Toon posts:

[auto] welke speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He dudes,

Ik heb ff een vraagje,

Ik sta voor de volgende keuze:

http://www.kenwood.com.au....asp?gid=1&cid=17&pid=182

of

http://www.pioneer.nl/nl/...id=509&taxonomy_id=25-131

Die eerste is 140 watt piek en die tweede heeft een 200 watt piek

Ze zijn even duur, maar welke is kwalitatief beter?
(Ik wil niet weten welk merk er nog beter is dan deze twee, maar gewoon welke van deze twee de beste is)

Dus welke zouden jullie kiezen, niet alleen naar prestaties kijken, maar ook naar hoe goed het geluid is etc.

Alvast bedankt

Verwijderd

Heb zelf toevallig de pioneers vorige week geluisterd bij Halfords en die klonken erg ok, al ga ik zelf wel net 1 serie hoger halen (3weg ipv 2weg) omdat die wat "voller" klonk en maar 99 ipv 79 waren.

Kenwood was ik niet kapot van (mijn voorspeakers zijn wel van kenwood)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

komen ze aan een versterker te hangen?

en wat voor headunit heb je?
als je zo'n lenco/marquant ofzo hebt dan boeit het vrij weinig en zou ik die goedkopere nemen

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Kenwood radio, MC-6021 ofzo.

MP3

Er zit nog geen versterker aan, maar komt waarschijnlijk wel

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

zo, da's moeilijk.

Dual cone of echte coaxiaal, de Pioneers natuurlijk.

Wattage is overigens weinig boeiend. Daar hoef je wat speakers betreft geen rekening mee te houden, tenzij je een Turantula versterker op een subje gaat zetten :P

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik zou ook voor de pioneers gaan, echte coaxiaal zou beter moeten klinken. Kun je ze niet beiden beluisteren in de shop voor je ze aanschaft? (wie weet vind jij die kenwoods juist beter klinken, en dan heeft GoT jou verkeerd geadviseerd... :P )

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

pioneer.. zeker weten.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Ze hingen er allebij niet.

Wel een andere Pioneer, en die klonk stukke beter dan de Sony/Clarion`s die er hingen.

Morgen ff bellen of hij die pioneers voor me wil bestellen (niet op voorraad)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

maareh.. waarom juist deze 2?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik zou zelf eens ff luisteren naar Infinty (reference series) of JBL (GTO-series) hebben heel erg leuk spul en klinkt uitstekend en de prijs is niet overdreven. En zolang je geen eindtrap gaat gebruiken heeft het weinig zin om naar piekvermogens te kijken, de radio zal nooit boven de 4x50 Wrms komen.

Ik heb zelf Infinity 6953i (6"x 9") JBL GTO 4" en Becker energy 200 + HarmanKardon CA30 eintrapje en last but not least een Kenwood kdc M6021. En dat was dus met de M van MP3 funtie. Helaas geen kofferuimte meer in mijn starletje maar wel een goede sound.

aanvulling:
Bij het luisteren moet je opletten dat de luisterkast open is van achteren in de auto werken ze namenlijk Free-air, als de kast gesloten is of hele kleine opening maken deze het geluid stukken beter.
onthoud dat het heel erg moeilijk is om een goede sound in je auto te maken.
( definitie van goed = natuurgetrouw )

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 23:48 ]

Verwijderd

tip : ZET EEN VERSTERKER!

hoeft geen dure te zijn ofso maar je HU te weinig vermogen om deze speakers lekker aan te sturen. Spendeer iets van 100 euro voor versterkertje met kabelset(2ehands) laat een bekende inbouwen et voila dan pas ga je geluid uit deze dingen halen!

Om terug te komen op je vraag. Ik zou geen van beide nemen. Voor achter speaker moet je gewoon 3 weg nemen vind ik dan. Ma ik heb een oudere serie van de pioneers gehad en deze speelde goed! Gemonteerd op een 18mm mdf plank en met een 2x45 rms versterker voelde ik gewoon echt bassss!

Om lang verhaal kort te maken: pioneer. (toch wel een idee om rond te kijken voor infinity)

Verwijderd

even ter aanvulling nog

er is gewoon weinig kwalitatief verschil tussen de 2 speaker die jij opgeeft. Levensduurs van beide = goed. Kwaliteit geluid van beide = goed

Voor zulke speaker moet je niet moeilijk doen joh.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ben ik mee eens...
als je die kenwood gaat vergelijken met een Boston competition ofzo, ja dan wordt het een andere zaak :P

maar ik zou persoonlijk ook voor de pioneers gaan, dual cone heeft niet zo'n vol geluid.
ik zou trouwens nog ietsje meer uitgeven voor een 3-weg, maarja, dat moet de knip wel toelaten

[ Voor 3% gewijzigd door beschuitfluiter op 19-12-2002 09:27 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Persoonlijk zou ik 2 weg eerder nemen dan 3 weg. Het is niet "hoe meer speakers, hoe beter de kwaliteit". 3 speakers zijn minder goed op elkaar aan te sluiten dan 2 ;)

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Wekkel schreef op 19 december 2002 @ 09:38:
Persoonlijk zou ik 2 weg eerder nemen dan 3 weg. Het is niet "hoe meer speakers, hoe beter de kwaliteit". 3 speakers zijn minder goed op elkaar aan te sluiten dan 2 ;)
mja, daar heb je ook weer gelijk in, maar ik vind 3-weg altijd net wat voller klinken dan 2-weg, vooral in het midden-hoog

¯\_(ツ)_/¯

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

3 weg hoeft dan ook niet slecht te zijn, maar een vuistregel dat 3weg altijd beter zou zijn dan 2 weg, daar wil ik niet aan ;)

Verwijderd

Als je echt goede ovaaltje wilt dan zou ik voor het merk GroundZero gaan!
Ze hebben daar de "GZHF 693" Dit zijn echt goede speakers en kunnen veel vermogen aan!

De prijs was 149 euro als ik me niet vergis, maar dat zijn ze zeker waard!!

Afbeeldingslocatie: http://www.hifipoint.nl/gz/hydrogen/img/gzhf693.jpg

Kijk maar even op --> http://www.hifipoint.nl bij de Hydrogen serie!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 10:27 ]

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Wekkel schreef op 19 December 2002 @ 10:20:
3 weg hoeft dan ook niet slecht te zijn, maar een vuistregel dat 3weg altijd beter zou zijn dan 2 weg, daar wil ik niet aan ;)
true true :)

maarja, als het op speakers aankomt, moet je gewoon gaan luisteren...
maarja dat wordt blijkbaar nog steeds niet door iedereen begrepen :Z

¯\_(ツ)_/¯

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 13:25
leuk zon topic, heb net zelf de TS-H683 van pioneer gekocht (omdat de de enigste goeie speakers zijn die in een Ford Mondeo station in de deur passen)
Ik moest een station wagon omdat ik vader ben geworden :)
Ik heb ook nog een 2x80 watt pioneer versterker, die komt onder de bijrijdersstoel :)
Ik zal wel eens laten weten hoe ze klinken, ze waren iig duur genoeg :/
er staat op de doos trouwens injected molded cone Weet iemand wat dit betekend?

Verwijderd

Pindakaasman schreef op 19 december 2002 @ 20:31:
leuk zon topic, heb net zelf de TS-H683 van pioneer gekocht (omdat de de enigste goeie speakers zijn die in een Ford Mondeo station in de deur passen)
Ik moest een station wagon omdat ik vader ben geworden :)
Ik heb ook nog een 2x80 watt pioneer versterker, die komt onder de bijrijdersstoel :)
Ik zal wel eens laten weten hoe ze klinken, ze waren iig duur genoeg :/
er staat op de doos trouwens injected molded cone Weet iemand wat dit betekend?
Wat vindt je baby daarvan?? :+

• Pindakaasman
  • Laatst online: 20-07 13:25
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 20:43:
[...]

Wat vindt je baby daarvan?? :+
baby rijd alleen in het weekend mee, mamma heb ook een autotje
Pappa rijd door de weeks elke dag naar zn werk en dan wil hij genieten van zn muziek :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de keuze gemaakt.

De Pioneers zijn besteld en komen begin volgende week binnen.

DIt heb ik gedaan na aanleiding van een gesprekje en na de eerste paar posts van dit topic gelezen te hebben, daarna begonnen de discussies welke nog beter zijn, daar heb ik niets aan :)

Maar nog even over versterker:
Die zit er budgeteel op het moment niet in, die komt er wel in, maar nu nog niet.

Even over dat gedoe van "achter", dit is in mijn auto niet echt het geval.
Ik heb een MR2 en ik heb geen achter, nou ja 20 cm achter en dan komt m`n achterruit al :)
Achter m`n stoelen zitten een paar mooie vakjes in de vloer waar ze precies inpassen, hier komen ze dus ook, vandaar dat er ook geen ronde speakers komen.

Thanx allemaal voor de reacties

Verwijderd

Ha, het is net kerst geweest en jahoor: ik heb speakers gehad. Helaas heeft mijn pa niet zo goed opgelet op mijn verlanglijstje. Ik wilde graag 2 a 3 weg pioneers (vond ik het lekkerst klinken in de megahalfords om de hoek), maar hij heeft nu Magnat X-Tract 6930 speakers gekocht (zie hier: http://www.magnat.nl/magnat-car/xtract.htm).

Op de site zie ik dat ze wel een stuk duurder zijn dan die pioneers (respectievelijk 79 en 99 euro tegen 129), maar ik hoor altijd erg slechte verhalen over magnat.

Verder kan ik ze in die winkel waarschijnlijk niet beluisteren en durf ik ze niet uit het plastic te halen (ivm niet meer kunnen ruilen). Wat is wijsheid?

Kent iemand deze speakers toevallig? Ik dacht nl dat Magnat echt het low-budget merk van de kijkshop was, maar als ik zo op die site kijk lijkt het me zo slecht nog niet?!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

magnat is niet slecht hoor...

gaan nog best laag (volgens de site ;) ) ook zie ik; 30Hz
maar ik zou zeggen, bouw ze eens in, als ze niet klinken, breng je ze toch terug.

¯\_(ツ)_/¯

• stylezzz
  • Nu online
Mwah, magnat heeft inderdaad geen beste naam in de car-audio wereld. Maar voor de simpele eindgebruiker die iets meer als standaard wil is het echt geen slechte keuze..... :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De High end serie van Magnat scoort anders hoge ogen.. Magnat komt op mij altijd over als de Nederlandse JBL van Duitsland: eeuwig in de aanbieding. Ik zou 't gewoon maar eens proberen.

• stylezzz
  • Nu online
Yep, maar het komt allemaal zo schreeuwerig/speelgoedachtig over met die leipe bulldog die ze overal op zetten.....

Verwijderd

Beetje irritant dus, ik kan ze niet gaan luisteren (hebben geen luisterhoek), maar de speakers zitten in gesealed plastic, plus dat ik ze uiteraard eerst vast moet schroeven in m'n MDF plaat om ze te luisteren.

Ik heb geluisterd en bij de halfords hadden ze errug lekkere 3-2 weg pioneers voor 99, iets hogere serie dan de 2-weg 6x9's van pioneer waar de topicstarter het over had. En ze zijn dan ook nog eens 30 euro goedkoper.

Keuzes he, proberen of het aardig klinkt (natuurlijk ook weer afhankelijk van mijn auto, een fiesta uit '86 (die ik overigens vrij stil vind tot ongeveer 120 op de snelweg, daarna word windgeruis en de motor toch wel herrie), of gewoon terugbrengen en die pioneers kopen.

Andere optie zou ook nog zijn om te zoeken waar ze ergens die magnats te luisteren hebben.

Maar kun je zien of het een high-end serie is? Ik kan er ook nergens reviews over lezen :(

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-car/pictures/xtract6930.jpg

http://www.magnat.nl/magnat-car/xtract.htm

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan zo hier en daar wat (Duitse) consumentenreacties vinden, die positief zijn, overigens ook toevallig iemand met een Fiesta.

Als je je echt zorgen maakt, probeer ze dan te wisselen voor Pioneers, dan heb je in ieder geval gemoedsrust. Anders, vooruit met die geit.. :P

Verwijderd

OK, ga ze zo maar eens inbouwen. Hierbij ga ik dus wel af op jouw gevonden duitse consumentenreacties, maar ik neem de gok maar gewoon. Misschien kan ik ze wel heel voorzichtig inbouwen en eventueel nog ruilen.

Iig bedankt, ik kon ze niet vinden!

Verwijderd

Hmm, ok ik heb ze nu dus aangesloten, passen perfect (zelfs de schroefgaten zitten op exact dezelfde plek als de oude speakers. Ik heb ze express nog niet vast geschroefd, om ze eventueel nog te kunnen ruilen.

Nu komt het: de bass klinkt nogal "dreunerig", wel laag en hard, maar niet echt "vol", hij ploft zeg maar een beetje. Kan dit eraan liggen dat hij nog niet vastgeschroefd zit op mijn MDF plank (zekersteweten, geen reacties als "ik denk van wel", dat denk ik namelijk ook, maar ben er niet zeker van) en dat hij misschien gaat schudden? Ik hoop van wel dan hoef ik ze nl niet te ruilen. Verder klinkt het wel ok, midden is ook goed en hoog is gewoon strak en goed. Alleen die bas :'(

Kan iemand me hier uitsluitsel over geven??

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je plankie wel een beetje bedekt met noppenschuim aan de onderkant?

Verwijderd

Plank is volledig bekleed met van dat speciale spul, geen noppenschuim aan de onderkant, why? Hij sluit vrij goed, en weegt een kilo of 6 schat ik (mm of 8 a 9 dik). Gewoon van dat stoffen spul rondom (gelijmd en geniet (met nietjes dus!!! 8)7)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je moet geen wonderen verwachten van 6x9s in een MDF plankie, zeker niet in een relatief kleine achterbak van een Fiesta. Je bent verder afhankelijk van de kwaliteit van je HU.

Verwijderd

Headunit is top, goeie Kenwood, heeft vroeger met de oude pioneers die ik had (maar jammerlijk kapot gingen) een erg strak geluid afgegeven. De bas is bijv in trance ofzo ook wel aardig, maar bij andere muziek hoor je gewoon dat het een beetje "plof" doet ipv gewoon strak zonder bijgeluiden zeg maar. Ik zet de radio ook niet vol open, daar is hij ook niet voor bedoeld.

Dit hoor ik zowel als allebei de speakers goet gefade staan (iets meer naar voren dan achteren) als alleen achteren aan.

Maar zou het helpen om de zooi vast te schroeven? (dat het ploppen komt omdat hij het geluid/de trilling niet helemaal kwijt kan, misschien gaat dansen ofzo??)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het zal vast helpen.

Verwijderd

Hmm. nou ik denk dat ik maar gewoon ga kijken of ik ze nog mag ruilen, want dit zint me niet :(

Vraag me alleen nog steeds af of het aan de speaker ligt of aan vastschroeven, want als ik ze wil ruilen is vastschroeven niet echt een optie.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan ruil je ze toch? Iedere speaker zijn eigen klankkleur. Als deze niet bevallen, kan je 't altijd proberen te ruilen met de Pioneers..

Verwijderd

Dus jij denkt dat het puur die klankkleur is, tsja dan ruil ik ze maar. Die pioneers klonken gewoon errug lekker, maar heb deze er dus nooit naast kunnen horen!

Thanks voor de help iig, maar als iemand het antwoord op die vraag of vastschroeven het geluid echt beinvloed weet dan hoor ik het graag!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je kan toch de muziek hard zetten en de speakers even met de handjes vasthouden?

Verwijderd

Dat is een plan,

even een ander vraagje: alhoewel een HU van goede kwaliteit heeft deze maar 4x 25 watt uitgangsvermogen. Je kunt de speakers dan ook niet erg hard zetten, anders krijgt hij het moeilijk met de bass (in sommige nummers), merk je dat hij vermogen tekort komt (heb bass trouwens altijd op 0 staan, niet +8 ofzo). Nou heb ik ooit wel eens gezien dat je door een soort van condensators of wat voor units het waren die stroompieken op kon vangen, klopt dat??

Jij hebt er meen ik wel veel verstand van of niet wekkel?? :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Condensators gaan je autoradio niet echt helpen denk ik. Je zou een van de eerste zijn met een vette Powercab alleen voor je autoradio :P

Heb je wel dikke draden naar die speakers getrokken?

Verwijderd

hmm, redelijk dikke draden ja, oude speakerdraad van m'n broertje, dus dat moet wel voldoende zijn denk ik, heb de aansluitingen btw met van die krimpstekkertjes (van die metalen units die je met een tang dicht knijpt gedaan.

Nu we er toch over bezig zijn maar meteen heel m'n audio onder de loep nemen:
voor heb ik dus 2x kenwood 13cm speakers, welke dus echt totaal niet hard kunnen (geluid vervormd snel), terwijl het toch qua geluid en qua magneet (zal er wel niets mee te maken hebben, maar toch) vrij forse speakers zijn. Ligt dit puur aan de speakers die het vermogen niet aan kunnen (zijn geloof ik 55watt speakers, zoals bij die magnats 180 watt staat (piekvermogen?)) of zou het ook kunnen dat ze teveel stroom trekken (of juist weer te dunne kabels? Die kabels zijn nl niet echt dik.

Verwijderd

Wekkel schreef op 27 december 2002 @ 16:32:
Condensators gaan je autoradio niet echt helpen denk ik. Je zou een van de eerste zijn met een vette Powercab alleen voor je autoradio :P
Maar ik kan dat vervormen tijdens de bass dus niet verhelpen, zonder een extra versterker aan te sluiten (= vreeeeeeselijk duur)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk dat je de limiteringen eerder in je head unit moet zoeken, dan in je speakers. Het achterblijven van je frontspeakers zal wel meer te maken hebben met hun plaats en inbouwwijze in de auto, dan met de speakers zelf. Probeer die frontspeakers eens op de originele plekken te monteren, maar dan op een klein ringetje MDF voor de stevigheid. Hopelijk past het rooster er dan nog overheen.

Standaardplekken voorin zijn vaak zo hopeloos bij auto's, zeker de oudere. Ik heb doorboard gehoord met 2 tot 4 woofers per deur, waar een sub makkelijk bij gemist kan worden :P

Het vermogen van je speakers hoef je je niet zo'n zorgen over te maken. In eerste instantie geldt als belangrijkste hetgeen je autoradio kan leveren.

Verwijderd

Ik zou toch ook een beetje naar continu vermogen kijken.. Maar ik zou voor de pioneers gaan :)

• DrDrax
  • Laatst online: 09:06

DrDrax

Bacdafucup

Afbeeldingslocatie: http://frontpage.showyoursound.nl/public/evenementen/events/20020428Sinsheim1/640x480/Dvc00018.jpg

Subje ?? :+ :+ :+
info http://www.showyoursound.nl

[ Voor 18% gewijzigd door DrDrax op 27-12-2002 17:37 . Reden: Fok typoos ]

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Booom boom..

15" vind ik al lomp, maar dit :X

[ Voor 9% gewijzigd door Wekkel op 27-12-2002 17:03 ]

Verwijderd

Wekkel schreef op 27 december 2002 @ 16:44:
Ik denk dat je de limiteringen eerder in je head unit moet zoeken, dan in je speakers. Het achterblijven van je frontspeakers zal wel meer te maken hebben met hun plaats en inbouwwijze in de auto, dan met de speakers zelf. Probeer die frontspeakers eens op de originele plekken te monteren, maar dan op een klein ringetje MDF voor de stevigheid. Hopelijk past het rooster er dan nog overheen.

Standaardplekken voorin zijn vaak zo hopeloos bij auto's, zeker de oudere. Ik heb doorboard gehoord met 2 tot 4 woofers per deur, waar een sub makkelijk bij gemist kan worden :P

Het vermogen van je speakers hoef je je niet zo'n zorgen over te maken. In eerste instantie geldt als belangrijkste hetgeen je autoradio kan leveren.
Hmm, dat is dan waarschijnlijk te weinig, al gaan die voorspeakers dus zeg maar vrij zacht, en vervormen al heel erg snel (daarom gokte ik ook dat het bij de speakers het probleem zou liggen). Achter gaat *VEEL* harder, en ook veel zuiverder (tot bijna maximaal vermogen (-10, gaat tot 0), terwijl voor bij -20 bij sommige nrs al problemen krijgt.

Verder heb ik al andere plaatsen genomen, anders pasten er maar speakers van 9,2cm ofzo (fordmaat) in, die dan ook maar een cm of 4 diep mochten zijn in (past dus niet).

Ze zitten nu in de deuren, welke errrug goed als klankkast klinken. Er zit idd ook al een laagje hout tussen, zij het dun. Verder goed stevig vastgezet.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
als je echte kwaliteit zoekt ga dan eens voor rockford fosgate kijken

Verwijderd

ik wil dus juist geen "beuk" maar hifi speakers...

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
rockford is niet alleen goed voor beuk maar ook goed voor klassiek vraag maar aan me vader

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:14

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Tjah, als je dan toch nog moeilijk wilt doen :P bij autosam zag ik laatst wat Infinity speakertjes liggen voor rond de prijzen die je noemt.. ook niet verkeerd dus :)

http://www.infinitysystems.com/caraudio/category.asp?Ser=REF

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Website??

Infinity rulez, we hebben zelfd thuis de 5li zuilspeakers staan, top!

(hopen dat caraudio net zo goed is!)

Verwijderd

Ok, ook naar infinity gekeken, maar daar werd me aangeraden dan ook meteen een zware versterker erbij te zetten, klonken wel heel erg strak in de testsetup! Uiteindelijk de magnat meuk (met zware bass, geen midden en schel/blikkerig hoog) ingeruild voor degelijke pioneers. Moet zeggen heb er nog geen seconde spijt van gehad, en toevallig ook de speakers die ik vantevoren bij het luisteren al top vond. Iets duurder, maar voor mij perfect.

Thanks voor alle nuttige toevoegingen iedereen, deze jongen heeft weer wat muziek in de auto.

Btw: meteen ook een "opplak" radioantenne met versterker gekocht en gemonteerd (onder de binnenspiegel) en dat geeft toch een beter geluid/meer zenders!
Ik ontvang nu allemaal wazige franstalige zenders (waarschijnlijk zuid belgie ofzo) en alle andere zenders doen het waar dan ook maar! Echt top!
Pagina: 1