Verwijderd

Topicstarter
Het idee is om mijn digitale camera op een statief ergens neer te zetten en dan om de zoveel tijd (zeg een minuut) een foto te nemen.

Met al die foto's wil ik een filmpje maken namelijk: je krijgt dan het effect alsof een bloem snel opengaat, de lucht snel voorbijtrekt en/of een sloot snel bevriest.

Maar mijn digicam (Olympus Camedia 300 Zoom (topdingetje btw)) kan dat (uiteraard) niet aan.

Dus mijn vraag:
weet iemand hier iets op?

Mischien dat er iets mechanisch bestaat hiervoor (auto-shutter apparaatjes ken ik namelijk wel)??? Of een andere tip?

Lijkt me namelijk erg gaaf om te doen! (Het resultaat wordt natuurlijk hier gepost ;))

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
ik ken iemand die het heeft gedaan ik zal het nog ff navragen hoe hij dat precies heeft gedaan maar hij heeft volgens mij de selftimer op 2 minuten (in jouw geval 1 minuut) ingesteld door de chip aan te pc te hangen en te wijzigen en dan gewoon een plakbandje over de shootbutton plakken :D

Verwijderd

Topicstarter
pEeDy16 schreef op 18 december 2002 @ 20:01:
ik ken iemand die het heeft gedaan ik zal het nog ff navragen hoe hij dat precies heeft gedaan maar hij heeft volgens mij de selftimer op 2 minuten (in jouw geval 1 minuut) ingesteld door de chip aan te pc te hangen en te wijzigen en dan gewoon een plakbandje over de shootbutton plakken :D
hmm, als je het zo willen navragen: graag :P _/-\o_

Ik denk niet dat ik mijn camera via de PC ingesteld krijg...

Verwijderd

Kan die digicam echt niet op een of andere manier worden aangesloten op de PC?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Ik ga ook zoiets doen, maar dan binnen.

Ik ga em aansluiten als webcam (kan met de mijne heel makkelijk) en dan om de zoveel sec. een printscreen laten schrijven (640 x 480, groter heb je toch niet nodig).

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Topicstarter
PuCK schreef op 19 December 2002 @ 13:10:
Ik ga ook zoiets doen, maar dan binnen.

Ik ga em aansluiten als webcam (kan met de mijne heel makkelijk) en dan om de zoveel sec. een printscreen laten schrijven (640 x 480, groter heb je toch niet nodig).
Ik heb op zich ook een laptop hiervoor tot mijn beschikking: zou ik dat dan ook kunnen regelen met mijn C300zoom?

Pfoe, wordt nog een project: een digicam op statief met laptop erbij, wind- en watervrij ergens neerzetten en dan met stroom genoeg voor een paar dagen.

Ik wil een filmpje van een minuut ofzo maken. 1minuut=60sec*25fps=1500shots=1500minuten/60=25 uur.

Dus voor een leuk filmpje van een minuut staat dat ding een dag buiten...
a) met mij + honkbalknuppel ernaast
b) oei oei oei, stroom erbij dus....

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 15:27

Patser

this.Close();

"Vroeger" onder win98 gebruikte ik daarvoor WinTLV, dat staat voor Windows TimeLaps Video.
Je kunt een interval opgeven en een resolutie en een encoder en dit progje maakt dan een .avi video voor je

Verwijderd

Topicstarter
Mihoen schreef op 19 december 2002 @ 13:37:
"Vroeger" onder win98 gebruikte ik daarvoor WinTLV, dat staat voor Windows TimeLaps Video.
Je kunt een interval opgeven en een resolutie en een encoder en dit progje maakt dan een .avi video voor je
Tsja, maar dat werkt neem ik aan alleen als je een realtime video hebt, waarvan dat proggie een timelapse video maakt.

Ik wil het andersom doen: van losse plaatjes (van mijn digicam) een timelapse video maken.

Ik heb namelijk geen cam en/of opslagmedia voor 2 dagen continu filmen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 15:42:
[...]

Tsja, maar dat werkt neem ik aan alleen als je een realtime video hebt, waarvan dat proggie een timelapse video maakt.

Ik wil het andersom doen: van losse plaatjes (van mijn digicam) een timelapse video maken.

Ik heb namelijk geen cam en/of opslagmedia voor 2 dagen continu filmen ;)
This is all you need!

[edit] Denk ik :X

Ik zie je camera er niet bij staan, en ik snap ook niet precies wat je nu wilt...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 16:17 ]

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

zoiets heb ik een x gewoon met de hand gedaan....
bij de wolken heb ik gewoon me cam op statief gezet en elke sec 2pics gemaakt ofzo...
en bij die bloem om de 30 sec oid :)

Wolken
http://members.lycos.nl/firecows602a/Animation2.avi

Bloem
http://members.lycos.nl/firecows602a/bloem.avi

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Firecow schreef op 19 december 2002 @ 16:15:
bij de wolken heb ik gewoon me cam op statief gezet en elke sec 2pics gemaakt ofzo...

Wolken

Bloem
Die wolken werken niet bij mij, de bloem ziet er wel leuk uit!

Verwijderd

Topicstarter

Wolken

Bloem
Dat is dus PRECIES wat ik ook eens wil maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 16:15:
[...]

This is all you need!

[edit] Denk ik :X

Ik zie je camera er niet bij staan, en ik snap ook niet precies wat je nu wilt...
Zooooo, dat is cool!!! Tnx, ga het ff uitpluisen.

Waarschijnlijk staat mijn cam er niet bij omdat hij redelijk nieuw op de markt is (half jaartje ofzo).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 16:45:
[...]

Zooooo, dat is cool!!! Tnx, ga het ff uitpluisen.

Waarschijnlijk staat mijn cam er niet bij omdat hij redelijk nieuw op de markt is (half jaartje ofzo).
ja, laat me het ff weten of het werkt...

Je moet wel je camera op een een of andere stand zetten....

bij mij was dat -->
1.) smartmedia cover open
2.) op 'menu' en 'quick preview' tegelijk drie seconden drukken

Dan zie: remotecontrol ofzoiets...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Wolken

Bloem
Erg koel, alleen had je bij die wolken de belichting misschien beter even vast kunnen zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 19 December 2002 @ 22:40:
[...]

Erg koel, alleen had je bij die wolken de belichting misschien beter even vast kunnen zetten :)
Goeie opmerking: ook één van de redenen om het via de PC te doen. Is lastiger omdat "stand-alone" voor mekaar te krijgen.

Ooit een paar panaroma's proberen te maken (o.a. WTC-crashsite :'() maar daar liep ik al tegen het belichtingsprobleem aan.

/me gaat eerst ooit een statief klussen waarop (dmv 2 diaslides) de camera in het optisch midden staat. Dan worden die panorama's moooooi!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 09:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 09:15:
[...]

Goeie opmerking: ook één van de redenen om het via de PC te doen. Is lastiger omdat "stand-alone" voor mekaar te krijgen.

Ooit een paar panaroma's proberen te maken (o.a. WTC-crashsite :'() maar daar liep ik al tegen het belichtingsprobleem aan.

/me gaat eerst ooit een statief klussen waarop (dmv 2 diaslides) de camera in het optisch midden staat. Dan worden die panorama's moooooi!
Je kan em toch gewoon op manual zetten?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 13:04:
[...]

Je kan em toch gewoon op manual zetten?? :?
Ja, dat kan wel, maar het grootste probleem was wel dat mijn camera niet in zijn optisch centre stond, dus bij het aan elkaar voegen van de plaatjes moest ik (naast belichting aanpassen) bijna alle foto's skewen en distorten: werd er niet mooier op.

Ik heb op zich dat plaatje wel ergens, maar zit nu op mijn studie. Als er animo voor is post ik m mischien wel hier.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 13:13:
[...]

Ja, dat kan wel, maar het grootste probleem was wel dat mijn camera niet in zijn optisch centre stond, dus bij het aan elkaar voegen van de plaatjes moest ik (naast belichting aanpassen) bijna alle foto's skewen en distorten: werd er niet mooier op.

Ik heb op zich dat plaatje wel ergens, maar zit nu op mijn studie. Als er animo voor is post ik m mischien wel hier.
Oh dat, ja, dat ken ik wel, dat is vaak als ie op groothoek stand staat, als je een klein beetje inzoomt gaat het al stukken beter....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 13:42:
[...]

Oh dat, ja, dat ken ik wel, dat is vaak als ie op groothoek stand staat, als je een klein beetje inzoomt gaat het al stukken beter....
Klopt, als je helemaal uitzoomt hoor je de lens op het laatste stukje " zijn hoek vergroten". Dat moet je niet hebben. Maar als de camera ook nog om zijn optisch midden ronddraait, heb je bijna geen vertekeningen: je kan de foto's dan naadloos lassen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 13:52:
[...]

Klopt, als je helemaal uitzoomt hoor je de lens op het laatste stukje " zijn hoek vergroten". Dat moet je niet hebben. Maar als de camera ook nog om zijn optisch midden ronddraait, heb je bijna geen vertekeningen: je kan de foto's dan naadloos lassen.
Oh, zo bedoel je....

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:43
Misschien ook interessant voor de hobbyknutselaars: Building a megapixel digital camera from a flatbed scanner

Verwijderd

w00t!! Cool :D

Verwijderd

Topicstarter
weet niet direct wat het met dit topic te maken heeft (hoogstens panorama's :+) maar heb het helemaal gelezen: kewl hoor!!!

Ik heb ook ergens een scanner liggen >:)
Pagina: 1