect met een win95 en XP bak hiero... kon zelfs ionternetten op de win95 bak, maar seriele kabel is maar 2 kb/sec dus echt snel ging het niet :p

Verwijderd

Topicstarter
ja het is gelukt. bedankt allemaal
Pagina: 1