Een paar dagen geleden zette ik de pc aan, liep even de kamer uit en toen ik terug kwam, stond er de welbekende mededeling dat er geen bootable schijf gevonden was.
Ik ging er van uit dat er een diskette in de diskdrive zat, Ctrl-Alt-Del'de en wilde de diskette uitwerpen. Helaas, er zat dus helemaal geen disk in de drive!
Vaag, want in de herkansing kwam ik wel keurig in Windows terecht.
Nou goed, vreemd, maar: "kan gebeuren".
Vandaag zette ik PC nummer 2 aan, die er naast staat, en bingo: Primary Master fails! Pas bij de reboot hoorde ik de drive opspinnen. Toen gelijk PC nummer 1 geprobeerd en ja hoor: zelfde probleem.
PC nummer 2 staat al ca. twee jaar te werken zonder problemen, en nu dit??
Ik vind het vaag...
Specs:
PC 1
ASUS CUSL2 met tualatin-mod
Celeron-T 1200 @ 1200
Pri-Mas: Maxtor DM-plus 60, 30 GB 7200 rpm
Sec-Mas: 48x A-Open
PC 2
ASUS CUSL2-C
P-III 866 @ 975
Pri-Mas: Maxtor DM-Plus 60, 30 GB 7200 rpm (schijven zijn dus identiek)
Sec-Mas: Plextor 24/10/40A
Sec-Sla: Kenwood 72x
Heeft iemand wel eens van dergelijke problemen gehoord, of zelf iets dergelijks gehad? Ik kon niks vinden, en maak me zorgen om de schijfjes...
Ik ging er van uit dat er een diskette in de diskdrive zat, Ctrl-Alt-Del'de en wilde de diskette uitwerpen. Helaas, er zat dus helemaal geen disk in de drive!
Nou goed, vreemd, maar: "kan gebeuren".
Vandaag zette ik PC nummer 2 aan, die er naast staat, en bingo: Primary Master fails! Pas bij de reboot hoorde ik de drive opspinnen. Toen gelijk PC nummer 1 geprobeerd en ja hoor: zelfde probleem.
PC nummer 2 staat al ca. twee jaar te werken zonder problemen, en nu dit??
Ik vind het vaag...
Specs:
PC 1
ASUS CUSL2 met tualatin-mod
Celeron-T 1200 @ 1200
Pri-Mas: Maxtor DM-plus 60, 30 GB 7200 rpm
Sec-Mas: 48x A-Open
PC 2
ASUS CUSL2-C
P-III 866 @ 975
Pri-Mas: Maxtor DM-Plus 60, 30 GB 7200 rpm (schijven zijn dus identiek)
Sec-Mas: Plextor 24/10/40A
Sec-Sla: Kenwood 72x
Heeft iemand wel eens van dergelijke problemen gehoord, of zelf iets dergelijks gehad? Ik kon niks vinden, en maak me zorgen om de schijfjes...