Hoe ntfs aanmaken vanuit linux?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• snobin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Wie kan mij helpen aan een programma om van een fat32 een ntfs partitie te maken vanuit linux mandrake 9.0

Ik ben namelijk nogal eenleek met linux dus wou het proberen, Ik heb partities aangemaakt met partition magic pro en dat programma vertelde mij de die partities actief te maken. Het installeren ging perfect alleen ik zag windows XP nie staan bij de BOOT menu,

ik heb van alles geprobeerd zelfs om van die ntfs van win xp een fat 32 te maken dat hielp ook niet toen heb ik van die ntfs (alles met behulp van partition magic hulp diskettes) de actieve gemaakt en linux opnieuw geinstalleerd. Dat hielp er stond windows bij en NT stond erbij maar beide werken nu niet en ik denk dat het komt doordat het geen NTFS meer is wie kan mij helpen om daar weer ntfs van te maken??

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Partitie-types veranderen om Windows te booten lijkt me nou niet zo'n goed plan.

Als ik jou was zou ik eerst partities maken (de eerste NTFS voor WinXP, rest v/d ruimte leeglaten voor Linux), dan Windows XP installeren (op de NTFS partitie), en dan pas Linux. Staat Windows dan niet in het bootmenu, dan moet je eens op internet gaan zoeken hoe je dat veranderd (lilo.conf). Daarvoor hoef je in ieder geval geen partitietypes te veranderen en dat soort wazige dingen.

Dit topic gaat dicht, omdat het wel heel erg getuigt van een gebrek aan niveau/ 'zelf uitzoeken' gehalte. Lees ook [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] !

P.S. Als je IRC hebt kom dan eens langs in irc.tweakers.net#nos

Daar kun je realtime hulp krijgen, maar het forum is gewoon niet bedoeld voor helpdesk-achtige gesprekken.

[ Voor 12% gewijzigd door Wilke op 18-12-2002 19:55 ]

Dit topic is gesloten.