Toon posts:

wachtwoordbestand onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet waar ik het bestand kan vinden waar windows de passwoorden van b.v. de internetverbinding opslaat. Telkens als ik verbind staan er veel meer puntjes in het wachtwoordvenster dan dat als wachtwoord de bedoeling is, wrsch heeft windows het wachtwoord 2x in dezelfde regel opgeslagen. Hoe corrigeer ik dat?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is een feature, maw het zou gewoon moeten werken, dat doet XP expres.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
blackd schreef op 18 December 2002 @ 20:07:
Dat is een feature, maw het zou gewoon moeten werken, dat doet XP expres.
By design, volgens MS ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het werkt echt niet hoor. elke keer moet ik het wachtwoord handmatig weer invoeren.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
je kunt het wachtwoord toch wijzigen bij externe toegang en dan opslaan?
weet je wel zeker dat 2x hetzelfde w8woord daar staat? check dat anders eerst ff met 007 Password Recovery: http://online.securityfocus.com/data/tools/007pwd.zip
anders zou ik het niet weten, het is sowieso geen voor de hand liggende plek en als je het al vind is het vast gecodeerd.
effectievste oplossing is de verbinding uit externe toegang verwijderen en opnieuw een verbinding maken...

trouwes; in xp valt dat externe toegang onder Netwerklocaties

[ Voor 7% gewijzigd door Peedy op 18-12-2002 20:14 . Reden: externe toegang? :P ]

Verwijderd

Topicstarter
Jouw eerste suggestie had ik al geprobeerd, maar daarna als ik heb opgehangen wordt toch weer dat lange password genomen (16 tekens i.p.v. 8). Haal ik de laatste 8 eraf, dan werkt het overigens ook niet dus wrsch. is het ww niet 2x hetzelfde. Het programma Passwordrecovery werkt trouwens niet onder XP.

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
(jarig!)
Ik vermoed dat XP het opslaat in Active Directory..

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Heb je al eens geprobeerd om verbinding te maken met dat "te lange" wachtwoord?
OxiMoron schreef op 18 December 2002 @ 21:45:
Ik vermoed dat XP het opslaat in Active Directory..
Gevalletje van de klok en de klepel :)
Windows XP heeft geen Active Directory, maar kan aanloggen op een Active Directory. Die AD draait (staat) op één of meerdere Windows 2000 of Windows 2003 .NET server(s).
Windows XP slaat zowiezo wachtwoorden versleuteld op, dus al zou je het bestand vinden kun je ze nog niet lezen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nogmaals, het aantal sterretjes zegt helemaal niets over de lengte van het wachtwoord. Let eens op en je ziet dat het aantal sterretjes altijd precies gelijk is, onafhankelijk van de lengte van je ingetypte wachtwoord.

Ik denk dat het probleem meer zit in het feit dat de loginnaam/password combinatie niet wordt geaccepteerd door de machine waar je probeert in te loggen ;)

edit:
En waar de wachtwoorden zijn opgeslagen en hoe dat te decrypten zullen we in het kader van
FAQ -> security niet gaan doen

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 18-12-2002 22:52 . Reden: passwords kraken ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1