Pc doet nix Pro. of Mobo??

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 17:58
Ik wilde laatst mijn xptje unlocken maar ik schoot tot 2 keer toe uit met de schroevendraaier |:( (lomp ik weet). Zonder mijn xp te unlocken (eerst kijken of alles het nog deed) alles teruggezet maar mijn pc starte niet meer op (krijg geen beeld/kom zelf niet in de bios) :'(.

De koelers springen aan (ook de pro. koeler en GF4 koeler die op mobo zijn aangesloten) De processor maar kort een geluidje en HDD en Cdrom gaan aan maar krijg geen beeld en krijg maar max. 5 sec beetje ratelend geluid van hd.
Voor zover ik kan zien het ik bij deze actie geen lijnen of iets beschadigd op de mobo. De heatsink van het mobo zelf word een beetje warm. De proseccor word normaal warm (ook zonder koeler getest) en hdd word ook gewoon beetje warm. Aan mijn HDD ligt het niet want heb andere geprobeerd. Ook aan mijn GF4 ligt het niet (ook andere geprobeerd). Wat enorm raar is is dat als ik de comp aanzet de optical muis geen licht of iets geeft maar als ik dan op reset duw hij ineens wel aanspringt :?.

Weet iemand wat ik misschien fout heb gedaan/moet doen om hem weer aan de praat te helpen? Ik zal toch niet een heel mobo verneukt hebben alleen door 2 tikjes met een schroevendraaier of wel soms?

Specs:
Amd athon XP 2000+
Maxtor 30,0GB 7200rpm U133
ECS K7VMM
Point of view GF4 Ti 4200 128MB

Verwijderd

Je wilde je Athlon XP 2000+ unlocken, en toen ben je dus uitgeschoten op je mobo??? ik vrees dan toch echt dat je mobo kapot is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SupremeMasterF schreef op 18 December 2002 @ 16:23:
De proseccor word normaal warm (ook zonder koeler getest)
Wil je hiermee aangeven dat je de PC hebt aangezet, terwijl de XP zónder heatsink + ventilator erin zit :?

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 21:07
Geeft het mobo nog piepjes?

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

SupremeMasterF schreef op 18 december 2002 @ 16:23:
De proseccor word normaal warm (ook zonder koeler getest) Specs:
Amd athon XP 2000+
Maxtor 30,0GB 7200rpm U133
ECS K7VMM
Point of view GF4 Ti 4200 128MB
|:(
Zet NOOIT, NOOIT een AMD (zeker die xp's niet) ZONDER cooler aan!!!

Hoe lang heeft ie zonder cooler gedraaid?
Langer dan 3 seconden? Zo ja, dan is je cpu dood....

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
tja om dat te voorkomen moet je maar een asus mobotje kopen...

Verwijderd

wagenveld schreef op 18 december 2002 @ 16:36:
tja om dat te voorkomen moet je maar een asus mobotje kopen...
Ahja, want asus moederborden coolen een cpu sowieso he??
Waar slaat die opmerking op man, asus, msi, al die moederbord zijn allemaal even slecht bestand tegen mensen die erop liggen te henksten hoor....

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 17:58
Ik heb de XP pas aangezet toen hij al nix meer deed en maar 3 seconden aan gehad MAXIMAAL om te kijken of ie het nog deed. Maar zou echt een heel mobo moeten vervangen door zoiets stoms? AAAAAAAAH daar gaat mijn geld dan

Verwijderd

SupremeMasterF schreef op 18 December 2002 @ 16:39:
Ik heb de XP pas aangezet toen hij al nix meer deed en maar 3 seconden aan gehad MAXIMAAL om te kijken of ie het nog deed. Maar zou echt een heel mobo moeten vervangen door zoiets stoms? AAAAAAAAH daar gaat mijn geld dan
jup, lesje wat denk ik iedere tweaker wel geleerd heeft:
Zet NOOIT je pc aan zonder cooling

Hopelijk werkt je moederbord nog, regel even ergens een socket a cputje om het te testen, maar je cpu is sowieso kaduuk....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me duidelijk dat user-abuse hier de oorzaak is :)
Neem contact op met de leverancier.

Verder doe ik hem preventief dicht, omdat dit ook op flames/trolls richting de user kan uitlopen..

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 18-12-2002 16:40 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.