Toon posts:

wat gebeurt er als ik speakers vervang?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een Philips 5.1 systeem met 5x 10 watt boxen (flat) en 1 ubwoofer met 2 boxen van 25 nou geeft vooral de subwoofer het probleem.
die gaat kraken bij een leuke bas omdat ik hou van hoge wil ik dit verranderen.
dus wil er 100watt subwoofer boxen erin doen
maar er zit een versterker in mijn subwoofer
wat gebeurt er als ik stom weg de draatjes weg knip en 100watt boxen eropaansluit wat gebeurt er dan ?

Verwijderd

dan blaas je je versterker op... als ik me niet vergis

Verwijderd

Waar gaat dit over:
"ik heb nu een Philips 5.1 systeem met 5x 10 watt boxen (flat) en 1 ubwoofer met 2 boxen van 25 nou geeft vooral de subwoofer het probleem."

Als je twee speakers van 100 watt erin legt kunnen er verschillende dingen gebeuren.
Stel dat de impedantie te laag is kun je de versterker omleggen.
Stel dat de t/s parameters niet het zelfde zijn dan komt er een ranzig geluid uit de sub.

9 van de 10 keer ligt bij een sub woofer in die prijsklasse het slechte geluid aan de versterkertjes.

Verwijderd

Zolang de impedantie (ongeveer) hetzelfde blijft kun je de speakers zonder meer vervangen, ik zou er echter niet aan beginnen tenzij je bestaande speakers defect zijn. Alleen het vervangen van de speaker zelf zal niet veel uithalen.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Tamelijk kansloos project, en niet waard om geld in te steken. Als je beter wilt, is het gewoon raadzaam een ander setje te kopen. Ik ben nl. bang dat iedere poging om iets beter van je bestaande setje te maken zal uitdraaien op een teleurstelling.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

tbusquet schreef op 19 december 2002 @ 11:02:
Tamelijk kansloos project, en niet waard om geld in te steken. Als je beter wilt, is het gewoon raadzaam een ander setje te kopen. Ik ben nl. bang dat iedere poging om iets beter van je bestaande setje te maken zal uitdraaien op een teleurstelling.
een waarheid als een koe,

daarbij, ga je een zwaardere speaker in hetzelfde kastje duwen.
zal niet bevorderlijk zijn voor de acoustiek
Ook neem ik aan dat het versterkertje in die kast het hoger vermogen
niet gaat aankunnen, bij zulke kits is alles "perfect" of toch ongeveer op elkaar
afgesteld, ik denk echt niet dat ze een versterker gaan plaatsen die best wat
wattage meer aankan zonder daar eigenlijk ten volle gebruik van te maken.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Je speakers zullen niet het probleem zijn met vervorming, maar de gebrekkige versterking.

Nu kun je wel je subunit (speaker) vervangen door een zwaardere (100 Watt zoals jij zegt) maar daarmee los je het daadwerkelijke probleem niet op : Gebrek aan vermogen.

Aannames zijn fataal.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Bij dit soort setjes kopen ze gewoon een grote partij drivertjes en IC-versterkertjes op. Echt niet dat ze na maanden lang meten en luistertests een bepaalde combinatie van driver en versterker in verschillende behuizingen selecteren ofzo :+.
Als je er echt tijd en veel moeite in wilt steken, dan kan je het versterker gedeelte eruit slopen, en dat is een nieuwe behuizing steken met daarin ook een nieuwe driver. Dat moet best lukken voor zo'n 100 euro.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Jag schreef op 19 december 2002 @ 23:10:
Bij dit soort setjes kopen ze gewoon een grote partij drivertjes en IC-versterkertjes op. Echt niet dat ze na maanden lang meten en luistertests een bepaalde combinatie van driver en versterker in verschillende behuizingen selecteren ofzo :+.
Als je er echt tijd en veel moeite in wilt steken, dan kan je het versterker gedeelte eruit slopen, en dat is een nieuwe behuizing steken met daarin ook een nieuwe driver. Dat moet best lukken voor zo'n 100 euro.
Dan gebruik je dus alleen het versterker gedeelte uit de gekochte sub. De andere mensen hier zeggen dat het probleem vaak bij de slechte versterkerunit ligt. Ik begrijp van jou dat die versterkerunit juist wel goed is?

Verwijderd

Zoek eerst eens uit wat er kraak.
'k heb zelf ook een philips setje (DSS370), die kraakte ook ongelovelijk als je 'm beetje opendraaide (subwoofer).
Kwam dus door een brak (plastic-achtig-iets) klankkast, die van ellende haast uit elkaar trilde...
'k heb de subwoofer aan gort gezaagd en er een 18 mm spaanplaat klankkast omheen gebouwd...Klinkt veel beter & harder en heeft me alleen wat hout, schroeven & lijm gekost.
'k heb dus dezelfde speaker+versterker gehouden.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 11:24:
Zoek eerst eens uit wat er kraak.
'k heb zelf ook een philips setje (DSS370), die kraakte ook ongelovelijk als je 'm beetje opendraaide (subwoofer).
Kwam dus door een brak (plastic-achtig-iets) klankkast, die van ellende haast uit elkaar trilde...
'k heb de subwoofer aan gort gezaagd en er een 18 mm spaanplaat klankkast omheen gebouwd...Klinkt veel beter & harder en heeft me alleen wat hout, schroeven & lijm gekost.
'k heb dus dezelfde speaker+versterker gehouden.
Precies, dat is de tweaker houding! Weg met al dat design plastic >:) :P

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

De versterkers stellen weinig voor en de speakers ook niet maar op zo'n manier kun je idd wel de boel flink verbeteren. Als je nou van dat woofertje op 1 of andere manier de t/s parameters kan opvragen kun je een nieuw kastje berekenen. Een leuk basreflexkastje bv. Kortom de zaag erin!! >:)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 13:30 ]

Pagina: 1