[cd-rom] presentatie - instructie - toetsen

Pagina: 1
Acties:

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:51
Ik ben verzocht een cd-rom te maken met daarop (verwerkt in een interactieve presentatie):

De opdracht

segment 001

- eerst wat instructievideos afspelen ---AAA---
- videos & foto's door elkaar (afgewisseld dus) tonen ---BBB---
- 4 x een statisch (niet in te vullen) formulier weergeven
- een toets waar bij RANDOM 10 vragen uit database van 50 worden geplukt en wanneer >7 vragen goed --> formuliertjes op scherm invullen --> laten uitprinten

segment 002

10x een filmpje van acht minuten, waarna iedere keer multiple choice vragen volgen
bij iedere tussentoets indien >7 vragen goed een 'positief en ga verder', indien <7 goed 'gebruiker krijgt mondelinge uitleg van instructeur'

>>>> ik krijg video's afgemonteerd en al aangeleverd
>>>> quizes zijn ook standaard aangeleverd
>>>> de materialen bij AAA en BBB zijn variabel per cd-rom
>>>> het worden in totaal 20 tot 30 verschillende cd-roms (alleen logootje en AAA en BBB zijn anders)

Mijn vraag

- Welke software kan ik het beste inzetten om dit zo goed en snel mogelijk te gaan klaarspelen? Moet ik denken aan zoiets als Macromedia Director?
- Hebben jullie nog andere adviezen in deze?

Ik hoor graag jullie reacties :)

Verwijderd

Moet ik denken aan zoiets als Macromedia Director?
jaaaaaa :Y (als je t tenminste profi wil hebben)

oke nu een inhoudelijk post:

zo te zien is het voor een curcus --> educatief --> je kunt ook kijken naar mm authorware, is vreselijk duur (in vergelijking met director, mar een stuk makkelijker) heb et een paar keer oppervlakkig getest en heb er goede herinneringen bij... kijk daar eens naar...

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

authorware, director en flash kunnen dit denk ik wel. Ik neem aan dat je leraar je wel een pakket heb meegegeven? Ga het anders eerst aan hem vragen :)

|{ brrr }] |

• Galoptic
Yellow|A schreef op 18 December 2002 @ 19:11:
authorware, director en flash kunnen dit denk ik wel. Ik neem aan dat je leraar je wel een pakket heb meegegeven? Ga het anders eerst aan hem vragen :)
Leraar? Nope, ik ben freelancer en dit is niet echt 'my thing'. Maar je moet alles een keer geprobeerd hebben he :-)

Flash? Full-motion instructievideo's? Niet echt lekkere optie denk ik...
Authorware? Heb ik eerder mee gewerkt, vind ik echt nogal... irritant...
Resteert me Director? Of zijn er nog alternatieven bij jullie bekend?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Okay, je doet het freelance, welke pakketen kun je gebruiken of ga je zomaar iets kopen voor eenmalig iets? Beetje zonde van het doorberekenen.

|{ brrr }] |

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
director kan het.
je kunt een 30 dagen full trail downloaden op www.macromedia.com
is makkelijk in gebruik en betaalbaar.

Verwijderd

pim4 schreef op 18 December 2002 @ 19:34:
director kan het.
je kunt een 30 dagen full trail downloaden op www.macromedia.com
is makkelijk in gebruik en betaalbaar.
dus kan toch niet opslaan, als ik me niet vergis

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:50
Kan wel opslaan, maar je krijgt bij de movies een banner van tevoren en bij het afsluiten... hetgeen alles behalve professioneel overkomt...

• Galoptic
Laten we "discussion-wise" even veronderstellen dat ik bij een bedrijf gebruik kan maken van de daar aanwezige software (zij het bijvoorbeeld in dit geval Director).

Hoeveel tijd, bij het eenmalig opzetten van een stramien voor die 20-30 aparte cd-roms, ook in achtnemende de tijd die het leren van het pakket kost, zou je voor eerder genoemde productie dan sowieso kunnen neerschrijven? 'k Leer overigens snel.

Verwijderd

je moet 20 cdroms maken waarop iedere keer de inhoud anders is, en statisch

of 1 cd met dynamische inhoud..!?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:50
Voor de eerste zal je veel tijd nodig hebben, niet in de laatste plaats om met Director te leren werken (kennis van Premiere o.i.d. is wel een voordeel). Daarna is het een kwestie van de juiste dingen eruit knippen en vervangen door andere dingen; dat gaat relatief (!) snel. Een echte tijdplanning is denk ik heel moeilijk te geven... probeer in je 'offerte' het aantal uren heel ruim of open te laten.
Pagina: 1