Wat zijn de betere koelers voor de Amd Duron processor reeks?? Ik heb wel eens wat gehoord over die ORB gevallen, nou las ik laats ook dat spire (www.spire.nl) zo'n geval nagemaakt had????
"Betere koelers" is een beetje lastig...
Laat ik eens proberen een niet compleet lijstje te maken met koelers, beginnend bij de goedkoopste (en slechste, alhoewel, wat is slecht) en eindigend bij de duurste en beste.
standaardkoeler
namaak orb
echte orb
alpha + normale fan
globalwin
articooler
alpha + delta
Kies maar...
Laat ik eens proberen een niet compleet lijstje te maken met koelers, beginnend bij de goedkoopste (en slechste, alhoewel, wat is slecht) en eindigend bij de duurste en beste.
standaardkoeler
namaak orb
echte orb
alpha + normale fan
globalwin
articooler
alpha + delta
Kies maar...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
hoe snel wil je met een duron ? ik haal
(voor de cpu ingebrand is) al heeeeel stabiel 900 mhz met mijn nep orb..
u hoord het al binnenkort gaan we sneller :-)
(voor de cpu ingebrand is) al heeeeel stabiel 900 mhz met mijn nep orb..
u hoord het al binnenkort gaan we sneller :-)
Geen inspiratie
Heb gister een Alpha + Delta Bestelt bij oc-shop
Edit:
Heb er nu een standaard cooler opzitten maar dan met koe word de proc zeker 62 graden en da's een beetje veel, zonder koe en helemaal idle is ie 49 graden.
Edit:
Heb er nu een standaard cooler opzitten maar dan met koe word de proc zeker 62 graden en da's een beetje veel, zonder koe en helemaal idle is ie 49 graden.
He Garbage, uit jouw lijstje begrijp ik dat die Alphas beter zijn dan de ORb? En die Globalwin is dus ook wel goed. Welke heeft nou dan de beste prijs/prestatie verhouding, ik bedoel ik hoef niet de allerbeste, als hij maar goed koelt en niet duurder dan 75,- aub
En wat houdt Aplha+Delta in (Delta???)
En wat houdt Aplha+Delta in (Delta???)
Die Spire (niet de Orb) schijnt heel erg goed te zijn en kost nog geen 30 gulden. Er zullen ongetwijfeld betere zijn maar voor dat verschil kun je bijna weer een hoger geklokte proc kopen.
Hop,hop,hop!
De Alpha+Delta, dat is een Alpha heatsink met een Delta fan erop. De DeltaHP fans zijn de sterkste die er zijn (en de duurste
)
Voor f 75 heb je in ieder geval GEEN Alpha
Je kan gaan voor een Orb. Die FOP32 en 38 weet ik niet wat ze kosten, maar zijn errug luidruchtig (veel herrie)
Zelf heb ik een Articooler besteld, maar die wordt f 100,=
Voor f 75 heb je in ieder geval GEEN Alpha
Je kan gaan voor een Orb. Die FOP32 en 38 weet ik niet wat ze kosten, maar zijn errug luidruchtig (veel herrie)
Zelf heb ik een Articooler besteld, maar die wordt f 100,=
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
We gaan het een beetje anders formuleren, want alleen merknamen noemen schiet ook niet erg op nl.
Koelers en hun prijzen en prestaties:
Standaard Coolermasterdingetje:
Prijs: rond de 15 piek
Prestaties: Slecht, prijs niet waard, misschien om op te snijden tot RAM sinks, maar meer niet.
Spire Orb:
Prijs: ongeveer een geeltje
Prestaties: Voor de prijs goed, mid range in prestaties ruim boven de standaardzooi en net onder de top.
Prijs zeker waard voor de budget tweaker
Chrome Orb:
Prijs 69piekies
Prestaties: net onder die van de Spire en daardoor is ie ze geld niet waard.
GlobalWin FOP38:
Prijs: 69piek
Prestaties: Beste cooler van dit moment, onder druk net iets cooler dan de Alpha met Delta. Winnaar voor mij: perfecte prestaties voor de helft van de alpha prijs, alleen beetje luidruchtig door de delta fan.
Alpha met standaard fan
prijs: 125 piek
performance: ruim boven de spire en de chrome orb, maar onder zn duurdere broertje en de FOP38.
Alpha met DeltaHP
Prijs: 150hele guldens
Prestaties: bijna hetzelfde als de FOP38, maar door zijn prijs toch minder aantrekkelijk. Hijs ook groter en je verliest een DIMM slot.
Het is duidelijk dat de FOP38 de grote winnaar is gevolgt door de Spire Orb, de rest vecht om bij te blijven, maar zijn eigenlijk hun geld niet waard.
hopelijk heb je wat aan deze minireview:)
Koelers en hun prijzen en prestaties:
Standaard Coolermasterdingetje:
Prijs: rond de 15 piek
Prestaties: Slecht, prijs niet waard, misschien om op te snijden tot RAM sinks, maar meer niet.
Spire Orb:
Prijs: ongeveer een geeltje
Prestaties: Voor de prijs goed, mid range in prestaties ruim boven de standaardzooi en net onder de top.
Prijs zeker waard voor de budget tweaker
Chrome Orb:
Prijs 69piekies
Prestaties: net onder die van de Spire en daardoor is ie ze geld niet waard.
GlobalWin FOP38:
Prijs: 69piek
Prestaties: Beste cooler van dit moment, onder druk net iets cooler dan de Alpha met Delta. Winnaar voor mij: perfecte prestaties voor de helft van de alpha prijs, alleen beetje luidruchtig door de delta fan.
Alpha met standaard fan
prijs: 125 piek
performance: ruim boven de spire en de chrome orb, maar onder zn duurdere broertje en de FOP38.
Alpha met DeltaHP
Prijs: 150hele guldens
Prestaties: bijna hetzelfde als de FOP38, maar door zijn prijs toch minder aantrekkelijk. Hijs ook groter en je verliest een DIMM slot.
Het is duidelijk dat de FOP38 de grote winnaar is gevolgt door de Spire Orb, de rest vecht om bij te blijven, maar zijn eigenlijk hun geld niet waard.
hopelijk heb je wat aan deze minireview:)
Ik d8 dat de Spire MA324-15 ook erg goed uit de test kwam. Ieder geval beter dan de chrome orb
www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=141&Page=5
www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=141&Page=5
Hop,hop,hop!
En waar hoort de Super Orb in het rijtje thuis?
Verwijderd
Als je ff goed had gelezen op tweakers.net.
Had je het geweten. http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14217
Had je het geweten. http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14217
Verwijderd
had eerst een nep orbje, Duron700@700 werd rond de 46, full load.
Vanmiddag een andere koeler erop gegooid, tijdelijk apparaatje, van coolermaster, voor iets van 30 piek.
En nu is mijn procje maar 35 meer...
tadaaaaa!
( wat zal het dan wel niet worden als mijn Alpha + Delta binnenkomt
)
Vanmiddag een andere koeler erop gegooid, tijdelijk apparaatje, van coolermaster, voor iets van 30 piek.
En nu is mijn procje maar 35 meer...
tadaaaaa!
( wat zal het dan wel niet worden als mijn Alpha + Delta binnenkomt
Verwijderd
Heb je de kast wel weer dicht gedaan ? 
Wat voor een namaak Orb had je eerst, Goblin ?? Is wel een mooi resultaat
Wat voor een namaak Orb had je eerst, Goblin ?? Is wel een mooi resultaat
Verwijderd
hij is zelfs ZO nep dat er geen merk op staat.
Op het doosje staat:
- Power Cooler
features:
* Specially designed metal clip (wow)
* Easy Installation & Release ( maar goed dat ik die punttang dan makkelijk hanteerbaar vind
)
* Reduces CPU temperature ( blijkbaar niet echt)
* Extends CPU's Life ( van 2 jaar naar 2,00001 jaar dan ofzo )
Verkochten ze bij Computer Land in Eindhoven, wilde me eerst nog laten geloven dat het een echte Orb was ook, hehehe
zodra mijn Alpha en mijn Bruynzeel binnen zijn ben ik onstuitbaar !
Op het doosje staat:
- Power Cooler
features:
* Specially designed metal clip (wow)
* Easy Installation & Release ( maar goed dat ik die punttang dan makkelijk hanteerbaar vind
* Reduces CPU temperature ( blijkbaar niet echt)
* Extends CPU's Life ( van 2 jaar naar 2,00001 jaar dan ofzo )
Verkochten ze bij Computer Land in Eindhoven, wilde me eerst nog laten geloven dat het een echte Orb was ook, hehehe
zodra mijn Alpha en mijn Bruynzeel binnen zijn ben ik onstuitbaar !
Verwijderd
Oh gelukkig. Het is dus geen Spire *poehpoeh*
Morgen verwachten we hier de 21B3 orb. Die ontbreekt nog in de Lijst, ThaVinny. Dat is die Spire Orb die het beter doet dan de Golden Orb. Kost wel 38 pietermannen
Uhh ik bedoel, die inde lijst is de 17B3
Morgen verwachten we hier de 21B3 orb. Die ontbreekt nog in de Lijst, ThaVinny. Dat is die Spire Orb die het beter doet dan de Golden Orb. Kost wel 38 pietermannen
Uhh ik bedoel, die inde lijst is de 17B3
Iek kraig straksem zwei articoolerzzz...beste orb die er izzz...beter dan alpha+delta pep66 whatever...jummmiejee
Pagina: 1