Ik wil dus een server inrichten(ftp-mail-blablabla) voor 24/7 en deze ergens inbouwen(als het maar compact blijft) Kan ik mijn pinnetjes op mijn mobo(waar orgineel een aan-uit schakelaar opkomt) met een jumpertje verbinden zodat ik geen knop meer heb om de pc uit te doen(alleen met de voedingskabel eruit trekken dan)....Mijn moeder wil nog wel eens op knopjes drukken...Vast wel maar ik wil graag een bevestiging hebben
groen en zwart van de stekker van de voeding naar je mobo (die grote brede) kortsluiten (verbinden). Hij zal dan aan gaan zodra je de stekker erin doet (of - als er nog een schakelaar achter op de voeding zit - als je die schakelaar omzet)
edit:
o sorry ik dacht ff dat je het had over het starten van de voeding
ik denk eigenlijk dat het niet kan, want als je de powerknop van je pc constant indrukt, reboot hij steeds (om de 4 secs) dus dat is niet echt practisch. Maar als je hem 24/7 aan wil hebben hoef je toch maar één keer op de powerbutton te drukken? lijkt me makkelijker dan vanalles te gaan solderen enzo
(het kan ook zijn dat ik je vraag niet goed begrijp)
edit2:
misschien kan je dat (als je een modern mobo hebt) wel instellen in je bios, dat hij niet reboot ofzo..
edit:
o sorry ik dacht ff dat je het had over het starten van de voeding
ik denk eigenlijk dat het niet kan, want als je de powerknop van je pc constant indrukt, reboot hij steeds (om de 4 secs) dus dat is niet echt practisch. Maar als je hem 24/7 aan wil hebben hoef je toch maar één keer op de powerbutton te drukken? lijkt me makkelijker dan vanalles te gaan solderen enzo
(het kan ook zijn dat ik je vraag niet goed begrijp)
edit2:
misschien kan je dat (als je een modern mobo hebt) wel instellen in je bios, dat hij niet reboot ofzo..
[ Voor 58% gewijzigd door JER00N op 18-12-2002 16:59 ]
Is dat wel zo? Als je nou je stekker erin doet, dan wordt je hoofdschakelaar gesimuleerd door je jumper. En dan wil die toch ook weer uit? Niet dan.
Hmzzz ik snap ut effe niet meermegaleo schreef op 18 december 2002 @ 16:57:
[...]
Is dat wel zo? Als je nou je stekker erin doet, dan wordt je hoofdschakelaar gesimuleerd door je jumper. En dan wil die toch ook weer uit? Niet dan.
Verwijderd
Neej dat kan niet. Je PC zal dan aangaan en na een paar sec weer uitgaan omdat de PC denk dat je de aan/uit knop ingedrukt houdt.
Je moet een 100 uF 16v condensator eraan solderen, werkt perfect. Sommige mobo's hebben ook een mogelijkheid om meteen aan te gaan zodra ie stroom krijgt in de bios.
Verwijderd
Ik heb ooit eens gelezen dat je de knop (die jij gaat vervangen door hem te verbinden) nie constant mag verbinden, dus als je dit gaat doen zou het wel es kunnen zijn dat je server niet opstart. Blijf maar es op de knop van je pc drukken, gaat niet aan hè?
Hmzzz verrek ja,.... je hebt gelijk!Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 16:59:
[...]
Neej dat kan niet. Je PC zal dan aangaan en na een paar sec weer uitgaan omdat de PC denk dat je de aan/uit knop ingedrukt houdt.
Je moet een 100 uF 16v condensator eraan solderen, werkt perfect. Sommige mobo's hebben ook een mogelijkheid om meteen aan te gaan zodra ie stroom krijgt in de bios.
Mijn fout,...
* Mr_DD heeft niks gezegd
Verwijderd
Als je de jumper er op laat zitten gaat hij bij het instoppen van de stekker even aan, totdat hij weer uit gaat. (net als of je je powerknop 10 sec. inhoud )
Dus het zal niet gaan
Dus het zal niet gaan
Dus ik moet er een condensator tussen solderen en dan lukt het??Dus gewoon tuusen de twee pinnetjes op mijn mobo?
Verwijderd
Jah ik heb het iets anders gedaan, ik heb de draadjes van mijn aan/uit schakelaar doorgeknipt en em daaraan gezet. Ook kan je em parralel aan je aan/uit knop zetten dan blijft je aan/uit knop gewoon werken maar gaat de pc wel vanzelf aan.
Waarom zou je een ATX systeem gebruiken voor server? is een oude 486 niet goed genoeg? Of een P266 ofzo?
Als je op je mobo gaat solderen is het makkelijkste om de pinnetjes te vervangen door de condensator of de condensator aan de achterkant erop solderen.
Waarom zou je een ATX systeem gebruiken voor server? is een oude 486 niet goed genoeg? Of een P266 ofzo?
Als je op je mobo gaat solderen is het makkelijkste om de pinnetjes te vervangen door de condensator of de condensator aan de achterkant erop solderen.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 17:04 ]
Ja ik bedoelde eigenlijk dit hieronder!!
Ja Precies dit bedoelde ik eigenlijk ook.Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 16:59:
[...]
Verwijderd
Zonde, maar jah dat vind ik..Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 17:05:
Tis een "oude" P3 700 met 512 mb s-dramIk had hem "al" 2 jaar
Verwijderd
Ik hou er zelf niet zo van om mijn spullen te gaan verbouwen omdat mn moeder er niet mee om zou kunnen gaan.. gewoon duidelijk maken (
) dan ze eraf moet blijven.
maargoed, het gaat erom of het kan ja of de nee... niet zomaar met een jumpertje..maar kijk inderdaad maar naar de oplossingen hierboven, en dan kom je er wel...
stop het wel in mijn "onnodig moeilijk doen" database
maargoed, het gaat erom of het kan ja of de nee... niet zomaar met een jumpertje..maar kijk inderdaad maar naar de oplossingen hierboven, en dan kom je er wel...
stop het wel in mijn "onnodig moeilijk doen" database
Ok dan ga nu naar huis om dit te proberen...Als het niet lukt zie je het wel staan hiero en anders....heel erg bedankt voor de reply's
Verwijderd
maak gewoon een power knop die je met een sleutel moet aanzetten. knip sleutel erin. omdraaien. werkt bij mij ook goed
Verwijderd
gewoon in standaard laten gooi er en een aan uit schakelaar tussen zodat ie de
start knop onderbreekt ze je hem gewoon op uit en je moeder kan drukken wat ze wil
die jumper gaat niet werken had je ook wel kunnen wezinne toch?
offtopic
--------------------------------------------------------------------------------------
is dat je moeder in je icoon?
--------------------------------------------------------------------------------------
start knop onderbreekt ze je hem gewoon op uit en je moeder kan drukken wat ze wil
die jumper gaat niet werken had je ook wel kunnen wezinne toch?
offtopic
is dat je moeder in je icoon?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 17:48 ]
Staat er in je bios niet de opte:"After power failure" en daar achter de optie "Turn PC on" of zoiets. Dat hebben alle MSI borden wel (ook die van 4 jaar oud
)
Alles is terug te redeneren naar 4
Zet een 'reedrelais' achter een kunstof kapje. Nu kun je je pc aan en uitzetten met een magneet...
maar als je pc met de knop uitzet, dan werkt dit niet(iig niet met mijn abit kr7).Steef1983 schreef op 18 december 2002 @ 18:41:
Staat er in je bios niet de opte:"After power failure" en daar achter de optie "Turn PC on" of zoiets. Dat hebben alle MSI borden wel (ook die van 4 jaar oud)
deze functie is voor als de stroom plotseling uitvalt(doorslaande stoppen)
Als je nu niet eens aan je moederbord rommelt, maar gewoon de powergood van de voeding met de aarde verbind. Dan gaat je voeding ook direct aan als het een ATX voeding is. Dan kun je het draadje naar je moederbord gewoon los laten.
[ Voor 16% gewijzigd door Cyberpope op 18-12-2002 21:17 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
idd... effe een klein modje aan de atx kabel en klaar. de groene met een van de zwarte verbinden.
en maar moelijk doen. Je kunt natuurlijk ook gewoon een tubetje lijm kopen, de knop vastlijmen en aan de binnekant van de kast een extra knop maken...ben je er ook
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
nee, zie:The_Eagle schreef op 18 december 2002 @ 23:35:
en maar moelijk doen. Je kunt natuurlijk ook gewoon een tubetje lijm kopen, de knop vastlijmen en aan de binnekant van de kast een extra knop maken...ben je er ook
-edit- naja vooruit, je moeder zal niet je kast opentrekken om een knoppie te vinden, maar reken maar dat ze de kabel druit trekt als het niet lukt hoor. hmmm andere oplossing... toch gaan voor heropvoeding van je moederzodat ik geen knop meer heb om de pc uit te doen(alleen met de voedingskabel eruit trekken dan)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 23:41 ]
Je sluit gewoon die switch niet op je mobo aan.
Als ie toch aan moet blijven.
Kwestie van ff met een schroevendraaier (of iets anders metaals) contact maken en hij gaat aan. Dan schroef je de kap dicht en klaar is radjatoe
.
Als ie toch aan moet blijven.
Kwestie van ff met een schroevendraaier (of iets anders metaals) contact maken en hij gaat aan. Dan schroef je de kap dicht en klaar is radjatoe
NEE: dit is geen signature...
Verwijderd
mensen doe niet zo moeilijjk 
pak gwoon een schroeven draaier..verbind die pinnetjes ff 1 sec met elkaar met schroevendraaier...maak kast dicht...klaar
pak gwoon een schroeven draaier..verbind die pinnetjes ff 1 sec met elkaar met schroevendraaier...maak kast dicht...klaar
edit:
dat zeg ik.......iambig
dat zeg ik.......iambig
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 01:09 ]
net als die verborgen toerenbegrenzer op je scooter!sebastius schreef op 18 December 2002 @ 18:57:
Zet een 'reedrelais' achter een kunstof kapje. Nu kun je je pc aan en uitzetten met een magneet...
No worries m8
euhm...
je kunt gewoon de knop van de PC verwijderen...
Onder de knop van je kast zit een kleiner knopje....
die kun je ook verplaatsen naar de binnenkant van de PC. Dan issie alleen aan en uit te zetten door je PC open te schroeven. Hoeft er niks gesoldeerd te worden etc.
En je kunt de PC nog wel aan en uitzetten als het echt moet.
je kunt gewoon de knop van de PC verwijderen...
Onder de knop van je kast zit een kleiner knopje....
die kun je ook verplaatsen naar de binnenkant van de PC. Dan issie alleen aan en uit te zetten door je PC open te schroeven. Hoeft er niks gesoldeerd te worden etc.
En je kunt de PC nog wel aan en uitzetten als het echt moet.
[ Voor 11% gewijzigd door kazz1980 op 19-12-2002 17:16 ]
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Verwijderd
je kunt natuurlijk een keylock slotje er voor in de plaatsmonteren.
dit werkt
.
je moet de sleutel wel na een sec ofzo terug draaien en er uit halen.
anders reboot je computer om de 4 sec.
dit werkt
je moet de sleutel wel na een sec ofzo terug draaien en er uit halen.
anders reboot je computer om de 4 sec.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 17:40 ]
Verwijderd
Uuhm... ik snap al die replies hier niet. Het ging er toch om dat ie maar de stekker erin hoefte te doen dat ie dan aan ging, en met de stekker eruit weer uit?
Als die oplossingen hier zorgen niet voor een PC die vanzelf aangaat, en dingen aan je voeding kloten lijkt me minder veilig als kloten aan je moederbord. Moederbord kan niet missen, voeding kan vervelend aflopen.
Gewoon een 100 uF 16V condensatortje aan 2 draadjes maken en een aansluiting zoals je die normaal ook hebt. Dat ziet er netjes uit en kan nooit fout gaan.
Als je de voeding doorverbind kan het zijn dat je de voeding ff weglegt maar per ongeluk de stroom er weer opzet. De voeding gaat dan draaien zonder dat er wat aanhangt en vermoord zichzelf in 30 min.
Als die oplossingen hier zorgen niet voor een PC die vanzelf aangaat, en dingen aan je voeding kloten lijkt me minder veilig als kloten aan je moederbord. Moederbord kan niet missen, voeding kan vervelend aflopen.
Gewoon een 100 uF 16V condensatortje aan 2 draadjes maken en een aansluiting zoals je die normaal ook hebt. Dat ziet er netjes uit en kan nooit fout gaan.
Als je de voeding doorverbind kan het zijn dat je de voeding ff weglegt maar per ongeluk de stroom er weer opzet. De voeding gaat dan draaien zonder dat er wat aanhangt en vermoord zichzelf in 30 min.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 22:10 ]
Pagina: 1