Toon posts:

Gebrande CD start niet op sommige PC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Nero een CD'tje gebrand; 675 Mb op een 700 Mb schijfje.
Nu is het vreemde dat dit schijfje op sommige PC's wel gelezen kan worden en op andere niet.

Thuis heb ik een Lite-On 40x12x48 en hierop wordt de CD wel geopend, maar lijkt het alsof hij leeg is. Op mijn laptop (Sony F801) wordt de CD uberhaupt niet herkend, maar op mijn werk (weet geen specs.) doet de CD het wel gewoon.

Ik heb dit probleem eerder gehad met een CD die ik op dezelfde computer heb gebrand. Kent iemand het probleem en is er een oplossing om deze CD's wel te draaien op mijn thuis-PC?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk kunnen de cdrom spelers die gefikte cd niet aan.
Ik weet dat die QSI die in die sony zit (heb dezelfde) niet geweldig is met lezen.
Misschien is langzamer fikken nodig om hem te laten lezen (of een ander merk cd)z

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Heb je de cd wel gefinalised?

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gefinalised is een goed punt, en heb je al een C2 error scan gedaan?

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04
Als Drlex hem op z'n werk ook kan lezen is de cd gefinalized. Probleem zit 'em waarschijnlijk in de mindere kwaliteit van de QSI van de VIAO.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Probeer eens een ander Merk CD's en op een lagere snelheid te branden. Het komt vaker voor dat bepaalde CD's (merken) te weinig reflecteren en daardoor kunnen sommige lezers moeite hebben met uitlezen. De kracht van de uitlees laser wil ook nog wel eens afwijken. Ook kunnen calibratiefouten door gevoeligere spelers over de P helpen.

Als test zou ik adviseren een CD'tje te branden op 4speed.

Suc6

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Dit kan liggen aan versscheidende dingen:

1) CD-rom speler [alhoewel dit niet vaak het probleem is]
2) CD niet gesloten of "Gefinalised"
3) Te snel gebrand .....
4) Lens van de CD-rom speler schoonmaken

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welke besturings-systemen worden gebruikt? Het kan namelijk ook aan de indeling liggen (UDF/ISO).

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de CD's gebrand in Windows2000. Thuis heb ik XP en daarop wil ie dus niet afspelen. De CD is zeker gefinalised. Te snel gebrand lijkt me ook niet, aangezien ik heb gebrand op een (schrik niet) 4 speed brander en ik heb hem al op 2 speed gezet voor de zekerheid, maar dat helpt dus niks...
Wel is het zo dat de CD's die ik gebruik erg goedkoop zijn, weet het merk niet eens, want er zitten niet eens hoesjes bij.

Ik ga het maar eens met wat duurdere CD's proberen...
Pagina: 1