Toon posts:

graag hulp bij packardbell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een packarbell iconnect 1701d voorzien van windows XP.

Maar nu ik xp er op heb staan ziet hij niet meer de usb muis en het usb toetsenbord.

volgens packardbell, moet ik een bios update doen, maar hoe groot is de kans dat zoiets mis gaat, ookal werkt het met een self extracting bios file? :?

en is het niet gewoon mogelijk om verloop stukjes van usb naar ps2 te plaatsen, dan ziet het mb toch gewoon een standaard toetsenbord lijkt me??

Ps ik heb zelf geen packardbell :r

ik hoop dat iemand me kan helpen, want het is voor een vriend van mij _/-\o_

groeten Marcel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Download gewoon de BIOS van de PB site en flashen maar :)

Zolang je het onder DOS doet en goed weet waar je mee bezig bent tijdens het flashen, kan er weinig mis gaan. Ik heb zelf de BIOS van mijn BP6 honderden keren geflasht en hij doet het nog steeds prima (op één flash na, maar dat was geheel mijn eigen schuld :X ).

En ja, er bestaan verloopstukjes van USB naar PS2. Neem een kijkje bij de beter gesorteerde computer- en/of elektroboer.

Overigens, waar slaat de volgende opmerking in godsnaam op?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:51

boesOne

meuh

Zet eens in de bios legacy support voor usb uit !

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

BalusC schreef op 18 December 2002 @ 16:47:

Overigens, waar slaat de volgende opmerking in godsnaam op?
[...]
offtopic:
wat dacht je ervan omdat packard bell altijd heel rot werkt :P?

Enne, wat ben je actief vandaag :P ??

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 16:18:
Ik heb gisteren een packarbell iconnect 1701d voorzien van windows XP.

Maar nu ik xp er op heb staan ziet hij niet meer de usb muis en het usb toetsenbord.

volgens packardbell, moet ik een bios update doen, maar hoe groot is de kans dat zoiets mis gaat, ookal werkt het met een self extracting bios file? :?

en is het niet gewoon mogelijk om verloop stukjes van usb naar ps2 te plaatsen, dan ziet het mb toch gewoon een standaard toetsenbord lijkt me??

ik hoop dat iemand me kan helpen, want het is voor een vriend van mij _/-\o_

groeten Marcel
Die verloop stukjes usb--->ps/2 moeten het gewoon doen hoor ;)
dan moet je natuurlijk wel ps/2 aansluitingen hebben op je mobo :P

[ Voor 9% gewijzigd door Shyne op 18-12-2002 17:13 ]

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Shyne schreef op 18 december 2002 @ 17:01:
[...]

Heb je niet van die leuke verloop stukjes usb--->ps/2 ;)
Dat zegt ie |:(

#StopBurningStuff

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
Dat zei ik helemaal niet :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overigens, probeer iig ook de laatste chipsetdrivers en XP SP1.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 18 december 2002 @ 17:15:
Overigens, probeer iig ook de laatste chipsetdrivers en XP SP1.
ik heb iedere mogelijke update gedaan, die microsoft maar in de aanbieding had.

en ik bedoel te zeggen, dat ik zelf geen pb heb, omdat ik meer hou van mijn eigen pc in elkaar zetten.

*aangezien ik net een nieuw chaintech apogee bord in mn pc heb gebouwd, met een xp2400 :*) *

maar xp blijft dat toetsenbord en de muis niet herkennen., ook al zet ik die legacy support uit.

ik heb 2 van die verloopjes, misschien lukt het dan.

ik heb de ms6340 florida in die pb zitten, en volgens de site van pb is er een speciale xp/bios :?

dus ik zal mn best maar doen en dan horen jullie het wel

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 13:36
Die bak heeft duidelijk het Packard-Bell virus.....das een serieuze zaak! :'(

Failure is nothing compared to regret

Verwijderd

Topicstarter
Barazinbar schreef op 18 december 2002 @ 17:40:
Die bak heeft duidelijk het Packard-Bell virus.....das een serieuze zaak! :'(
verklaar je nader :?

Verwijderd

Die verloop stukjes usb--->ps/2 moeten het gewoon doen hoor ;)
Ja vast !!
Elke USB toetsenbord kan ook PS/2 "praten" -> NIET DUS

Modbreak

182, zou je wat relaxter willen zijn met het gebruik van bepaalde smilies (in dit geval de 'kop-tegen-de-muur-smilie' waar ik er een handvol van verwijderd heb in deze post), ze staan behóórlijk provocerend en zijn ook nog eens misplaatst ook.

[ Voor 105% gewijzigd door Abbadon op 18-12-2002 20:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 17:43:
[...]

Ja vast !! |:( |:( |:( |:(
daarom is er ook een verloop stukje voor :/ :/ :/
Ik heb ze zelf ook, en dat werkt perfect....
haal die " |:( " aub ff weg, als je niet eens weet waar je over praat....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 17:43:
[...]

Ja vast !! |:( |:( |:( |:(
:? :? :? :? :? :? :?

verklaar je nader, ik hoef namelijk niet die multimedia dingen die op het toetsenbord zitten te installeren, als ik ik maar kan typen en muizen das alles O-) _/-\o_

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.redcorp.com/products/images/55902441.jpg

Als je dat onderste kleine dingetje regelt, dan kun je gewoon je muis als PS2 erin prikken (en je toetsenbord, maar dan moet je 2 van die dingen hebben ;)) en dan werkt het gewoon allemaal zoals het hoort....

182 brabbelt maar wat...
Sorry, maar wat jij zegt slaat echt NERGENS op...

/edit/
DIT moet je dus hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.thismart.co.kr/p_images/usb_ps2_1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 18:05 ]

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Enige manier om goed usb ondersteuning te hebben is om de laatste bios van het mobo en dus niet van pb site. maargoed alle pb hebben het xp + usb + toetsenbord zelfs met legacy

Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 18:01:
[...]

:? :? :? :? :? :? :?

verklaar je nader, ik hoef namelijk niet die multimedia dingen die op het toetsenbord zitten te installeren, als ik ik maar kan typen en muizen das alles O-) _/-\o_
Voor alle duidelijkheid een converter werkt MEESTAL alleen als deze met het apparaat is meegeleverd.
Het apparaat (lees muis, toestelbord) "ziet" dat er een convertor op zit en schakeld ZELF over naar usb/ps2/serieel.

Convertor zoals ___Joey___ bedoel (En dus denkt dat die kunnen toveren) werkten dus vaak niet !!

Kortom het kan werken indien het Toestenbord/muis ondersteund.

Dat bedoel ik dus !! :(

Na de zoveelste teleurgestelde klant met een convertor weet ik dus waar ik het over heb.

Verwijderd

Topicstarter
dus het kan werken maar ut kan ook niet werken?

anders moet ik nog gewoon een bios update doen das dus alles???

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
ja weten wij ook nie ey of het dan is opgelost maar ik zou zeggen probeer het eens

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 18:33:
dus het kan werken maar ut kan ook niet werken?

anders moet ik nog gewoon een bios update doen das dus alles???
Bij mij werken die stukkies gewoon, nooit problemen mee gehad. Als je een zo`n verlengstukkie heb test dan of het werkt en gan met die banaan (En trouwens als die functies op het toetsenbord werken ook als je een usb->ps/2 verloop stukkie heb....

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 18:21:
Voor alle duidelijkheid een converter werkt MEESTAL alleen als deze met het apparaat is meegeleverd.
Het apparaat (lees muis, toestelbord) "ziet" dat er een convertor op zit en schakeld ZELF over naar usb/ps2/serieel.
Sorry maar hier geloof ik dus niks van aangezien ik ook een paar van die converters heb en die waren _niet_ meegeleverd maar werken wel :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 18:21:
[...]

*knip*

Na de zoveelste teleurgestelde klant met een convertor weet ik dus waar ik het over heb.
Nou, ik heb ze toch al tig keer gebruikt, op tig verschillende computers, en nog NOOIT gehad dat het NIET werkte :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 18:53:
[...]

Nou, ik heb ze toch al tig keer gebruikt, op tig verschillende computers, en nog NOOIT gehad dat het NIET werkte :/
ik weet dat de muis een logitech :) is, maar het toetsen bord is een PB :'( , dus ik heb wel vertrouwen in de muis ,maar nog niet zo in het toetsenbord :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 18:57:
[...]

ik weet dat de muis een logitech :) is, maar het toetsen bord is een PB :'( , dus ik heb wel vertrouwen in de muis ,maar nog niet zo in het toetsenbord :?
zo'n verlengstukje kost 1 euro ofzo :/
Ik heb overigens een compaq, no-name, tulip, compaq, noname en nog een safeway toetsenbord er gewoon mee aan de gang gekregen :)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:51

boesOne

meuh

doet die mouse/KB combo het niet op alle usb poorten ?

Staat me iets van bij dat er wat usb poorten uitgeschakled / niet herkend werden onder XP bij die florida... en dat zou de XP bios verhelpen [net zoals issues met acpi onder XP b.t.w.]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Illegal_Alien schreef op 18 December 2002 @ 18:52:
Bij mij werken die stukkies gewoon, nooit problemen mee gehad.
Maar dat is dus geen reden om te concluderen dat het per definitie en altijd werkt. Een USB-keyboard of -muis gebruikt wel degelijk een volledig ander protocol dan een PS/2 Device. Dat het mogelijk is om veel USB-HID's aan een PS/2 port te hangen door middel van een USB-PS/2 converter is een feature van de betreffende keyboards, maar again, het hoeft niet altijd te werken.

offtopic:
En user '182' in SeM zetten omdat hij toevallig een antwoord geeft, waarvan jij niet wist dat het correct was, vind ik wat belachelijk.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
-boesOne- schreef op 18 december 2002 @ 19:07:
doet die mouse/KB combo het niet op alle usb poorten ?

Staat me iets van bij dat er wat usb poorten uitgeschakled / niet herkend werden onder XP bij die florida... en dat zou de XP bios verhelpen [net zoals issues met acpi onder XP b.t.w.]
Klopt dit is nu juist het probleem waar ik het over heb. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik hoop dat dit omzeild kan worden door die usb/ps2 stekkertjes.

ik heb namelijk nog nooit een bios van een PB geupdate.

ik heb wel de floppy liggen, waar de bios opstaat, maar aangezien het niet mijn pc is , ben ik dubbel zo voorzichtig O-)

Verwijderd

Ik raad je aan deze vraag ook eens te stellen in het forum van Packard Bell zelf. Wellicht levert dat wat op.

Overigens werkt mijn Packard Bell prima op XP.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 18:21:
[...]

Convertor zoals ___Joey___ bedoel (En dus denkt dat die kunnen toveren) werkten dus vaak niet !!

Kortom het kan werken indien het Toestenbord/muis ondersteund.

Dat bedoel ik dus !! :(

Dat klopt idd er zijn verschillende toetsenborden die niet met zo'n converter werken

(om bv maar eens de M$ x04-95744 te noemen)

Repareren doe je zo.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 21:53:
Ik raad je aan deze vraag ook eens te stellen in het forum van Packard Bell zelf. Wellicht levert dat wat op.

Overigens werkt mijn Packard Bell prima op XP.
Zou er niet teveel van verwachten... medewerkers van PB wordt uitdrukkelijk ontmoedigd daar te posten, terwijl ze hier ruim aanwezig zjin :z

Het flashen met een officiele PB BIOS is veilig zat, net zo goed als met PRECIES dezelfde MSI BIOS (MSI 6340 r.1 is een Florida, r.3 is een Halley (onboard VGA))

Wel is het zo dat PB vindt dat het niet onder garantie valt als er toch iets misgaat- maar als je zelf voorzichtig bent en onder DOS vanaf de harde schijf flasht kan er eigenlijk niets misgaan :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik moest een floppy aanmaken , ik heb de bios gedownd, en dubbel geklikt, dan maakt die zelf een flash diskette aan, ik moet dan opnieuw opstarten, en op (Y) drukken, das geloof ik alles,,,, klopt dat????

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 22:53:
ik moest een floppy aanmaken , ik heb de bios gedownd, en dubbel geklikt, dan maakt die zelf een flash diskette aan, ik moet dan opnieuw opstarten, en op (Y) drukken, das geloof ik alles,,,, klopt dat????
Klopt helemaal

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Verwijderd

je muis moet toch zoweizo herkent worden op usb :?

was in w98se al zo geloof ik :)

usb tikborden is nog niet bekend bij mij
k heb nog ps2 snappie?:)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

intoxicated schreef op 18 December 2002 @ 19:19:
[...]
[...]

offtopic:
En user '182' in SeM zetten omdat hij toevallig een antwoord geeft, waarvan jij niet wist dat het correct was, vind ik wat belachelijk.
offtopic:
Zijn antwoord is wel goed alleen door de manier waarop hij het aangaf (Met tig keer het |:( smillie) heb ik het in SeM gezet vandaar... en OK, ik wist ook niet dat dat kon, maar van fouten leer je....

Ontopic: Je moet gewoon zo`n converterje proberen en werkt het nie dan ff een andere oplossing verzinnen. (On-officiele drivers voor dat toetsenbord ergens vandaan plukken?)

[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-12-2002 23:38 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1