Toon posts:

FreeSCO of Win2k?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeiendag

Ik heb de opdracht gekregen een servertje te bouwen voor een thuisnetwerk die dan altijd blijft aanstaan, dan hoeven we de nieuwe computer niet meer aan te laten. Mijn vraag was: kan ik dit beter met FreeSCO of met Win2k doen?

Ik heb twee coputers ter beschikking:

Een P75 40MB RAM met PCI
Een 486 8 MB RAM met ISA

Netwerkkaarten heb ik zat,
maar het probleem is: De netwerkkaart die we van chello hebben is PCI. En ik wou liever de 486 gebruiken met FreeSCO, maar die heeft alleen ISA en EISA.. Hoe los ik dit op? Ik heb een jaar of wat geleden al met hetzelfde probleem gezeten, had ik Chello gebeld voor het vrijgeven van mijn MAC-adres, zeggen ze "Ja das goed ik leg het wel voor bij de technische dienst" maar ja... Niks meer van gehoord.

Ik hoop dat ikm het nu anders kan oplossen, bijvoorbeeld met MAC-spoofen als dat kan of hebben jullie nog andere manieren? Ik zou ze graag horen :D

Houdoe en bedankt

AapopfietSSSSSSS

Verwijderd

Win2k vereist toch minimaal 64 MB RAM? :?

-edit-
Zelfs de installatie stopt als je systeem minder dan 64 MB RAM heeft :?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 17:16 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je zou een echte linux distro kunnen gebruiken, maar w2k zal echt niet goed draaien op een 486 ;)
wil je toch freesco gebruiken dan kan dat ook wel hoor, maar als je je MAC adres wilt faken zodat je toch een ISA kaartje kan gebruiken, dan zal je iets van freesco moeten aanpassen ;)

btw, wat doet dit in PNS?
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 17:15:
Win2k vereist toch minimaal 64 MB RAM? :?

-edit-
Zelfs de installatie stopt als je systeem minder dan 64 MB RAM heeft :?
nope, w2k kan af met 32mb ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Erkens op 18-12-2002 17:18 ]

Verwijderd

Erkens schreef op 18 december 2002 @ 17:17:
Je zou een echte linux distro kunnen gebruiken, maar w2k zal echt niet goed draaien op een 486 ;)
wil je toch freesco gebruiken dan kan dat ook wel hoor, maar als je je MAC adres wilt faken zodat je toch een ISA kaartje kan gebruiken, dan zal je iets van freesco moeten aanpassen ;)

btw, wat doet dit in PNS?

[...]

nope, w2k kan af met 32mb ;)
Waarom krijg ik dan een melding dat win2k minimaal 64 mb ram vereist als ik het op een 32 mb bak installeer?

(win2k professional SP3 slipstreamed)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54

Predator

Suffers from split brain

Euhm, wat is hier nou weer: Professional aan :?

Win2k op een P75 met 40MB ram dat gaat lekker werken ... not :z
ISA nic en mac aanpassen -> http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12#12
+ zie http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega

Er zijn al heel wat gelijkaardige topics geweest...

[ Voor 10% gewijzigd door Predator op 18-12-2002 17:21 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.