Toon posts:

Program Internet Access Control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De meesten hier zullen ZoneAlarm wel kennen. Nu heb ik inmiddels een hardware-router, dus ZoneAlarm mag weg. Nu zit er echt in ZoneAlarm wat functionaliteit die de router niet biedt, te weten een bepaalde vorm van program access control.

Bestaat er software die op de computer zelf draait, en alleen bijhoudt welke programma's wel en niet Internet mogen benaderen? Dus een soort van gestripte ZoneAlarm, zeg maar? Windows Media Player wil nog wel eens connectie met internet maken, maar dat is om mogelijke privacy-redenen niet altijd wenselijk. Ik wil er dan voor kunnen zorgen dat ik een vraag krijg als "Do you allow this program to access the Internet, yes or no", net als in ZoneAlarm dus.

Iemand?

Verwijderd

ZoneAlarm herinstalleren. Zie geen |goede| reden om hem in jouw geval niet te gebruiken.

Ik gebruik Adobe Pohotoshop 7. In Adobe Photoshop 7, zit een about box, echter die gebruik ik niet, weet iemand een programma dat alles kan wat Adobe Photoshop kan, maar die geen about box heeft.

Snap je wat ik bedoel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 19:18:
ZoneAlarm herinstalleren. Zie geen |goede| reden om hem in jouw geval niet te gebruiken.
IK had problemen met met m'n router. Mij werd geadviseerd ZoneAlarm te verwijderen. Ik vond dat eerst onzin, omdat het weken goed gewerkt heeft. Maar het verwijderen van ZoneAlarm lostte het probleem wel op (al vind ik dit meer een quick fix dan een echte oplossing, maar goed).
Ik gebruik Adobe Pohotoshop 7. In Adobe Photoshop 7, zit een about box, echter die gebruik ik niet, weet iemand een programma dat alles kan wat Adobe Photoshop kan, maar die geen about box heeft.
Snap je wat ik bedoel?
Ik snap wat je bedoelt, maar je voorbeeld is niet echt een analogie van mijn vraag :)

Jij zoekt Adobe Photoshop 7 light. En niet een versie van Adobe Photoshop 7 zonder een prullerig stukje infoverschaffende functionaliteit.

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 00:08

FireFlash

need a light?

Dit topic is al behoorlijk oud maar ik ben nu dus ook op zoek naar zo'n programma.

Ik heb nu Vista geinstalleerd en tot op heden gebruikte ik ook zonealarm voor de "application control". Helaas werkt zonealarm (nog) niet in vista en ik ben nogal uitgekeken op zonealarm ivm. het in kwaliteit afnemen van zonealarm.

Dus de vraag luidt: kent iemand een stukje software dat checkt of software connectie maakt en mag maken met de internet zone?

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Zowat iedere firewall die voor Vista geschikt is lijkt me zo te voldoen eerlijk gezegd. Wat heb je zelf al geprobeerd en waar heb je naar gezocht? :)

Signature

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 00:08

FireFlash

need a light?

Helaas zijn er nog niet echt veel betaalbare firewalls die echt goed werken op vista. Veel vendors komen ook nog met de melding dat een versie voor Vista in de maak is. Bijvoorbeeld AVG en ZoneAlarm.

Ik zoek dus eigenlijk iets simpelers zoals NetLimiter wat deze functie ook heeft maar dan wel normaal kan werken onder Vista. Voor NetLimiter moet je UAC uitzetten en dat lijk me nou niet echt een nette optie :X

Misschien maar beter even wachten totdat software vendors wat meer tijd hebben gehad om de boel klaar te krijgen. Het jammere is dat Microsoft deze program access functionaliteit wel in de Vista firewall heeft ingebakken (outgoing firewall) zodat je alle outgoing traffic per applicatie kan blocken en vrijgeven. Maar een popup weergeven tijdens een moment dat een programma een internet zone benaderd en default is geblocked is er kennelijk uitgelaten :|

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Pagina: 1