Toon posts:

[Redhat8] Installprobleem. kom er niet omheen via text-inst.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig redhat 8 te installen op het volgende systeem:
ECS K7S5A
1024 pc133 ram
amd1600+
Crystal vidkaart
3com 905-B nic

Als ik de grafische install doe, dan krijg ik op een willekeurig moment de prompt voor me met een foutmelding
Gnome canvas failed (blablabla, hoop parameters)

Nou das goed, zal wel aan de oude pic-vidkaart liggen
we rebooten en doen de menugebaseerde install. Hier krijg ik, als hij bezig is de package info te verzamelen de volgende melding:
Install exited abnormally - - received signal 11

daarna móet ik rebooten, hij halt dan gewoon het system.......

Verwijderd

[een grote leugen verwijderd]

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 19:26 . Reden: liegen mag niet van mamma ]

Verwijderd

Topicstarter
mag ik weten wat daar stond? :D

Verwijderd

Ik verwarde Segmentation Fault met Bus Error, en begon een rant over overclocken, brak geheugen etc, maar bedacht me later dat Signal 11 segmentation fault is, en dat is zo ongeveer de meest voorkomende error in Linux ;)

Maareeh, dat Gnome niet werkt lijkt me niet aan je video kaart te liggen. Waar het wel aan ligt is ook moeilijk te zeggen helaas. Maakt de installer van RedHat geen logfiles terwijl ie bezig is? Ik ken overigens Red Hat's (grafische) installer niet, toen ik het probeerde was Red Hat nog niet zo ver ;)

<plug>Ach, je moet ook gewoon Debian gebruiken :D :D ;)</plug>

Verwijderd

Topicstarter
tjah bij de andere server, met eigenlijk exact dezelfde config, op de vidkaart na dan, liep het allemaal als een zonnetje...

maar als zelfs de menubased install niet werkt :? me not getting it

In de grafische install loopt tie idd op verschillende punten vast

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 20:28 ]

Verwijderd

/me is degene wie de bak thuis staat

ik heb de vid kaart vervangen verplaatst en de netwerkkaart eruit gehad

dit baat allemaal niet

de ene keer kom ik de graphic install wel in en loopt ie ergens anders op vast en de andere keer geeft ie bovenstaande foutmelding en kom ik niet verder.

Ik ga nu het geheugen vervangen en kijken of dat helpt :'(

dit is trouwens de error

Afbeeldingslocatie: http://sjoerd.rentserver.nl/error.JPG

edit 2

video kaart is trouwens een cirus logic

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 20:35 . Reden: pc toegevoegd ]

Verwijderd

Naja, wat dus naar is, is dat ie gelijk je systeem uitzet. Ik ben ernstig benieuwd naar wat er in /tmp/X.log staat zoals in je "letterlijke screenshot" te lezen valt dat die is gemaakt.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Deel van een antwoord dat binnenkort denk ik in de FAQ komt:

De meest voorkomende oorzaken van 'random' crashes zijn, in volgorde van waarschijnlijkheid:
a. Brak geheugen.
b. Overgeklokte en/of oververhitte PC's.
[...]

Brak geheugen:

Voordat je een vraag stelt over 'random' lijkende crashes, probeer dan in ieder geval memtest86 volledig te draaien. Je kunt dit programma op een diskette installeren vanuit Windows en Linux - het start daarna je computer op zonder enig besturingssysteem en onderwerpt je RAM aan een uitgebreide test.

Overgeklokte en/of oververhitte PC's
Als je PC is overgeklokt, draai dat dan in ieder geval (tijdelijk) terug, ook als Windows wel goed werkt. Verder is het altijd slim om met google te zoeken of er problemen bekend zijn met jouw hardware (vooral je moederbord en de daarop aanwezige chipsets/controllers) in combinatie met Linux.

Verwijderd

nou hij is op het moment aan het installen met ander geheugen

maar het verschil is ook dat het 512 is
mischien dat het moederbord de 1 gig niet zo lekker vond want het geheugen is gloednieuw samsung

maar we zullen het zien... :)

Verwijderd

pff, had ik m'n fipo-rant gewoon kunnen laten staan dus :p

Verwijderd

idd :P

maar toch bedankt hoor :P

ik ga nu kijken welke van de 2 geheugen modules brak is......:S ik snap het niet

ik hoop dat een bios flash het goed doet :)

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 22:13

Spruit_elf

Intentionally left blank

dat had ik ook maar bij mij lag het aan een kast die zodanig vol was dat ie te warm werd van binnen(teveel kabels en te weinig fans) dus brak ie mn install steeds halfverwege af
\maar nu doet ie ut (anders had ik dit niet getypt :)) gewoon eens met kast open proberen

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

de kast was al open en de fans erin zijn meer dan voldoende 1600+ geloof ik 45 graden stressed dus das geen probleem :)

Verwijderd

hmmmmm ff opzoeken een url voor je.......

http://www.redhat.com/doc...ll-guide/ch-bootopts.html

Deze is voor 8.0 maar is hetzelfde voor 7.3

probeer eens noapic nomce skipddc

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 11:30 . Reden: urltje ]

Pagina: 1