[Draytek] CAPI based FAX

Pagina: 1
Acties:

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32
Hoi,

Heb een draytek 2200X (dus met ISDN aansluiting). Ik wil graag gaan faxen via het netwerk. Kan ik de fax-driver gebruiken zoals deze op de Win9X cd-roms staat?
Dus dat er een printericoontje aangemaakt wordt, waardoor ik vanaf een client in een netwerk, kan faxen naar een bepaald nummer?

Used the search, maar stond hierover niks vermeld :?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Kan die ISDN aansluiting van de router wel aangestuurd worden met CAPI? Of, in andere woorden, is de interface wel direct beschikbaar/zichtbaar vanuit jouw PC?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32
Volgens de beschrijving op de Draytek site, kan iedere client die met CAPI overweg kan gebruikt worden om te faxen. Mijn vraag anders geformuleerd: is microsoft fax CAPI gebaseerd?

Verwijderd

Bij je Draytek zit een CD met o.a. PhoneTools, WinPhone oid. (http://www.bvrp.com is de link naar de site van PhoneTools)
Daarmee kan je zo'n Printer capture driver installeren om te kunnen faxen via de Vigor 2200X. Je moet misschien ook nog de Virtual TA client (voor CAPI interactie met je router) installeren van de Draytek site.
Met andere CAPI clients zoals bijv. Symantec WinFax Pro heb ik geen succes gehad. WinPhone is niet echt denderend maar er valt mee te werken.