Wat voor pcmcia kaarten zijn er te krijgen op het gebied van scsi. Ik weet al van de adaptec kaarten. Maar ik wil weten of er nog meer merken zijn die SCSI kaarten maken voor de laptop. Waar je die kan kopen.
Pfoeh... Bij mijn weten is Adaptec een van de weinige, zo niet de enige die (goede) PCMCIA-SCSIkaartjes heeft.
* Kaj. heeft er zelf eentje..:)
* Kaj. heeft er zelf eentje..:)
Verwijderd
ik ken ook alleen de adaptec scsi's....
ik kijk wel ff voor je bij quadram en codis..
Roderick
ik kijk wel ff voor je bij quadram en codis..
Roderick
Het probleem is namelijk dat mijn baas met een toshiba satellite pro 4280 draaiend op windows NT de adaptec kaarten niet aan de gang te krijgen zijn. Ik heb al win2k geadviseerd, maar hij wil dat niet. Wie weet er een oplossing.
Koop een Apple Powerbook G3. Met SCSI on-board
.
Maar volgens mij is Adaptec idd. de enige met PCMCIA SCSI kaartjes.
Maar volgens mij is Adaptec idd. de enige met PCMCIA SCSI kaartjes.
Verwijderd
gevonden!!!
kijk op www.stebis.nl
dan bij bestellen/zoeken en zoek op scsi
paar bladzijdes verder staan ze
kijk op www.stebis.nl
dan bij bestellen/zoeken en zoek op scsi
paar bladzijdes verder staan ze
Verwijderd
Wat je moet doen, hoe stom het ook klinkt maar ik kan je garanderen dat het werkt (ik heb een half jaar bij Toshiba Information Systems Benelux gewerkt) :
Naar de BIOS van de machine gaan (escape ingedrukt houden terwijl je hem aanzet en als ie het vraagt op F1 drukken).
naar tweede blad van de bios gaan (met page dwon) en daar de Controller Mode (mode waarin de PC Card controller werkt) om PCIC Compatible zetten.
Je stelt nu je PC Card controller in op een LANGZAMERE waarde, maar dat komt omdat Toshiba Cardbus niet ondersteunt onder Windows NT. (Er zijn wel wat drivers te verkrijgen af en toe, maar die komen van van externe leveranciers af zoals bijvoorbeeld Xircom, en werken dan ook alleen met hun kaarten).
Nu het vervelendste onderdeel : je zult Windows NT opnieuw moeten installeren (clean install). Als je een docking station hebt zul je hem tijdens de installatie hierin moeten zetten. Zorg dat tijdens de installatie het kaartje al in de machine zit.
Nu zal het moeten werken. Laat even weten of het gelukt is.
Naar de BIOS van de machine gaan (escape ingedrukt houden terwijl je hem aanzet en als ie het vraagt op F1 drukken).
naar tweede blad van de bios gaan (met page dwon) en daar de Controller Mode (mode waarin de PC Card controller werkt) om PCIC Compatible zetten.
Je stelt nu je PC Card controller in op een LANGZAMERE waarde, maar dat komt omdat Toshiba Cardbus niet ondersteunt onder Windows NT. (Er zijn wel wat drivers te verkrijgen af en toe, maar die komen van van externe leveranciers af zoals bijvoorbeeld Xircom, en werken dan ook alleen met hun kaarten).
Nu het vervelendste onderdeel : je zult Windows NT opnieuw moeten installeren (clean install). Als je een docking station hebt zul je hem tijdens de installatie hierin moeten zetten. Zorg dat tijdens de installatie het kaartje al in de machine zit.
Nu zal het moeten werken. Laat even weten of het gelukt is.
Pagina: 1