120-80mm fanadapter voor stilte

Pagina: 1
Acties:

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 10:39
een probleem met sommige koelers die speciaal bedoeld zijn voor stilte is de temperatuur. mijn zalman koeler op een 2000+ haalt alleen maar iets van 65 graden, niet lager. dat is in silent mode, 20db.
de zalman fan 92mm draait dan op 5V. heeft het meer zin om een papst 120mm fan met een fanadapter erop te plaatsen, dan op 7V te laten draaien? een papst 120mm fan heeft een acoustiek van 26db, zou die dan onder de 20 db komen? zou de luchtverplaatsing ook meer zijn dan de zalmanfan, waardoor een lagere temperatuur mogelijk is?
ik denk ook dat je geen probleem krijgt met de 'deadzone' in het midden van de fan omdat de lucht nu samengeperst is...
zou er ook een probleem zijn met die samenpersing, zou lucht niet wat moeilijker door de adapter gaan, waardoor je een sterkere fan nodig hebt? heeft iemand hier ervaring mee?

:? :? :?

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 22:33
die temperatuur is toch wel vrij hoog hoor. Goede koelpasta en bevestiging ??? en over welke zalman heb je het. De 6000cu?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• ejtnaj
ja de 6000cu... denk je dat ik het niet goed heb bevestigd? :/

• Steve
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Welke koelpasta zit ertussen, en hoeveel heb je erop gedaan?

En wat is de temp van je northbridge?

Verwijderd

ghehe ik heb dezelfde processor als jij,en ik haal 34graden idle en 39 stressed.
met 3 case fans en een extra outtake via de voeding.en toch maakt ie best weinig herrie.
maareh ik ben nog nergens zon fanadapter tegengekomen waar jij over praat,dus als je een winkel weet laat het me ff weten.

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 17:51:
ghehe ik heb dezelfde processor als jij,en ik haal 34graden idle en 39 stressed.
met 3 case fans en een extra outtake via de voeding.en toch maakt ie best weinig herrie.
maareh ik ben nog nergens zon fanadapter tegengekomen waar jij over praat,dus als je een winkel weet laat het me ff weten.
kijk maar ff bij de pc-cooling IA ;)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• ejtnaj
tweakslut: www.freezinghardware.com

hmmm blijkbaar heb ik iets fout gedaan... maar iig kan ik zelf de fan wel horen, wil em stiller krijgen. weet iemand of het hierdoor mogelijk is, met zo'n fanadapter?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Misschien ff antwoorden :z
Jupiler schreef op 18 December 2002 @ 17:37:
Welke koelpasta zit ertussen, en hoeveel heb je erop gedaan?

En wat is de temp van je northbridge?

Verwijderd

dank je lazy,ik heb em gelijk besteld,
ik ben benieuwd wat mijn temps dan zijn met een 12mm fan met een cmf van 200+

• ejtnaj
:z :z --> :o :o --> :D :D
srry ff wakker worden :)

ermmm northbridge is 34 graden op een gigabyte 7vrxp

AI AI AI ik ga ff me cpu koeler opnieuw erop gooien... kan dat zomaar? gewoon standaard toch? eraf halen, schoonmaken, koelpasta, klikken...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Yep, kan. Ongeveer een rijstkorreltje pasta op de core doen en dan wat uitsmeren.
Pagina: 1