Ik weet niett of jullie ze kennen, maar er zijn van die schakelaars waarmee je kan kiezen voor gewoon de hoorn of een aparte koptelefoon voor je telefoon. Weet iemand of die dingen zelf te maken zijn mbv een gewone game koptelefoon+mic?
Ehm, volgens mij zijn de dingen in de hoorn van een telefoon gewoon standaard dingetjes, dus als je de schaar erin zet en een soldeerbout pakt dan zou ie het volgens mij moeten doen?
Verwijderd
Je kan gewoon je telefoon openslopen en een koptelefoon/mic ingang erop modden. Gewoon draadje van het speakertje uit de hoorn doorknippen en daar je koptelefoon ingang aan solderen, zelfde voor de mic. Gewoon in de hoorn kijken welke kleur, dan bij het toestel de kabeltjes weer terug vinden.
Je kan er als je dat wil een schakelaar tussen stoppen.
Maar let op: Je kunt dan de hoorn op de haak leggen want dan hangt de telefoon dus nog steeds op, je zou de schakelaar kunnen modden zodat de hoorn wel op de haak kan zonder dat de telefoon ophangt.
Maar ik denk dat het ongeveer net zo makkelijk is om een nieuwe telefoon te kopen die alles kan wat jij wilt.
Maar let op: Je kunt dan de hoorn op de haak leggen want dan hangt de telefoon dus nog steeds op, je zou de schakelaar kunnen modden zodat de hoorn wel op de haak kan zonder dat de telefoon ophangt.
Maar ik denk dat het ongeveer net zo makkelijk is om een nieuwe telefoon te kopen die alles kan wat jij wilt.
Volgens mij snappie het nietOsiris schreef op 18 december 2002 @ 16:37:
Ehm, volgens mij zijn de dingen in de hoorn van een telefoon gewoon standaard dingetjes, dus als je de schaar erin zet en een soldeerbout pakt dan zou ie het volgens mij moeten doen?
code:
1
2
3
4
5
6
| Schakelaar
___________ Normale Hoorn
/
[telefoon]----------------/
___________ Koptelefoon met mic |
Die schakelaars bestaan wel gewoon, maar kosten wat centen, die ik dus niet heb.Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 16:44:
Je kan gewoon je telefoon openslopen en een koptelefoon/mic ingang erop modden. Gewoon draadje van het speakertje uit de hoorn doorknippen en daar je koptelefoon ingang aan solderen, zelfde voor de mic. Gewoon in de hoorn kijken welke kleur, dan bij het toestel de kabeltjes weer terug vinden.
ik meen dat plantronics wel die dingen maken, verder anders even in Conrad kijken of bij Velleman
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
een schakelaar kopen met 8 polen dus:
1 2 5 6
3 4 7 8
dan schakelt ie tussen 1234 en 5678. Op 12 zet je dan je tel. mic., op 34 je tel. speaker.
Op 56 je headset mic. en op 78 je headset speaker. Je kunt dan switchen tussen telefoon (=hoorn) of headset.
Hou er echter wel rekening mee dat de schakelaar redelijk groot is dus kun je dan beter even kijken naar welke kleuren draden er in je hoorn zitten (speaker en mic.) en dan in de telefoon zelf aansluiten. (dus op het toestel zelf met de knopjes)
1 2 5 6
3 4 7 8
dan schakelt ie tussen 1234 en 5678. Op 12 zet je dan je tel. mic., op 34 je tel. speaker.
Op 56 je headset mic. en op 78 je headset speaker. Je kunt dan switchen tussen telefoon (=hoorn) of headset.
Hou er echter wel rekening mee dat de schakelaar redelijk groot is dus kun je dan beter even kijken naar welke kleuren draden er in je hoorn zitten (speaker en mic.) en dan in de telefoon zelf aansluiten. (dus op het toestel zelf met de knopjes)
[ Voor 33% gewijzigd door tafkaw op 18-12-2002 21:47 ]
Verwijderd
ik denk dat je het al af kan met een schakelaar met 6 polen...
namelijk .. je krijgt de 2 in >> en die schakel je dan tussen headset en gewone hoorn ieder hebben 2 draadjes nodig... en dan ben je klaar... denk wel dat je alle aardes op elkaar aan moet sluiten
namelijk .. je krijgt de 2 in >> en die schakel je dan tussen headset en gewone hoorn ieder hebben 2 draadjes nodig... en dan ben je klaar... denk wel dat je alle aardes op elkaar aan moet sluiten
Verwijderd
dit klopt niet, zoals jij het uitlegt heb je geen polen meer over om je signalen van je telefoon zelf naar of je hoorn of je headset te sturen.Gr0wLiThE schreef op 18 december 2002 @ 21:46:
een schakelaar kopen met 8 polen dus:
1 2 5 6
3 4 7 8
Verwijderd
Mijn hoorn zit appart met een clipje aangesloten (net als utp, met zo'n klikje).
Kan ik zo'n clipje niet aansluiten op mijn headset?
En ik zie wat je bedoelt, kun je hiervoor geen hotelschakelaar kopen?
Kan ik zo'n clipje niet aansluiten op mijn headset?
En ik zie wat je bedoelt, kun je hiervoor geen hotelschakelaar kopen?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 17:25 ]
Pagina: 1