[Flash ActionScript] Globare Variabelen???

Pagina: 1
Acties:

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
FF een vraag met enige spoed (produktie moet vanavond nog af)...

Ik heb een FlashMX produktie met meerdere scenes en moet vanuit de ene scene met een stel knoppen naar een andere scene kunnen zappen...en in die andere scene moet hij dan naar een bepaald frame in een movieclip aldaar jumpen...maar alle code na het punt waar hij van scene verandert laat hij vallen, dus zapt hij niet naar het betreffende frame...ik wil dit oplossen met gebruik van bijvoorbeeld Global Variables, zodat ik het framenummer in een variabele kan gooien en dat het in de 2e scene als parameter voor het _root.MovieClipje.gotoandplay (variabele); gebruiken, zodat de movieclip wel zapt en speelt vanaf het juiste punt.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, zo niet, dan graag toch ff posten, want de Help van flash en het bekende googlen helpt geen fluit.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

(zucht)
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)
<h3>HTML, JAVASCRIPT en FLASH moeten in W&G!</h3>

Programming & Webscripting -> Webdesign & Graphics

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MissingDog
  • Niet online
Sorry...is geen webproduktie..maar een stand-alone produktie, dus in mijn ogen programming/building ipv webdesign.

Maar goed....hierbij nog even een code exerpt van wat ik nu gebruik

on (release) {
stopAllSounds();
gotoAndStop("Diavoorstelling", 1); <-----------alles hierna laat hij vallen
tellTarget ("DiaShow") {
gotoAndPlay(969);
}
}

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik vraag me af hoe je Google gebruikt maar ok.\

http://www.google.com/sea...bal+variables+in+flash+mx

en dan is 1 van de eerste links:

http://www.kirupa.com/developer/actionscript/as_tricks.asp

Waar dan weer deze URL uit komt:

http://www.kirupa.com/dev...nscript/tricks/global.asp

Kortom, bij MX kun je _global gebruiken. Scenes.. ulgh.. moet dat?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• MissingDog
  • Niet online
OzBoz...mijn queries gaven een berg pdfjes met wel de juiste termen, maar geen duidelijkheid over hoe je het nou daadwerkelijk moet implementeren.

En ja...scenes moeten, is een redelijk grote produktie met veeeeeeeel diverse secties die met movieclips niet fijn te vangen zijn voor iemand die pas net 3 maanden met flash werkt...klant wilde flash en niet m'n eigen presentatie-engine....dus dan houdt het vrij vlotjes op met de vrijheden he.

Thnx in elk geval

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Met wat geluk moet het zo heel simpel zijn. Ik zit nog vastgeroest in 5 maar ziet er handig en simpel uit. Gewoon nergens vergeten _global voor te zetten als je bv waarde wijzigt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

ik geloof dat t in MX _global de hele movie is en _root alleen de scene. In Flash 5 was t gewoon altijd _root
Pagina: 1