Ik heb twee IBM 75gxp 30 gig schijven. 1 daarvan laat om de zoveel weken een raar geluid horen, dat anders klinkt dan wat ik hier op GoT heb gevonden. Ik kan het niet opnemen, maar het is iets van gggghuuit...gggggghuit....ggggghuit. 
Het probleem is dat dan dus de computer hangt, en ook niet meer wil opstarten. Pas als ik de computer open maak en even de connectors van de hd haal en vaak aan en uit doe, dan doet i het weer. Verder doet de schijf het prima (DFT goed, SMART goed)
Maar ik wil absoluut niet op een dag hebben dat ik al m'n data kwijt ben, dus dat hij het geluid blijft geven en dus echt dood is i.p.v. alleen maar in coma.
Komt iemand dit bekend voor?
Kan ik de schijf op RMA sturen? terwijl die dus meestal niet stuk is? Moet dat naar IBM nl of naar Gistron waar ik ze twee jaar geleden heb gekocht?
specs:
2x IBM DTLA 307030 (op secondary IDE controller)
maxtor 20 gig
HP cd-r
ECS K7S5A
Athlon 800
384 Mb SDRAM
pinnacle DV500 video
asus v7700 deluxe
300 Watt target voeding
Terratec DMX fire 1024
Het probleem is dat dan dus de computer hangt, en ook niet meer wil opstarten. Pas als ik de computer open maak en even de connectors van de hd haal en vaak aan en uit doe, dan doet i het weer. Verder doet de schijf het prima (DFT goed, SMART goed)
Maar ik wil absoluut niet op een dag hebben dat ik al m'n data kwijt ben, dus dat hij het geluid blijft geven en dus echt dood is i.p.v. alleen maar in coma.
Komt iemand dit bekend voor?
Kan ik de schijf op RMA sturen? terwijl die dus meestal niet stuk is? Moet dat naar IBM nl of naar Gistron waar ik ze twee jaar geleden heb gekocht?
specs:
2x IBM DTLA 307030 (op secondary IDE controller)
maxtor 20 gig
HP cd-r
ECS K7S5A
Athlon 800
384 Mb SDRAM
pinnacle DV500 video
asus v7700 deluxe
300 Watt target voeding
Terratec DMX fire 1024