Toon posts:

[Sitecom Router 4s]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen ondervind ik problemen met deze router. Ik kan steeds een geruime tijd (paar uur) een verbinding hebben, en dan ineens begint het WAN-lampje van de router als een gek te knipperen. Als ik dan naar mijn kabelmodem kijk, dan blijkt dat de router informatie verzendt. Soms blijft het WAN-lampje ook gewoon branden. Als ik probeer de router te pingen (192.168.0.1), dan wordt deze niet gevonden. Als ik de kabels tussen PC en router en tussen laptop en router eruit haal, dan blijft het WAN-lampje van de router knipperen. Doordat de router in deze status springt heb ik dus ook geen internetverbinding meer. Deze komt meestal weer terug wanneer ik de stekker van de router er even uit haal, en er weer in stop. Op het reset-knopje reageert 'ie dan niet! Teken dat de router goed is vastgelopen, lijkt me.

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Het ligt niet aan ZoneAlarm, want er worden geen verbindingen geblocked wanneer bovenstaande gebeurt. Wanneer ik ZoneAlarm helemaal uitzet dan treedt het probleem ook op. Wanneer ik m'n PC direkt op m'n kabelmodem aansluit blijft de verbinding prima werken.

Verwijderd

Ermm, de router is inderdaad vastgelopen lijkt me en als zelfs de 'zware' reset niet werkt, kun je hem imo alleen nog maar terugsturen naar de winkel waar hij vandaan komt.
Heb je nog garantie? Zo niet, kun je hem terugsturen naar Sitecom zelf, zij zullen er wel iets aan kunnen doen lijkt me.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Klippy

Still Game

Kan uit je post niet opmaken of niet gewoon je modem offline gaat.

Maar bij mij knippert dat lampje bijna niet zichtbaar.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH -> NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
En heb je toevallig ook problemen gehad met de virtual servers? En ja, stuur em terug naar de winkel :) Ik had exact de zelfde problemen als jij.

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 19 december 2002 @ 12:57:
Kan uit je post niet opmaken of niet gewoon je modem offline gaat.
De modem gaat absoluut zeker weten niet offline. Zoals ik al schreef heb ( had B) )ik zonder router geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
WiNlUx schreef op 19 December 2002 @ 17:20:
En heb je toevallig ook problemen gehad met de virtual servers?
Ik weet niet waar je het over hebt, dus waarschijnlijk niet. ;)
En ja, stuur em terug naar de winkel :) Ik had exact de zelfde problemen als jij.
Gebruikte je ook ZoneAlarm? En begon het bij jou ook zomaar ineens?

Anyway, het gaat nu al 24 uur goed. Na wat gemail met de Sitecom-support (ik moest ZoneAlarm van ze de-installeren, want daar zou het aan kunnen liggen. Raar, want het heeft weken goed gewerkt met ZoneAlarm), hebben ze me gisteren de meest recente firmware opgestuurd (versie 1.6 Release 17). En dat lijkt het probleem te hebben opgelost. 8)

Mocht het nou vandaag of morgen weer fout gaan, dan ga ik zeker terug naar de winkel, want ik heb nog garantie. Kreeg je gelijk een nieuwe router mee, of hebben ze 'm ter 'reparatie' aangeboden?
Pagina: 1