[JAVA CORBA] langzam verbinding over netwerk: hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:16
Dit is de situatie: Op de ene computer heb ik de nameserver draaien (tnameserv van jdk1.3.1) en de server-applicatie.

Op de andere computer draai ik de client. Beide programma's zijn in Java geschreven.

Het volgende stukje code doet hij ongeveer 20 seconden (!!) over:

code:
1
2
3
4
5
6
ORB orb = ORB.init(args, null);
org.omg.CORBA.Object objRef = orb.resolve_initial_references("NameService");
NamingContext ncRef = NamingContextHelper.narrow(objRef);
NameComponent nc = new NameComponent("Game", "");
NameComponent path[] = {nc};
playManagerRef = PlayerManagerHelper.narrow(ncRef.resolve(path));

Het ligt niet aan het programma wat er verder omheen geschreven is, want als ik de allersimpelste 'hello world' applicatie draai (van het internet geplukt) gaat het ook ontzettend traag.

Het zijn 2 computers die via een hubje aan elkaar zijn geknoopt. Beide computers hebben een 100 megabit kaartje, en draaien ook netjes op 100 megabit.

Als ik dit programma op school draai, dan gaat het WEL lekker snel allemaal.

heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

edit:
grrrrrrrrrrrrr :( typo in titel |:(

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenTheStig op 18-12-2002 17:11 ]

Verwijderd

Zou het te maken kunnen hebben met de ingestelde heapsize van je java runtime environment op de server. stel die eens groter in.
(dat is wat mij het eerste te binnen schiet)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik denk dat dit wordt veroorzaakt door hetzelfde probleem wat ervoor zorgt dat het inloggen op een MS Windows share een tijdje duurt als er iets verkeerd staat ingesteld. Dit is namelijk ongeveer dezelfde tijd :o . Ik weet echter niet meer wat hiervan ook alweer de oorzaak was. Het had iets te maken met DNS volgens mij.

Ja, ik besef dat dit een heeeeeeeeel vaag antwoord is :+ .

[ Voor 6% gewijzigd door mbravenboer op 18-12-2002 17:37 ]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• JeroenTheStig
Ik heb na elke opdracht een system.out.println() geplaatst, en het lijkt net dat bij elke connectie die gedaan moet worden dat hij daar zo'n 5 seconden over doet.

vcb >> Hoe kan ik bij die instellingen komen?

• mbravenboer
Het lijkt mij eerlijk gezegd niet dat de grootte van de heap iets met de tijd te maken heeft die nodig is voor het aanleggen van een connectie. Vermoedelijk is dit gewoon een time-out, waarna er voor een alternatieve oplossing wordt gekozen. Dat is ongeveer de strekking van mijn vorige, vrij vage, reply ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• JeroenTheStig
Het was inderdaad de DNS. Ik heb bij m'n DNS-instellingen het ip van de internetserver hier thuis verwijderd, en nu draait hij weer lekker snel. Alleen nu kan ik dus niet internetten :/

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenTheStig op 18-12-2002 19:37 ]

• mbravenboer
Mooi dat het nu werkt :) (beetje dan ;) )

Ik denk dat je voor de echte oplossing in een ander forum moet zijn, of moet hopen dat er iemand langskomt die dit precies weet ;) .

• JeroenTheStig
ach ja, het is of het één, of het ander, of een dhcp-server ;)
Pagina: 1