Toon posts:

Terratec of Creative

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
*24kbps grammafoonplaatstemmetje* Landgenoten *kraak*

Ik zit nu al een tijdje te piekeren over welke en wat voor geluidskaart ik nou eens zou nemen. Heb nieuw moederbord en bij m'n vorige had ik zo'n onboardgeval, waar ik het wel mee kon vinden.. maargoed ik heb nu dus een nieuwe nodig aangezien ik alweer helemaal begin te flippen van de stilte hier op men kamer 8)7

Nu.. ik luister dagelijks/uurlijks muziek en draai als hobbiest ook best vaak (mp3 mixertjes en dat soort ongein) dus een beetje een leuk kaartje is geen luxe.

Nu heb ik me er een klein beetje in verdiept, en stuitte ik op 2 merken die het goed zouden moeten doen en hetzelfde product leveren, namelijk de al in de topic eerder genoemde Terratec en Creative. Nou had ik nog niet gehoord van Terratec, dus schoof ik Creative naar voren.. maar in #tweakers.net riep iemand meteen "nonoonooo Creative!" dusja.. misschien dat ik via deze weg mensen kan vinden (tenminste, dat neem ik aan hier) die veel ervaring heeft met een of beide merken, en graag types.

Ik zelf zat te twijfelen tussen de:

Creative SoundBlaster Audigy Player (en de..)
Terratec SoundSystem SixPack 5.1+

Maar ik sta nog volledig open voor nieuwe ingevingen ;)
Het liefst blijf ik onder de 100 euro, dusja.

Ik hoop op nuttige reply's, en alvast bedankt.

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 16:15
Ik heb ook een vraag maar vond het niet echt nodig om daar een nieuw topic over te openen.

Zijn er al consumenten geluidskaarten waarbij je 2 stereouitgangen hebt die je apart kan aansturen. Zodat ik met Traktor DJ Studio het ene signaal naar de hoofdtelefoon kan sturen en de andere naar de speakers?

M'n onboard geluidskaart heb ik namelijk gister opgeblazen :o En m'n Terratec DMX 1024 is ook al kaduuk. En nee ik eet geen geluidskaarten :P

sorry voor het inbreken in je topic ;)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
* BasieP zou voor de terratec gaan, ik heb het zelf niet zo met creative (onderandere door de schaamteloze overname van de A3D technologie en het niet gebruiken daarvan)

maar bovendien is de creative ook duurder

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• FreakR
Om ook even ontopic te reageren.

Ik zou voor de Terratec gaan (Ook al zit ik nu met een kapotte Terratec :( )
De driver support was nooit zo geweldig maar ik geloof dat de terratec tegenwoordig ook goed werkt onder XP.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fr3aKER schreef op 18 December 2002 @ 16:48:
Ik heb ook een vraag maar vond het niet echt nodig om daar een nieuw topic over te openen.

Zijn er al consumenten geluidskaarten waarbij je 2 stereouitgangen hebt die je apart kan aansturen. Zodat ik met Traktor DJ Studio het ene signaal naar de hoofdtelefoon kan sturen en de andere naar de speakers?

M'n onboard geluidskaart heb ik namelijk gister opgeblazen :o En m'n Terratec DMX 1024 is ook al kaduuk. En nee ik eet geen geluidskaarten :P

sorry voor het inbreken in je topic ;)
Audiotrak maya44, 4 stereouitgangen met GOEDe connectoren zonder EAX, A3D, FBI, CIA en andere zooi die je toch niet nodig hebt })

Ook aan te raden voor de topicstarter.

• FreakR
jadjong schreef op 18 december 2002 @ 16:58:
[...]

Audiotrak maya44, 4 stereouitgangen met GOEDe connectoren zonder EAX, A3D, FBI, CIA en andere zooi die je toch niet nodig hebt })

Ook aan te raden voor de topicstarter.
hey dat ziet erg goed uit :*)
Maya 44 heeft 4 in en uit, S/Pdif uit, microfoon in (met fantoom) en hoofdtelefoon uit. Alle kaarten van Audiotrak hebben veel verschillende drivers (EWDM: MME, DirectSound, ASIO 2.0, GSIF) en zijn windows 95/98/ME/XP/2000 compatible.
Voor € 159,- bij de Feedback. Weet je toevallig of dit nog goedkoper kan?

* FreakR houdt ook niet van EAX, A3D, FBI, CIA en andere zooi die je toch niet nodig hebt :D

[ Voor 3% gewijzigd door FreakR op 18-12-2002 17:10 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

What about Philips :) Ik heb alle 3 de merken gehad (Terratec, Creative, Philips) en Philips is de 1e die mij geen probs oplevert :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• jadjong
  • Niet online
Fr3aKER schreef op 18 december 2002 @ 17:10:
[...]

hey dat ziet erg goed uit :*)

[...]

Voor € 159,- bij de Feedback. Weet je toevallig of dit nog goedkoper kan?

* jadjong houdt ook niet van EAX, A3D, FBI, CIA en andere zooi die je toch niet nodig hebt :D
http://www.hoontech.nl/
DSP24ve 59.-

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
geen problemen hier met de audigy. vind het een heerlijk kaartje. en er zit ook nog een firewire poort op :)

zeker voor de eax ondersteuning zou ik een audigy nemen, of je moet weinig spellen spelen.....

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 18 December 2002 @ 17:13:
What about Philips :) Ik heb alle 3 de merken gehad (Terratec, Creative, Philips) en Philips is de 1e die mij geen probs oplevert :)
Maar Philips maakt toch geen high quality geluidskaarten of wel?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik zou voor de nieuwe Terratec Aureon gaan, lijkt me een leuk kaartje :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:40
Tampie schreef op 18 December 2002 @ 17:40:
ik zou voor de nieuwe Terratec Aureon gaan, lijkt me een leuk kaartje :)
Een zeer goed onderbouwde zin, idd :D
Kaartje is mooi = kaartje is goed ? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Westereinder schreef op 18 december 2002 @ 17:46:
[...]

Ik lees ook dat het gewoon een 5.1 is, maar dan net ff anders
maja zoiets zou wel fitten :)

• Ramon
  • Nu online
Westereinder schreef op 18 december 2002 @ 17:46:
[...]

ik heb een Xfire 1024, en ik zou zonder aarzeling voor die Aureon gaan áls ik een nieuwe kaart nodig zou hebben :)

Maar ik heb nog geen reviews gezien van die Aureon, dus ik kan mijn mening niet echt onderbouwen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 17:38:
[...]

Maar Philips maakt toch geen high quality geluidskaarten of wel?
:D :D :D Dacht het wel :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Tampie schreef op 18 december 2002 @ 17:56:
[...]

ik heb een Xfire 1024, en ik zou zonder aarzeling voor die Aureon gaan áls ik een nieuwe kaart nodig zou hebben :)

Maar ik heb nog geen reviews gezien van die Aureon, dus ik kan mijn mening niet echt onderbouwen.
Dus goed hoeft niet duur te zijn?
Terratec Aureon 5.1 Fun 44,95
Is redelijk betaalbaar, en valt bijna onder de Cheapass toch? :P
Ik zal even op reviews googlen

• FreakR
Volgens mij bedoel je 159,- ;)

De uitbredingsbracket staat wel voor 59,- op de site van hoontech.

Ik vind die andere kaart toch interessanter. Ik weet niet of jij die kaart zelf hebt/kent maar kan je daarmee dus bijvoorbeeld.

- 1 output gebruiken voor koptelefoon (om voor te luisteren bij b.v Traktor DJ)
- 2 outputs voor naar mengpaneel (met Traktor DJ)
- 1 input op signaal van mengpaneel op te nemen (om mixjes op te nemen)

en dat allemaal tegelijk ? (ja ik ben noob op dit gebied :+ )

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ga voor kwaliteit. Terratec dus.

Audigy 1 wil je echt niet hebben, zoek daarvoor ook eens voor de grap hier op Audigy vs. Terratec.

Audigy 2 staat op ongeveer gelijke hoogte met Terratec maar is weer duurder dan Terratec

op Tomshardware staat ook een leuke Terratec vs. Audigy 1

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• jadjong
  • Niet online
Fr3aKER schreef op 18 december 2002 @ 18:23:
[...]

Volgens mij bedoel je 159,- ;)

De uitbredingsbracket staat wel voor 59,- op de site van hoontech.

Ik vind die andere kaart toch interessanter. Ik weet niet of jij die kaart zelf hebt/kent maar kan je daarmee dus bijvoorbeeld.

- 1 output gebruiken voor koptelefoon (om voor te luisteren bij b.v Traktor DJ)
- 2 outputs voor naar mengpaneel (met Traktor DJ)
- 1 input op signaal van mengpaneel op te nemen (om mixjes op te nemen)

en dat allemaal tegelijk ? (ja ik ben noob op dit gebied :+ )
Je hebt maar 2 uitgangen nodig lijkt me.
En tegelijk weer opnemen met dezelfde kaart op dezelfde pc? Kan alleen als de kaart full-duplex ondersteunt.

Verwijderd

Ik zit hier zelf met een Audigy Platinum onder W98en ik vind em echt zalig werken, Terratec heb ik geen ervaring mij maar deze vind ik perfect :)
Normaal gezien zou ik zelfs 98SE nodig hebben maar zelfs hier werkt ie perfect, ja soms een klein probleempje met de RemoteCenter maar de geluidskaart zelf is echt 100% perfect.
Helder geluid, leuke extra's, perfection ;)

• FreakR
jadjong schreef op 18 december 2002 @ 19:49:
[...]

Je hebt maar 2 uitgangen nodig lijkt me.
En tegelijk weer opnemen met dezelfde kaart op dezelfde pc? Kan alleen als de kaart full-duplex ondersteunt.
Hmm dan zou ik ook een Audiotrak Maya kunnen nemen dat is wat goedkoper. Bij de Feedback hebben ze 'm niet meer. Weet jij misschien nog een adres?

• jadjong
  • Niet online
Fr3aKER schreef op 18 December 2002 @ 20:02:
[...]

Hmm dan zou ik ook een Audiotrak Maya kunnen nemen dat is wat goedkoper. Bij de Feedback hebben ze 'm niet meer. Weet jij misschien nog een adres?
www.thomann.de als webwinkel en anders zou ik het ook niet weten.

Hoe kwam jij eigenlijk op dat derde kanaal? Traktor heeft toch maar 2 kanalen?

• FreakR
jadjong schreef op 18 December 2002 @ 20:07:
[...]

www.thomann.de als webwinkel en anders zou ik het ook niet weten.

Hoe kwam jij eigenlijk op dat derde kanaal? Traktor heeft toch maar 2 kanalen?
Ja dat was een denk foutje ;)

Ik heb idd maar 2 kanalen nodig. En eentje om de output van m'n mengpaneel om te nemen. Maar dat is alleen nodig als ik ouderwets m'n platen gebruik :)

• jadjong
  • Niet online
Fr3aKER schreef op 18 December 2002 @ 20:28:
[...]

Ja dat was een denk foutje ;)

Ik heb idd maar 2 kanalen nodig. En eentje om de output van m'n mengpaneel om te nemen. Maar dat is alleen nodig als ik ouderwets m'n platen gebruik :)
Neem je dan niet op als je speelt met traktor :?

Je doet toch de 2 players van traktor op elk een iegen uitgang en mixt dan met je mengpaneel? Want met je muis die faders bewegen is niet je-van-het.

[ Voor 20% gewijzigd door jadjong op 18-12-2002 20:31 ]

• FreakR
jadjong schreef op 18 december 2002 @ 20:29:
[...]

Neem je dan niet op als je speelt met traktor :?

Je doet toch de 2 players van traktor op elk een iegen uitgang en mixt dan met je mengpaneel? Want met je muis die faders bewegen is niet je-van-het.
Ja maar dat kan toch ook met Traktor zelf?

• jadjong
  • Niet online
Fr3aKER schreef op 18 december 2002 @ 20:47:
[...]

Ja maar dat kan toch ook met Traktor zelf?
Dat is toch onhandig? en je hebt niet de normale toonregeling zoals op elk mengpaneel. En de bas eringooien terwijl je een andere fader naar beneden doet kan niet. Daarom gewoon extern mixen 8)

• FreakR
oeps ja je hebt gelijk..

Wat ik eigenlijk met m'n vorige reply wilde zeggen is dat je ook met traktor kan opnemen. Maar dat kan natuurlijk niet als je extern mixt |:(

Verwijderd

Met de huidige Creative kaarten heb ik geen ervaring, maar wel met de Terratec. Het mooiev van Terratec is, dat ze in principe dezelfde chips gebruiken als op hun duurdere (meer professionele) geluidskaarten. Deze duurdere modellen staan hoog aangeschreven, vooral vanwege het geluid.
Drivers kunnen inderdaad een probleem zijn, maar nu ze de gewone consumentenmarkt betreden hebben, zal dat vast veranderen (als dat al niet gebeurt is).

Ik mix hier ook met mp3's, met PCDJ Red en gebruik daarvoor ook een externe mixer. Ik doe het dmv. twee geluidskaarten: een Terratec 512i digital (was 59 ouwevertrouwdeguldens) de op een na goedkoopste uit de range. Het geluid van de kaart is echt supergoed en voor die prijs krijg je twee uitgangen, een line in, een mic in èn een digitale uitgang (SPDIF).
Het andere kaartje dat er bij mij in hangt is een afgrijselijke Avance Audio ALS4000, een kaartje van hooguit 15 euro. Als ik mijn schuif op de mixer ervan open zet, krijg je al een symfonie van ruis te horen, dus da's zeker geen aanrader. Daar ik ook met mijn pc op parties draai, moet ik toch echt wel wat beters hebben. Werk aan de winkel voor de Afbeeldingslocatie: http://smilies.crowd9.com/contrib/guus/kerstsmiley.gif
>:)

Je zou met dat Terratec kaartje dus klaar moeten zijn.
Ik weet niet of het met Traktor kan, maar je zou alleen nog een kabel van een uitgang van je mixer naar de line in van je pc moeten leggen en je kan zo je mixen realtime opnemen! Werkt perfect in PcDJ in ieder geval.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat dus zeker uit naar Terratec, maar dat is puur gebaseerd op de achtergrond van Terratec zelf; ze verkochten voordat ze bij de Dynabyte/Vobis lagen echt puur (pro-) audio spul, terwijl Creative juist helemaal van onderaf begonnen is. Ze waren er wel als eerste bij, maar al die toeters en bellen hoeven niet van mij. :Y)

Verwijderd

Zoals gezegd Terratec :+

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
mijn redenen om voor terratec te gaan

creative ruist
creative heeft bagger asio support
creative werkt maar op 1 manier die nog weleens net de verkeerde wil zijn

voorbeeld

dj proggies voor op de pc willen graag onafhankelijke stereouitgangen
dit is met een creative niet mogenlijk (voor zover ik kan nagaan)

Verwijderd

heb zowel ervaring met creative, philips en terratec (heb ik nu)
Ik vind de driver support van zowel creative als philips nogal brak.
Ik zou echt voor Terratec gaan.

Ik heb nu de Terratec Aureon 5.1 Fun, en die doet et perfect, zowel digitaal als analoog. De kaart is hardstikke modern (introductie was in november) en is nog spotgoedkoop ook, 40 euro!

Houd er wel rekening mee dat hij alleen maar een digital out heeft in de vorm van optische spdif, en die kabeltjes zijn nogal duur. Voor 1m betaal je al gouw 20 euro!

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
neem de terratec,
geluidskwaliteit is beter en de aansluitingen zijn beter (vind ik dan) :) !

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 23:43:
Houd er wel rekening mee dat hij alleen maar een digital out heeft in de vorm van optische spdif, en die kabeltjes zijn nogal duur. Voor 1m betaal je al gouw 20 euro!
Is dat echt zo? Mijn pc staat in een andere ruimte en moet dus 10m overbruggen.
Valt het niet op een andere manier digitaal aan te sluiten?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Chiron

Chiron

glasvezeltje van 10 meter 8)7

(volgens mij moeten die gewoon bestaan, lijkt me dat glas wat langer kan dan koper)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Terratec Aureon gekocht en het geluid is wel OK. Alleen hij past niet eens in m'n pc. Tenminste, wil ik hem echt vastschroeven dan klikt ie uit het pci-slot (omdat dat voetje gewoon net te kort is en dus niet lekker in dat pci-slot/schroefgat valt *sigh* magoed hij werkt inmiddels :)

Bedankt voor al jullie posts en tot de volgende aankoop ;)

Verwijderd

voor mensen met dezelfde vraag :) Qua analoog geluid kan ik de audigy niet direct aanbevelen....Beetje mat en het mist de dynamiek. Op de profi set bij ons op school hoorde ik echt duidelijk verschil tussen mn hoontech iphone en de audigy.

Máár via digitaal maakt dit geen zak uit (zo gebruik ik em thuis voor de muziek) en voor games is het analoge 6 kanaals geluid prima te verdragen :)

Maar "audiofiel" gezien kan ik hem niet echt aanraden. Als gamer echter zeker wel :D

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik zou eerder twijfelen tussen 6fire en audigy .. wel de 2 ! want die heeft helderder geluid als de audigy1.

4015Wp west (Dordrecht)

• Ramon
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 18:10:
Ik heb de Terratec Aureon gekocht en het geluid is wel OK. Alleen hij past niet eens in m'n pc. Tenminste, wil ik hem echt vastschroeven dan klikt ie uit het pci-slot (omdat dat voetje gewoon net te kort is en dus niet lekker in dat pci-slot/schroefgat valt *sigh* magoed hij werkt inmiddels :)

Bedankt voor al jullie posts en tot de volgende aankoop ;)
welke van de drie? fun space of sky geloof ik :?

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 19 December 2002 @ 18:30:
ik zou eerder twijfelen tussen 6fire en audigy .. wel de 2 ! want die heeft helderder geluid als de audigy1.
analoog kan ik daar geen zinnig woord over zeggen, de reviews zeggen het....dus zal wel zo zijn maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die em hebben laat staan vergelijken :)

vergeet btw ook het kostenplaatje ff niet.....audigy 2 is freaking duur en dan spullie erbij (dochterboard of kabels...) maakt em wel erg duur :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 18:41 ]

Verwijderd

Zelf heb ik de SixPack 5.1+ nu al een tijdje -> echt een perfecte kaart en ben ook bijzonder te spreken over de geluidskwaliteit. Als leuk extraatje zit er optisch in en out op, wat ik dan ook altijd gebruik bij het doorkoppelen naar mijn versterker.

Aanra(n)der dus die Terratec!

Verwijderd

Topicstarter
Tampie schreef op 19 december 2002 @ 18:33:
[...]

welke van de drie? fun space of sky geloof ik :?
Ik had geen zin om een dag te wachten dus ik ben voor de Fun bij Dynabyte gegaan.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 20:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Sky en Space komen toch pas vanaf feb. 2003? :{

Terratec maakt iets meer gebruik van je processor, maar de geluidskwaliteit is daarbij wel beter dan de Audigy.

specs

Verwijderd

Ik heb hier een week lang de Terratec Aureon en de Audigy 1 kunnen testen;
heb uiteindelijk gekozen voor de Terratec. De Audigy1 is zeker geen slechte
kaart, maar vond de Aureon toch wat helderder en mooier klinken.

De standaard drivers zijn oke; alleen werkt sensaura bij mij niet onder winxp
deze zou de verschillende 3D spul emuleren.

Ook is het zo, dat ondanks dat de Aureon een 8 kanaals (7.1) kaart is
het geluid onder windows gewoon via 2 kanalen word doorgegeven
(windows issue). Maar de DVD's klinken prachtig door mijn 5.1 speaker set.

Verwijderd

neem een terratec kaartje, geluid vind ik voller dan bij een creative kaart, ik had eerst altijd Creative (sb Awe64Gold) SbLive 5.1, maar terratec kaartjes klinken veel voller !

Verwijderd

Altijd liever Terratec dan Creative...

Ik ben al jaren tevreden terratec-gebruiker :)

Verwijderd

driver support is iig goed tegenwoordig, dat was 1 1/2 jaar terug wel anders. maar ze maken tegenwoordig gebruik van een andere chipset.

• Chiron

Chiron

Terratec... de geluidskwaliteit is gewoon zoveel beter en mooier dan die crappy Audigy (is ook uit diverse tests gebleken, op tomshardware.com staat nog een leuke vergelijking tussen creative vs. terratec

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe denkt men hier trouwens over de Terratec EWX 24/96? Lijkt mij best een aardig kaartje. Tikje prijzig alleen.

Merk je trouwens ook nog veel verschil tussen verschillende geluidskaarten als je het geluid uit de SPDIF uitgang haalt? Zo ja, geld dit ook nog voor een DD/DTS signaal?

• FreakR
Ik heb sinds gister een Audiotrak Maya44 (159,-)

Daar komt pas een lekker geluidje uit :D

[ Voor 6% gewijzigd door FreakR op 12-01-2003 22:35 ]

Pagina: 1