Macintosh

Pagina: 1
Acties:

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Beste allemaal

Ik heb vandaag een tweede hands mac gekocht een perfoma 6400/200
Nu heeft hij alleen geen netwerkkaart, ik heb nog wel een pci slot vrij in de mac alleen welke netwerkkaart kan ik hier in zetten zodat ik hem aan mijn windows machine's kan hangen. Wat vanzelf sprekend UTP bekabeling is welke door het hele huis ligt.

Specs:

Macintosh PowerPC 6400/200
80 Mb werkgeheugen
Mac OS 7.6 Nederlands
2 Gigabyte harddisk
Cd-romspeler

MacOS 7.6 is geinstalleerd met de "restore cd" van macintosh zelf.
Weet iemand welke netwerkkaart ik hierin kan hangen, hoe het met drivers zit enzo.
Op het gebied van hardware voor de mac ben ik een absolute noob, weet alleen hoe ik ermee moet werken. Maar ja daarvoor wil ik hem wel aan mijn netwerkje hebben.

Alvast bedankt

Ik heb al op google gezocht, en heb de vraag ook op meerdere mac forums neergegooid alleen nergens krijg ik een antwoord alleen maar Domme opmerkingen zoals koop een Imac

Daar vraag ik dus niet om :(

[ Voor 13% gewijzigd door Edwin78 op 18-12-2002 17:52 ]

Verwijderd

de afkorting "Mac" staat toch gewoon voor Macintosh, niet?
Bij www.3com.com, de allerbekendste netwerkkaart-maker (exacte url) geven ze ook gewoon drivers voor de "mac"....

Ik neem dus aan dat je een standaard kaart kunt kopen, en met de drivers van hun website alles netjes kunt installeren :)

/me heeft overigens nog nooit met een Mac(intosh) gewerkt en weet dit dus niet 100% zeker ... :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, ik heb nog een Apple 10/100Mb PCI NIC liggen, ongetest- zie de ruiloptic voor wat ik zoek, misschien kunnen we elkaar helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ik heb thuis dezelfde staan daar kunnen gewone pci netwerkaarten in hoor heb er nu een kingston in die op pc en mac werkt drivers doet ie automatisch

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 18:47
Je kunt er gewoon elke standaard netwerkkaart inhangen geloof ik, ook op de site van sitecom zie ik bijvoorbeeld het MacOS logotje erbij staan :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE