[OC] Hulp nodig bij volt-mod videokaart.

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Ik ben me eens gaan verdiepen in het voltmodden van mijn videokaart aangezien ik toch wel iets verder wil komen dan 330/620 (620 is 5 min. zonder artifacts maar als ze eenmaal warm zijn komen ze toch wel 580 is max helemaal zonder artifacts).

Nou heb ik op mij POV Ti4200 64MB 3,3ns 2 chipjes zitten de SC2602S en de SC1102CS ik hbe dus geen idee welke voor wat is :(

Ik wil graag aleen mij core eerst modden omdat ik daar meer dan genoeg koeling op heb (http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/Foto%202.jpg) :P en voor me men moet ik nog sinkjes krijgen ( alternate is er niet echt snel mee :) )

Nou heb ik al wel het voltage van me mem. gemeten (dat was 3,26v) en dat pootje 11 sense is weet ik ook maar das niet zo boeie want dat kan je overal vinden.

Maar nou kan ik nergens een overzicht vinden van het chipje SC2602S en ik weet ook niet zeker of deze wel voor mij core is. kan iemand mij dit vertellen of is er hier iemand met een POV die een voltmod heeft gedaan ????

Als je meer info wil omdat je me denkt te kunnen helpen kan je even replyen en als ik de info die je vraagt hebt zal ik deze geven.

Kijk eens wat ik net vind een site met een plaatje van mij volt chipie:
http://www.beareyes.com.cn/2/lib/200209/26/20020926110.htm
Maar ik spreek aleen engels en nederlands :*)en ben die site om te vertalen ff kwijt iemand die dat ff voor me wil doen ???

[ Voor 17% gewijzigd door Tjaps op 18-12-2002 19:17 . Reden: Linkje ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
[img][quote][b][message=16405291,noline]little guy schreef op 17 December 2002 @ 19:46[/message]:[/b] [...] bedankt, hou hem in de gaten voor de 8005 ;)[/quote][/img]

Zo'n chippie kan het in elk geval zijn. maar 3.2 v voor mem vind ik erg veel standaart is 2,5 max 2,8. Radeon 9700 is 2,9 das al oc. Dus ik denk dat je op de verkeerde plek hebt gemeten of hij is al gev-mod maar dan zou je wel heele hoge mem speeds moeten kunnen. Is dat het geval ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Nee hoor ik had ergens gelezen op een site dat er 3,5 ofzow std. werd gemeten op mem.

Site: http://www.techspot.com/tweaks/geforce4-vmod/index.shtml

Plaatje waar ze meten: http://www.techspot.com/tweaks/geforce4-vmod/Pict0163.jpg

ik meet hier 3,26 dat het zo weinig is komt vast door mijn prachtige NoName voeding (ik ga een 300W ernmax halen deze week).

maar het gaat me niet echt om mem. enzow ik wil graag weten welke chip voor mem en welke voor core is en waar je moet meten voor het voltage van de core.

[ Voor 27% gewijzigd door Tjaps op 18-12-2002 19:59 ]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:35

justifire

Shut up and squat !!

Kijke eens op www.xbitlabs.com
Die zijn helemaal gek van voltmods en xtreem océn

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:34

[NUT]

Heppiedepeppie

The Doctor schreef op 18 december 2002 @ 19:53:
ik meet hier 3,26 dat het zo weinig is komt vast door mijn prachtige NoName voeding (ik ga een 300W ernmax halen deze week).
Haal dan een echte voeding en neem een 430 of op z'n minst een 350Watt :P

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Niets gevonden over de Ti 4200 op Xbitlabs.com :(

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:35

justifire

Shut up and squat !!

d8 ik igg ook
Layout is hetzelfde.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Ja layaout kan wel t zelfde zijn maar er worden niet dezelfde chips gebruikt.

maar wat ik nu dus nodig heb is info over de SC2602S chip en info over waar ik mij voltage van de core kan meten.

voor mem. en chip SC1102CS weet ik alles al maar daar begin ik nog niet aan want ik heb geen mem. cooling ( is mijn verhaal in de 1st post niet duidelijk ???? )

[ Voor 13% gewijzigd door Tjaps op 18-12-2002 21:27 ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
ff een updat ik ben een stukje verder
- Ik kan nu GPU en Mem. voltage meten (GPU= 1,66v Mem.= 3,26v)
- ik kan de mem mod doen ik moet alleen weten hoe ik de std. weerstand meet ( Base resistance).
- en over de GPU mod weet ik nog weinig ik wil graag info over het chipje en dan kan ik beginnen.

Verwijderd

The Doctor schreef op 18 december 2002 @ 22:44:
ff een updat ik ben een stukje verder
- Ik kan nu GPU en Mem. voltage meten (GPU= 1,66v Mem.= 3,26v)
- ik kan de mem mod doen ik moet alleen weten hoe ik de std. weerstand meet ( Base resistance).
- en over de GPU mod weet ik nog weinig ik wil graag info over het chipje en dan kan ik beginnen.
Je moet beide potmeters op max zetten. Voor de core moet je van de SC2602S chip pin 11 hebben. ff solderen, meter eraan en draaien maar ;)

Minder weerstand = meer voltage

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

[NUT] schreef op 18 December 2002 @ 20:24:
[...]

Haal dan een echte voeding en neem een 430 of op z'n minst een 350Watt :P
Idd, een 300W is echt niet meer genoeg tegenwoordig..
* Demo heeft een 380 W en da's een stuk stabieler dan een 300 W :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 11:34:
[...]

Je moet beide potmeters op max zetten. Voor de core moet je van de SC2602S chip pin 11 hebben. ff solderen, meter eraan en draaien maar ;)

Minder weerstand = meer voltage
Dus chip SC2602S werkt hetzelfde als de andere chip (dus pootje 11 is sense)
als ik t goed begrijp

Verwijderd

The Doctor schreef op 19 December 2002 @ 13:07:
[...]

Dus chip SC2602S werkt hetzelfde als de andere chip (dus pootje 11 is sense)
als ik t goed begrijp
Jep ;)

Edit: Is het zo'n Ti4600 PCB??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 13:08 ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Eu dat weet ik niet zeker ??? maar ik probeer t als ik thuis ben meteen (zit nu op school).

En weerstand gewoon op vol das 10Kohm niet een beetje veel dan krijgt ie wel erg weinig voltage en boot ie niet ofzow naja dan draai ikm gewoon langzaam terug.

tnx ik denk dat t zo wel gaat lukken.

Verwijderd

The Doctor schreef op 19 december 2002 @ 13:14:
Eu dat weet ik niet zeker ??? maar ik probeer t als ik thuis ben meteen (zit nu op school).

En weerstand gewoon op vol das 10Kohm niet een beetje veel dan krijgt ie wel erg weinig voltage en boot ie niet ofzow naja dan draai ikm gewoon langzaam terug.

tnx ik denk dat t zo wel gaat lukken.
Minder voltage dan standaard gaat niet lukken. :D :D

Die kaart van jouw, is dat zo'n PoV Ti4200XP? Want daar zijn meerdere versies van geloof ik. Maar van die chip is het iig pin 11. Weet ik 100% zeker, want mijn dode MSI heeft ook die chip.

Ik bedoelde met mn vorige reply dat je eerst de weerstand op max moet zetten, dan pas solderen. Kaart in je systeem doen, meter erop, opstarten en dan de weerstanden aanpassen totdat je de gewenste voltages hebt.

De verkeerde pinnen van de potmeters pakken resulteert in een dode kaart!! (0 Ohm = max voltage = 1 dode PoV) Dus wees gewaarschuwd. Eerst de weerstand meten, dan solderen (or you'll be sorry!!).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 13:55 . Reden: typo's ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
jha dat had ik al begrepen uit andere sites ik heb ook al ene pootje afgebroken van me podmeter weet ik zeker dat ik de goeie pak en ik heb de PoV Ti4200 SE.

Maar ik begrijp t nu helemaal dus als ik thuis kom meteen solderen en anders 2night.

Tnx to Fewture en iedereen die hulp heeft gegeven _/-\o_

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 09:57

T1eA

Browser

Eyy people ga nie lopen zuren over een voeding 300watt izz zat :Z

ICT G33K

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:58

sapphire

Die-hard pruts0r

kan iemand ff de url geven van een site die in t algemeen over vmods gaat, k wil ook een vmod o me vid :)

Gabriël AM5

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
ik ga nu beginnen met solderen dus. Pray for me :P

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
AAAAAAAGHHHH !!!!
wat een geluk had ik weer zeg.
SC2602S = memory voltage.
SC1102CS= core voltage.

Ik fijn solderen........ alles goed
podmeter erop........ alles goed
Coputer aan ........... jeee hij werkt
ik aan t pod metertje draaien..... nou hij veranderd niet wat raar (meten van core voltage)
ik denk meet ff mem voltage ......... waaaaaat !!!!!! 3,87 volt !!!!!
snel pod metertje terug maar hij dee t gelukig nog.

duse Fewture had t toch fout :) :P

Maarja hij leeft nog vanavond ff een rdaadje op en andere chipie solderen.
en dan wachten op mem cooling en dan die mod doen.

Maar had achteraf wel lol :+ :+ :+

[ Voor 4% gewijzigd door Tjaps op 19-12-2002 17:21 ]

Pagina: 1