Toon posts:

Quake I of Quake II?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ben op zoek naar een subwoofer en heb besloten dat de Rel Quake voor mijn flatwoonkamer van plm. 25 m2 een goede optie is. Het oude model (Quake I, 50 Watt, forward-firing) kan ik - als ik er snel bij ben, want laatste exemplaar - ergens nieuw voor 399 euro kopen (excl. verzendkosten). Het nieuwere zwarte model (Quake II, 100 Watt, down-firing) is te koop voor 599 euro.

Nu is mijn vraag: welke van de twee modellen heeft volgens jullie de beste prijs-kwaliteitsverhouding? En kun je bij de Quake I ook exact de rolloff aangeven, zoals bij de Quake II (26/32/41/59/106 Hz)? Andere suggesties in dezelfde prijsklasse zijn ook welkom (iemand ervaringen met de Quadral Sub-80 misschien?).

Veel dank alvast!

Trey

------------------------
Onkyo TX-DS494
Quadral Caerul QLX 160 (tot 32 Hz)
Quadral Caerul QLX 100 (tot 43 Hz)
Quadral Caerul QLX Base (tot 52 Hz)
Pioneer DV-444

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Prijs/kwaliteit is gewoon beter van de Quake1. Puur omdat hij denk ik hetzelfde ongeveer zal preseteren, en een stuk minder kost.

Maar ik zou ze eens naast elkaar willen horen, ken de Quake 2 nl. niet.

Btw. de Quake 2 heeft een zwaardere versterker aan boord omdat hij het met een kleinere unit moet stellen, 8" tov. 10"

[ Voor 24% gewijzigd door tbusquet op 19-12-2002 10:39 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, tbusquet. Ik heb gekozen voor de Quake I. Ik vind 'm er veel minder mooi uitzien dan de Rel Quake II, maar ik zet 'm toch in het verdomhoekje, verstopt achter een stoel :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 10:55:
Bedankt, tbusquet. Ik heb gekozen voor de Quake I. Ik vind 'm er veel minder mooi uitzien dan de Rel Quake II, maar ik zet 'm toch in het verdomhoekje, verstopt achter een stoel :)
Daarom, en kastinhoud is ook belangrijk hoor ;) voor je geluid iig.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©