Toon posts:

Kernel Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik draai sinds kort op een toshiba 200cds (p100, 24mb ram, 3,2gb) redhat 8.0

omdat een bepaalde driver kernel 2.4.20 prefereerd heb ik de kernel deze kernel van kernel.org gedownload en via make menuconfig; make dep; make clean; make bzImage; make modules; make modules_install - gecompiled en daarna de kernel naar /boot/vmlinuz-2.4.20 gekopieerd.

Dit is voor zover ik weet voldoende om de kernel te booten, echter als ik lilo.conf bekijk vereist de oude kernel (2.4.18) een initrd regel (/boot/initrd-2.4.28.img)

Deze initial ramdisk, waar ik overigs niks over heb kunnen vinden in de kernel compile docs, gecreeerd via mkinitrd /boot/initrd-2.4.20 2.4.20

Na het wijzigen van lilo.conf en vervolgens het executen van /sbin/lilo ziet alles er goed uit, added *linux 2.4.18 en linux 2.4.20 netjes onder elkaar.

Echter na een restart en het selecteren van de nieuwe kernel tijdens laadt hij de kernel in eerste instantie (loading linux...................................................) knippert de caps lock 2x en reboot hij de computer.

Wat doe ik verkeerd ?

Verwijderd

Als je je eigen kernel hebt gebakken, waarom gebruik je dan initrd? Zijn je ide/scsi drivers als modules gecompiled (ik weet, geen antwoord op je vraag, maar we moeten ergens beginnen, een knipperende caps-lock met een reboot zegt ook niet alles (mij niet iig))

Verwijderd

Ik zou haast denken dat je vergeten bent om de kernel op een Pertium classic architectuur te zetten in plaats van de default P3 instelling. Maar dat zal wel te eenvoudig zijn :)

Verwijderd

hmz, is de p3 niet backwards compatible met de pentium instructieset? In dat geval zou xspoint.nl die kernel gewoon moeten kunnen booten.

Verwijderd

Die is compatible lijkt me ja, ik compileer mn kernels eigenlijk altijd op i386 arch, maar even to the point; weet je zeker dat je geen domme fout ergens hebt gemaakt bij make menuconfig?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 17:47:
hmz, is de p3 niet backwards compatible met de pentium instructieset?
Nee, een kernel die voor een P3 is gecompileerd, zal niet op een P1 draaien.

Daarom wordt bij de meeste distro's tijdens de installatie geboot van een 386 kernel, zodat ze zeker weten dat alle computers die kernel pakt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
daar zat ik ook aan te denken, hij was al bezig met compilen van de nieuwe kernel. Aangezien dit een tijd in beslag neemt op dit oude beestje (ong een uur) zal ik dan pas kunnen reageren of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
het lag aan pentium classic support,

bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 17:47:
hmz, is de p3 niet backwards compatible met de pentium instructieset? In dat geval zou xspoint.nl die kernel gewoon moeten kunnen booten.

Die backward compability is er wel. Maar die is hier niet aan de orde. De gewone pentium classic kan onmogelijk forward compatible zijn met een P3.
Pagina: 1